Promocja

Wysoki współczynnik odrzuceń? W Twojej głowie powinna zapalić się czerwona lampka. Dlaczego? Ponieważ to znak, że użytkownicy, którzy odwiedzą Twoją witrynę, nie decydują się kliknięcie innych zakładek. Strony z wysokim bounce rate mają mniejsze szanse na widoczność w bezpłatnych wynikach wyszukiwania, a co za tym idzie, na wysoki współczynnik konwersji. Co jeszcze warto wiedzieć na ten temat? Poniżej więcej informacji. Zachęcamy do lektury!

Satysfakcja użytkownika a widoczność w sieci

Wyobraź sobie taką sytuację. Szukasz jedwabnej gumki do włosów. Chcesz ją szybko kupić i skupić się na innych zajęciach.

Wpisujesz w okno wyszukiwania frazę gumki jedwabne i otwierasz jedną ze stron. Klikasz, i zamiast jedwabnych gumek w różnych kolorach, z podanymi cenami, widzisz artykuł blogowy. Co robisz? Najprawdopodobniej wyłączasz stronę.

Odwiedzasz kolejną. Widzisz różne gumki do włosów, ale strona się zacina, nie możesz otworzyć karty produktowej, a do tego wszystkiego dochodzą niezgodne z Twoją intencją przesunięcia elementów. Także wyłączysz stronę.

Dokładnie tak samo zrobią klienci. Jeśli Twoja strona z jakichś względów nie spełni ich oczekiwań, po prostu ją zamkną, a zyski zgarnie konkurencja. Współcześni użytkownicy są bardzo wymagający i cenią swój czas. W błyskawicznym tempie opuszczają więc witryny kiepskiej jakości.

Wysoki współczynnik odrzuceń a pozycjonowanie

Wysoki współczynnik odrzuceń jest sygnałem dla robotów, że Twoja strona nie jest dopasowana do oczekiwań użytkowników. Algorytmy Google skoncentrowane są na tym, by wyświetlać wyniki jak najbardziej dopasowane do intencji szukających, przyjazne dla użytkowników. Strony, które nie spełniają takich wytycznych, wyświetlają się na końcu rankingu.

Wysoki współczynnik odrzuceń to nie tylko niskie miejsce w rankingu Google. To także sygnał, że nasza strona z jakichś względów nie odpowiada użytkownikom. A skoro im nie odpowiada, nie mamy co liczyć na konwersję, popularność strony, zaufanie odbiorców, a finalnie, na wzrost zysków. Co więc w takiej sytuacji? Konieczne jest wdrożenie przemyślanych działań optymalizacyjnych, działań, które uwzględnią potrzeby użytkowników.

Dlaczego współczynnik odrzuceń wciąż wzrasta?

Wrażenia użytkownika są kluczowe i to nie tylko w pozycjonowaniu, ale w działaniach z zakresu szeroko pojętego e-marketingu. O co w szczególności powinniśmy zadbać?

  • Optymalizacja prędkości ładowania ‒ prędkość ładowania jest istotna dla użytkowników, stanowi także jeden z ważniejszych czynników rankingowych Google.
  • Unikalny content ‒ wartościowy content, przyjazny w odbiorze, nagłówki zawierające odpowiednio dobrane słowa kluczowe to kolejny z elementów, o którym musimy pamiętać.
  • Wykluczenie kanibalizacji ‒ w sytuacji, w której artykuł blogowy i podstrona sprzedażowa zoptymalizowane są pod takie samo słowo kluczowe, zachodzi zjawisko kanibalizacji. Google wybiera, który adres wyświetlić użytkownikowi. A to może sprawić, że użytkownik chcący kupić konkretny produkt, otrzyma treść niedopasowaną do intencji, na przykład artykuł blogowy.
  • Nowoczesny design ‒ przestarzały design to kolejny z odstraszających czynników.
  • Przemyślana struktura strony, intuicyjna ścieżka zakupowa ‒ strona powinna mieć przemyślaną strukturę, a proces zakupowy być bardzo intuicyjny. Tak, aby użytkownik nie zabłądził na naszej witrynie. Problemy z zakupem bądź znalezieniem produktów i informacji to posta droga do utraty klienta.

1stplace.pl ‒ e-marketing dla Ciebie

Zależy Ci na tym, by klienci lubili Twoją stronę www, a współczynnik konwersji był coraz wyższy? Chcesz wyprzedzić konkurencję i zająć topowe pozycje w bezpłatnych wynikach wyszukiwania? Tutaj pomoc fachowców będzie niezbędna. Wszystkim zainteresowanym firmom polecamy agencję SEO/SEM 1stplace.pl.

1stplace.pl  zajmuje się optymalizacją stron pod standardy UX, pozycjonowaniem, a także optymalizacją kampanii Google & Facebook Ads.

Już dziś postaw na rozwój swojego biznesu, zminimalizuj współczynnik odrzuceń i zmaksymalizuj konwersję.