Artykuł sponsorowany

Zarówno aplikacje mobilne, jak i webowe cieszą się sporą popularnością w kontekście biznesowym. Jak wybrać odpowiednie rozwiązanie?

Charakterystyka aplikacji mobilnych

Aplikacje mobilne charakteryzują się kilkoma istotnymi cechami, które wyróżniają je na tle innych rozwiązań. Najważniejszą z nich jest fakt, że docelowym środowiskiem są urządzenia przenośne. Dzięki temu można liczyć na szereg zalet sprawiających, że jest to właściwy wybór dla wielu firm.

Co to jest aplikacja mobilna?

Aplikacja mobilna to oprogramowanie przeznaczone do instalacji na urządzeniach mobilnych, takich jak smartfony czy tablety. Programy tego typu są zoptymalizowane pod kątem interfejsu dotykowego. Dodatkowo mogą korzystać z natywnych funkcji urządzeń, np. GPS-u, powiadomień czy aparatu.

Rodzaje aplikacji mobilnych

W świecie aplikacji mobilnych możemy wyróżnić kilka różnych typów, np.:

  • aplikacje natywne – tworzone dla konkretnego systemu operacyjnego, z możliwością wykorzystania wszystkich funkcji urządzenia;
  • aplikacje hybrydowe – oprogramowanie tworzone z użyciem uniwersalnych technologii webowych, łączące cechy aplikacji webowych i mobilnych;
  • aplikacje cross-platformowe – mogą działać na dowolnym mobilnym systemie operacyjnym.

Zalety aplikacji mobilnych

Aplikacje mobilne mają wiele zalet o istotnym znaczeniu dla biznesu. To m.in. wygoda użytkowania, wydajność i dostęp do różnych funkcji urządzenia. W połączeniu z łatwą integracją z innymi systemami takie rozwiązania zapewniają wiele korzyści dla firm.

Charakterystyka aplikacji webowych

Aplikacje webowe są dostępne za pośrednictwem przeglądarki internetowej. Mogą być obsługiwane z poziomu dowolnego urządzenia z dostępem do internetu.

Definicja i rodzaje aplikacji webowych

Aplikacja webowa to oprogramowanie działające na serwerze – interakcja z programem odbywa się poprzez przeglądarkę. Najpopularniejsze typy aplikacji webowych to:

  • tradycyjne aplikacje webowe – działają na zasadzie odświeżania strony przy każdej interakcji;
  • Single Page Applications (SPA) – zaimplementowane na pojedynczej stronie, ładujące zawartość asynchronicznie;
  • Progressive Web Apps (PWA) – łączą cechy tradycyjnych aplikacji webowych i mobilnych, oferując m.in. możliwość instalacji skrótu do strony na ekranie głównym urządzenia i działanie offline.

Zalety aplikacji webowych

Największym plusem aplikacji webowych jest zdecydowanie ich uniwersalność. Do tego dochodzi także łatwość utrzymania i szybsze wdrożenie. Aplikacje webowe często charakteryzują się ponadto niższymi kosztami, jednak ostateczna wycena zależy głównie od funkcjonalności i złożoności.

Kryteria wyboru odpowiedniej aplikacji

Podjęcie właściwej decyzji w tym obszarze jest kluczowe – zwłaszcza gdy aplikacja ma stać się głównym kanałem biznesowym. Aby wybrać odpowiednią aplikację, należy uwzględnić przede wszystkim następujące czynniki:

  • docelową grupę użytkowników – czy są to osoby korzystające głównie ze smartfonów, czy urządzeń PC;
  • funkcjonalność aplikacji – np. jeśli potrzebujemy funkcji smartfona, odpowiednia będzie aplikacja mobilna;
  • dostępny budżet i czas na wdrożenie;
  • przyszłe cele biznesowe.

Skonsultuj wybór aplikacji z ekspertami

Aby móc liczyć na najlepsze efekty, warto od razu zacząć od współpracy z ekspertami – jeszcze na etapie wyboru właściwego rozwiązania. W przypadku aplikacji mobilnych najlepszą opcją będą firmy specjalizujące się właśnie w tym obszarze. Jednym z przykładów jest firma UniqueDevs oferująca usługi mobile application development – z profesjonalnym wsparciem można liczyć na skuteczne osiągnięcie celów biznesowych i optymalne wykorzystanie zasobów.