Od marca tego roku YouTube zapewnia wsparcie dla filmów 360 stopni, a tylko kwestią czasu było przeniesienie tego rozwiązania również do reklam odtwarzanych w serwisie. Chociaż reklama zawsze pozostanie reklamą, być może dzięki nowemu rozwiązaniu przykuje naszą uwagę na dłużej.

Reklamy wykorzystujące efekt 360 stopni uruchomimy na smartfonach z Androidem oraz iOS, a także przy pomocy przeglądarki Chrome. W przypadku urządzeń mobilnych, możemy zmieniać perspektywę poprzez odpowiednie poruszanie samym smartfonem lub tabletem. Na Chromie zrobimy to za pomocą przeciągnięć myszką. Jeśli komuś dana reklama szczególnie się spodoba, oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, aby podpiął sobie zestaw VR.

Dzięki temu, że wideo w 360 stopiach możemy oglądać na YouTubie od kilku miesięcy, wiele firm do wykorzystało już tą technologię do tworzenia filmów promocyjnych. Teraz jednak takie reklamy będą mogły zostać podpięte do systemu Google TrueView, i być wyświetlane przed innymi filmami.

Źródło: Digital Trends

Sewix