Grupa H&M, Ingka (grupa IKEA), Kingfisher oraz Walmart nawiązują współpracę w ramach wspólnej kampanii Race to Zero, która ma na celu zapobieganie skutkom zmian klimatu. To nowa inicjatywa stworzona we współpracy z agendą ONZ ds. klimatu UNFCCC ze wsparciem Światowej Rady Biznesu do spraw Zrównoważonego Rozwoju (WBCSD). Wybrane sieci, w imieniu branży detalicznej, zobowiązały się do podjęcia wszelkich działań dążących do zatrzymania kryzysu klimatycznego, a także zachęcają inne firmy do przyjmowania strategii redukcji emisji dwutlenku węgla zgodnie z celem ONZ obniżenia globalnego ocieplenia do limitu  1.5°C, w ramach przygotowań do szczytu klimatycznego ONZ COP26 w Glasgow.

Sektor branży detalicznej musi mierzyć się z wyzwaniami, które niesie ze sobą proces zmiany klimatu. Problem został jeszcze bardziej zaakcentowany w związku z pandemią COVID-19. To ostatni moment na to, aby podjąć działania w celu ograniczenia globalnego ocieplenia do limitu 1.5°C. Mimo odważnych inicjatyw względem zmniejszenia emisji CO2, podejmowanych przez wybrane wiodące marki detaliczne, wciąż nie widać w tej kwestii satysfakcjonujących efektów. Tylko 5% sieci handlowych na świecie, względem łącznych przychodów przemysłu globalnego, zobowiązało się do podjęcia istotnych działań w celu zatrzymania procesu globalnego ocieplenia zgodnie z założeniami Porozumienia Paryskiego.

 

5c74ea632fab7f1069d3732a31799104

 

Zachęcam do mobilizacji całą branżę retailową i dołożenia swojej cegiełki w podjęciu działań mających pozytywny wpływ na klimat i tym samym zmniejszenie globalnej emisji dwutlenku węgla o połowę do 2030 roku. Wspólnie możemy wygrać „wyścig do poziomu 0” – nawiązując do nazwy kampanii. – podsumowuje Nigel Topping, przedstawiciel UN High Level Climate, COP26.

Peter Bakker, Prezes Światowej Rady Biznesu do spraw Zrównoważonego Rozwoju, czyli głównego organizatora kampanii, dodaje: – Nasza kampania to zachęta dla wszystkich firm, aby podjąć kroki w kwestii klimatu, zwłaszcza że to właśnie przedsiębiorstwa coraz bardziej mają do czynienia z ryzykiem, jakie niesie ze sobą globalne ocieplenie – w procesie łańcucha wartości czy bieżących operacji. Potrzebujemy jeszcze większego zaangażowania innych firm i zachęcamy do wzięcia udziału w kampanii Race to Zero, podobnie jak zrobiły: grupa H&M, grupa Ingka (IKEA), Kingfisher i Walmart.

Co więcej Peter Bakker podkreśla, że: – Zagrożenie środowiska, szkody naturalne i coraz większe nierówności gospodarcze, to jedne z największych i najbardziej złożonych problemów naszych czasów. Jedynym rozwiązaniem, aby zmierzyć się z tymi wyzwaniami, jest połączenie sił i transformacja całej branży retailowej. Rządy, inwestorzy, biznesy łączą siły, aby wesprzeć drogę do zmniejszenia globalnego ocieplenia temperatury na naszej planecie do limitu 1.5°C, co jest zgodne z założeniami Porozumienia Paryskiego w sprawie zmian klimatu. – to jedyne słuszne rozwiązanie dla przyszłości ludzi i klimatu.

 

6456ee397cc1249d0656a9c2fd2d4856

 

Sieci sklepów mogą dołączyć do inicjatywy Race to Zero, tworząc strategię zrównoważonego rozwoju opartą o wiedzę naukową, dążącą do zmniejszenia emisji gazów cieplarnianych o połowę do 2030 roku, oraz do osiągniecia zerowej emisji dwutlenku węgla najpóźniej do 2050 roku. Przełomowa kampania pomaga firmom osiągnąć założone cele poprzez opracowanie wytycznych dla poszczególnych sektorów i dostęp do najlepszych praktyk. Kampania będzie również uwzględniać współpracę ze stowarzyszeniami branżowymi, aby jeszcze bardziej zwiększyć świadomość detalistów o kampanii Race to Zero, a także, aby podzielić się na szerszą skalę narzędziami i zasobami a tym samym przyspieszyć wdrożenie planów neutralności względem klimatu.