• Gamer Academy otworzy przed kobietami nowe możliwości zawodowe w branży gier i w e-sporcie oraz wesprze je w zdobywaniu doświadczenia w tym obszarze;
  • Projekt prowadzony jest we współpracy z G2 Esports i Riot Games;

Gaming stał się globalną dyscypliną sportową. Obecnie ponad 3 miliardy ludzi na świecie uważa się za e-graczy, a popularność współzawodnictwa w e-grach nie ustępuje rywalizacji w tradycyjnych sportach. Podczas gdy prawie połowę e-graczy stanowią kobiety, to globalnie odsetek tych zajmujących się profesjonalnie tą dyscypliną wynosi mniej niż 1%, a zatrudnionych w branży jest tylko około 5% kobiet. Widoczna dysproporcja płci sprawia, że potencjał i możliwości pasjonatek gier nie są w pełni wykorzystane oraz wymagają zdecydowanych działań w tym zakresie. Dlatego Mastercard uruchomił program Gamer Academy, który ma wesprzeć różnorodność i budowanie równowagi płciowej w branży gier i e-sportu. Celem programu jest również zwiększenie reprezentacji kobiet na wyższych szczeblach w branży gamingowej oraz kreowanie godnych naśladowania i inspirujących wzorców dla młodych kobiet, które przyczynią się do zmniejszenia uprzedzeń związanych z płcią oraz pozwolą stworzyć bardziej zintegrowaną i różnorodną społeczność e-graczy.

Rekrutacja do programu startuje tej jesieni. Projekt rozpocznie się natomiast w 2024 r. i będzie oferował kobietom szkolenia i wszelkie niezbędne materiały do tego, aby mogły zacząć lub kontynuować karierę w e-sporcie i branży gier na wielu różnych stanowiskach uwzględniając takie role jak m.in. wydawczynie gier, planistki wydarzeń, kierowniczki ds. marketingu, profesjonalne e-sportsmenki, czy menadżerki zespołów. Dziesięć pań będzie miało okazję wziąć udział w pierwszym tego typu, kilkumiesięcznym programie nauczania, który zapewni im możliwość nawiązania relacji z profesjonalnymi e-sportowcami, kontakt z ekspertkami i ekspertami z branży oraz dostęp do ekskluzywnych wydarzeń. Ponadto, z udziałem uczestniczek programu powstanie seria odcinków edukacyjnych, aby fanki i fani e-sportu mogli również czerpać wiedzę z ich doświadczeń i praktyk.

 

Mastercard Gamer Academy oferuje uczestniczkom projektu m.in.:

  • dostęp do mentorów i mentorek, w tym profesjonalnych e-sportowców;
  • dostęp za kulisy wielu największych na świecie wydarzeń e-sportowych organizowanych przez Riot Games w tym League of Legends Worlds Champions 2023 w Seulu i VALORANT Masters 2024 w Madrycie;
  • wsparcie w zakresie zdrowia psychicznego i budowania odporności zawodowej;
  • warsztaty merytoryczne z zakresu m.in. budowania zaangażowania marki, marketingu, mediów społecznościowych i tworzenia treści.

 

Gamer Academy jest wspierana przez wiodącą globalną organizację e-sportową G2 Esports, będącą liderem pod względem udziału reprezentacji drużyn kobiecych w e-sporcie (na poziomie 40%). Firma dąży do tego, aby wyrównać szansę kobiet w rozgrywkach sportowych i wszystkim e-zawodnikom i e-zawodniczkom, bez względu na płeć, zagwarantować taki sam rodzaj wsparcia i szkoleń. Dzięki takiemu podejściu, zwycięzcami wielu dyscyplin e-sportowych (m.in. w mistrzostwach VALORANT i League of Legends) są wystawiane przez G2 Esports drużyny kobiece.

 

– W Mastercard wspieramy ludzi z pasją – bez względu na ich płeć, rasę, czy kulturę – powiedział Raja Rajamannar, globalny dyrektor ds. marketingu i komunikacji w Mastercard. – Dzięki Mastercard Gamer Academy pomagamy kobietom – miłośniczkom e-sportu w rozwoju ich karier. Jesteśmy pewni, że dzięki naszej inicjatywie nie tylko przyczynimy się do zmniejszania dysproporcji płciowej w branży, ale również sprawimy, że świat gier i e-sportu będzie jeszcze bardziej różnorodny, ciekawy i inspirujący, co odczują również wszyscy fani, którym zapewnimy dodatkowe, bezcenne doświadczenia związane z ich pasją. Mamy nadzieję, że uda nam się zmienić zasady gry

 

Więcej informacji na temat Mastercard Gamer Academy oraz formularz zgłoszenia do programu pojawią się na stronie internetowej