Materiał partnera

Przedsiębiorcy mają do dyspozycji coraz więcej opcji związanych z płatnościami bezgotówkowymi. Transakcje elektroniczne są wykorzystywane zarówno przez większe, jak i mniejsze firmy bez względu na branżę. Ciekawym wyborem mogą być m.in. aplikacje służące jako terminal w telefonie. Co warto wiedzieć na ten temat?

Terminal w telefonie – jak to zrobić?

Korzystanie z terminala sprzętowego wiąże się m.in. z opłatą za montaż i dzierżawę urządzenia, a także z koniecznością stałego dostępu do prądu. O ile z pierwszą kwestią można sobie poradzić dzięki programom wsparcia, takim jak Polska Bezgotówkowa, o tyle drugi czynnik może być sporą przeszkodą zwłaszcza dla firm, które działają głównie w terenie. W takiej sytuacji doskonałym wyborem może być terminal w telefonie, na który warto postawić także w stacjonarnych działalnościach, które szukają nowoczesnych rozwiązań i sposobów na obniżenie kosztów. Jak działa takie rozwiązanie? Praca tego typu aplikacji opiera się na technologii NFC (ang. Near Field Communication) – tej samej, która jest wykorzystywana przy bezdotykowych płatnościach kartą. Zdecydowana większość sprzedawanych obecnie smartfonów oferuje wsparcie dla NFC, dzięki czemu urządzenie z systemem Android można bez przeszkód zamienić w terminal płatniczy.

Aby móc przyjmować płatności w ten sposób, wystarczy zainstalować odpowiednią aplikację. Transakcja przebiega podobnie jak w przypadku standardowego terminala sprzętowego – klient musi po prostu zbliżyć kartę lub swój telefon do urządzenia sprzedawcy. Całość zajmuje zaledwie parę sekund, dzięki czemu jest to bardzo wygodne rozwiązanie.

Czy płatności wykonywane przy pomocy terminala w telefonie są bezpieczne?

Płatności przyjmowane przez aplikacje tego typu są w pełni bezpieczne ze względu na fakt, że transakcje muszą być chronione odpowiednimi protokołami. Przy wyborze konkretnego rozwiązania warto zwrócić uwagę przede wszystkim na zgodność z odpowiednim certyfikatem PCI – taką zgodność oferuje m.in. aplikacja LikePOS od eService.

Aby móc skorzystać z takich rozwiązań, wymagana będzie przede wszystkim odpowiednia wersja systemu operacyjnego – w przypadku smartfonów z Androidem musi być to edycja 8.1 lub nowsza. Dodatkowo urządzenie musi być wyposażone w technologię NFC. Zależnie od wysokości kwoty może być wymagane potwierdzenie transakcji kodem PIN, tak samo jak w przypadku standardowych terminali. Co więcej, warto wspomnieć, że możliwe jest przyjmowanie płatności nie tylko z kart, lecz także różnych sprzętów z NFC – m.in. telefonów czy zegarków jak również bezstykowym BLIKiem.

Jak zacząć korzystać z terminala w telefonie?

W tym celu wystarczy skontaktować się z jednym z agentów rozliczeniowych oferujących takie rozwiązania. Następnie potrzebne będzie przekazanie podstawowych danych o firmie i zainstalowanie aplikacji. To już w zasadzie wszystko – warto podkreślić, że terminal w telefonie nie wymaga inwestycji w dodatkowe sprzęty. Ponadto korzystanie z takich aplikacji jest proste i intuicyjne, dzięki czemu nie trzeba poświęcać szczególnie dużo czasu na szkolenie pracowników.