Zgodnie ze strategią rozwoju opublikowaną w ubiegłym roku – wrocławska spółka
T-Bull zapowiada swoją pierwszą grę na platformę STEAM. To istotny krok dewelopera w kierunku dywersyfikacji źródeł przychodów. Premiera gry Idle Racing GO, wydanej pierwotnie na platformy iOS i Android zaplanowana jest na drugą połowę tego roku. T-Bull przypomina także o trwającej ofercie publicznej akcji i zapisach, które potrwają do 11 lipca do godziny 23:59.

Spółka T-Bull opublikowała dzisiaj również miesięczny raport za czerwiec, z którego możemy się dowiedzieć, że w zeszłym miesiącu gry wrocławskiego dewelopera zostały pobrane prawie 10 milionów razy (łączna skumulowana liczba to już prawie 340 milionów). Największą popularnością cieszył się Moto Rider GO – 4,7 miliona pobrań (ponad 52 miliony łącznie) ze średnią kwotą transakcji na poziomie 5,78 dolara. Na drugim miejscu znalazł się Top Speed z wynikiem 1,4 miliona pobrań (prawie 30 milionów łącznie) i średnią kwotą transakcji – 6,28 dolara.

– Marzeniem każdego twórcy gier wideo jest tworzenie rozbudowanych, zaawansowanych graficznie produkcji. W kategorii wyścigowych gier mobilnych możemy określić się mianem ekspertów. Mamy też już wiedzę, która pozwala przeprowadzić proces portu gier mobilnych na platformy stacjonarne. Idle Racing GO stanie się pierwszym projektem z naszego portfolio, która znajdzie się na STEAMie. – mówi Damian Fijałkowski, współzałożyciel i członek Zarządu T-Bull S.A.

Idle Racing GO to nie tylko pierwsza gra z gatunku idle clicker stworzona przez wrocławskie studio T-Bull, to także jeden z pierwszych wyścigowych „clickerów” w Google Play i App Store. Gra spotkała się z bardzo pozytywnym przyjęciem recenzentów Google i już pierwszego dnia trafiła do ekskluzywnego rankingu „najlepszych gier wyścigowych”. Oznacza to, że produkcja była organicznie promowana w androidowym sklepie bez potrzeby inwestowania dodatkowego budżetu na marketing. Google po raz kolejny docenił fakt, że zanim Idle Racing GO trafił oficjalnie do sklepu, przeszedł szereg testów w wersji beta, gdzie na podstawie feedbacku graczy wprowadzonych zostało wiele zmian. Według danych serwisu AppAnnie na dzień 9 lipca tego roku, Idle Racing GO znajduje się w kategorii Top 100 najlepszych symulatorów w 63 państwach.

– Jeśli chodzi o prace nad pecetową wersją Idle Racing GO, to możemy powiedzieć, że już niedługo rozpoczniemy procedurę dodawania gry do sklepu STEAM. Czekają nas jeszcze ostatnie testy i do końca tego roku powinniśmy oddać finalną wersję gry do dyspozycji graczy. W związku z tym, że specyfika platform pecetowych i mobilnych jest inna, gra będzie się znacząco różniła od wersji dostępnej na iOS i Android – dodaje Damian Fijałkowski.

Mobilna wersja Idle Racing GO może pochwalić się dużym sukcesem  zarówno jeśli chodzi o popularność wśród graczy, jak i monetyzację. W chwili obecnej przychód na jedno pobranie wynosi kilkadziesiąt centów, a w samych Stanach Zjednoczonych ponad 1 dolara. To zasługa między innymi autorskiego systemu multiplayer, rozwijanego przez spółkę T-Bull S.A. od zeszłego roku. Najwięcej w grze wydał pewien Holender, który za pośrednictwem sklepu Apple Store dokonał 76 zakupów na łączną kwotę 2,4 tys. euro, czyli ponad 10 tys. zł.  Jeśli chodzi o Androida – rekordzistą jest Japończyk, który wydał 501 dol. (1,9 tys. zł).

źródło: T-Bull