Właściciele smartfonów z systemem operacyjnym Android mogą paść ofiarą nowej wersji szkodliwego oprogramowania. Na zainfekowanym telefonie, przy próbie wejścia do aplikacji mobilnej, pojawia się „nakładka” – komunikat o konieczności potwierdzenia numeru telefonu – ostrzega mBank.


Celem przestępców jest przechwycenie danych klienta (numeru telefonu i danych do logowania). Posiadając te informacje, mogą zlecić przelew na swój rachunek i przekierować wiadomość SMS z hasłem autoryzacyjnym na podstawiony numer telefonu. I w ten sposób ukraść pieniądze z konta klienta.


Po wciśnięciu „Kontynuuj” użytkownik proszony jest kolejno o podanie:

    1. Numer telefonu komórkowego

    2. Wprowadzenie wygenerowanego kodu PIN

    3. Identyfikatora i hasła do serwisu transakcyjnego

Jeżeli Twój telefon został zainfekowany:

  • natychmiast zmień hasło do serwisu transakcyjnego mBanku
  • przywróć ustawienia fabryczne w telefonie (najlepiej tzw. hard reset)
  • zmień pin do aplikacji mobilnej mBanku
  • Sprawdź w jaki sposób chronić swój telefon
    https://www.mbank.pl/bezpieczenstwo/bezpieczny-telefon/

    mBank

    Kan