Handel kosmetykami online lub w „tradycyjnym” sklepie offline pozostaje obiecującym rodzajem biznesu, ale jak w każdej branży, opłacalność lub nieopłacalność przedsiębiorstwa zależy nie tylko od kategorii towaru, ale także od wielu innych czynników. O niektórych z nich opowiemy w tym artykule.

A tak naprawdę już opracowałeś biznesplan, wynająłeś pomieszczenie na sklep lub magazyn, kupiłeś kosmetyki w ilościach hurtowych, zatrudniłeś pierwszych pracowników. O czym należy pomyśleć na tym etapie, aby zapewnić swojej firmie przewagę konkurencyjną?

Zbuduj lojalną bazę klientów

Jak pokazują statystyki, koszt pozyskania nowego klienta jest wielokrotnie wyższy niż koszt utrzymania obecnego. Nie ma sensu w nieskończoność wylewać pieniądze na reklamę, jeśli Twoja firma nie ma jasnego i skutecznego systemu utrzymania klienta w miejscu.

Produkt wysokiej jakości – to wymóg ” standardowy”, bez tego fundamentu w zasadzie nie da się zbudować udanego biznesu sprzedażowego w dłuższym okresie czasu. Jednak ta „baza” nie jest wystarczająca.

  • Pamiętaj, aby ustanowić systematyczną pętlę informacji zwrotnej, ponieważ opinie klientów są najlepszym źródłem idei dla poprawy wszelkich procesów biznesowych.
  • Zastanów się, jak spersonalizować interakcję klienta z Twoim sklepem.
  • Opracuj system lojalnościowy, który pomoże zmotywować klientów do powrotu po kolejne zakupy.

Zawsze należy brać pod uwagę koszt reklamy

Nawet jeśli Twoja firma ma naprawdę unikalny zestaw korzyści dla klientów, docelowi odbiorcy muszą poznać Twoją ofertę. To oznacza, że reklama jest koniecznością!

Jednak, jak każde działanie marketingowe, Twoja kampania reklamowa musi być skuteczna. Pamiętaj więc o analizie kosztów pozyskania klienta (CAC), zwrotu z inwestycji marketingowej (ROMI) oraz metryki Cost-Per-Click (CPC). Nie zapominaj też o monitorowaniu stosunku LTV (Lifetime Value) do CAC. Im wyższa jest wartość, tym bardziej sukcesywny będzie Twój biznes.

Zwiększaj obroty, a nie marże

W branży kosmetycznej taka strategia jest wyraźnie uzasadniona. Faktem jest, że kosmetyki mają termin ważności, a posiadanie towaru „leżącego” w magazynie jest dla Ciebie wyjątkowo nieopłacalne. Zgodnie z tym, biznesowi lepiej jest sprzedać 10 kremów z niższą marżą niż jeden, ale z wysoką marżą.

Analizuj swoją sprzedaż co miesiąc

Monitoruj swoje marże i zobacz, które produkty sprzedają się lepiej, dzięki czemu można poprawić swój asortyment.

Zwróć uwagę na trendy

Branża kosmetyczna jest bardzo dynamiczna. Producenci kosmetyków do makijażu nieustannie pracują nad udoskonalaniem swoich formuł i tworzeniem nowych produktów. Ważne jest, aby nie tylko śledzić nowości, ale starać się być o krok przed konkurencją, przewidując, który produkt będzie następnym wielkim hitem. A to jest możliwe tylko wtedy, gdy nie tylko przeglądasz broszury i oferty handlowe dostawców, ale także gdy dogłębnie studiujesz rynek: śledzisz nie tylko lokalne, ale i globalne blogerzy kosmetyczni, eksperci (dermatolodzy), analizujesz cechy i trendy na światowym rynku kosmetycznym.

Jeśli chcesz mieć zawsze dostęp do najnowszych nowości, jak i sprawdzonych w czasie bestsellerów, koniecznie poznaj Dobry przykład można zobaczyć na stronie https://lotana.pl/ , jego szeroki asortyment i korzystne warunki zamawiania produktów!