Jak wynika z raportu The New York Times oraz Billboardu, trwają rozmowy między Facebookiem oraz wydawcami muzyznymi na temat wprowadzenia do serwisu klipów muzycznych. Facebook chce w ten sposób nawiązać konkurencję z YouTubem.


Według nowych publikacji, w ciągu ostatnich kilku tygodni Facebook odbył wstępne rozmowy z wieloma wytwórniami muzycznymi. Społecznościowy gigant ma w planach dodanie do serwisu wideoklipów wybranych przez wytwórnie i dzielenie się z nimi przychodami z reklam odtwarzanych przed materiałem. Billboard twierdzi, podział zysków z reklam miałby być taki sam jak na YouTubie (45 % dla serwisu, 55 % dla wytwórni), natomiast według New York Timesa, Facebook zaoferował wydawcom lepsze warunki.

Już na początku miesiąca serwis The Verge informował, że Facebook zamierza wejść w rynek muzyczny, jednak nie widzieliśmy, na czym dokładnie miałoby to polegać. Nic dziwnego, że serwis zainteresował się teledyskami – należą one obecnie do najczęściej odtwarzanych filmów na YouTubie, a Facebook ze swoją wielką bazą użytkowników mógłby zagrozić pozycji YouTube’a, zgarniając przychody z reklam.

Źródło: The Verge

Sewix