Artykuł sponsorowany

Podpis elektroniczny mSzafir może w ogromnym stopniu ułatwić Ci prowadzenie działalności gospodarczej. Jak działa podpis elektroniczny KIR? Jak uzyskać? Jakie skutki prawne wywołuje użycie podpisu kwalifikowane? Oto najważniejsze informacje o podpisie mSzafir.

mSzafir to kwalifikowany podpis elektroniczny, za pomocą którego możesz podpisywać dokumenty biznesowe i urzędowe. Kwalifikowany certyfikat, który potwierdza tożsamość osoby składającej podpis, wystawiany jest przez Krajową Izbę Rozliczeń. Podmiot ten widnieje na liście podmiotów świadczących usługi zaufania, którą sporządza Narodowy Bank Polski. mSzafir jest zgodny z wymaganiami, które są zawarte w unijnym rozporządzeniu eIDAS. Oznacza to, że wywołuje on takie same skutki prawne jak podpis własnoręczny i jest uznawany we wszystkich państwach członkowskich Unii Europejskiej. Za pomocą podpisu KIR możesz więc podpisywać wszystkie dokumenty, które według przepisów muszą spełniać wymogi formy pisemnej.

Podpis mSzafir możesz wykorzystać do podpisywania powszechnie zawieranych umów cywilno-prawnych. Możesz złożyć go także pod ofertami, kontraktami i innymi dokumentami biznesowymi. Wykorzystanie podpisu elektronicznego przyśpiesza dopełnienie formalności – dokumenty mogą być przechowywane i przesyłane w formie cyfrowej. Kwalifikowany podpis elektroniczny jest również uznawany przez administrację publiczną. Możesz posługiwać się nim w kontaktach z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych, Urzędem Skarbowym czy Krajową Radą Sądowniczą.

Zamów mSzafir na platformie Autenti

Podpis kwalifikowany mSzafir możesz zamówić za pośrednictwem platformy Autenti. Jest to serwis, który ułatwia elektroniczny obieg dokumentów. Wniosek o wydanie kwalifikowanego certyfikatu podpisu elektronicznego złożysz za pomocą formularza on-line. Proces weryfikacji tożsamości osoby wnioskującej o wydanie certyfikatu odbywa się zdalnie. Aby potwierdzić swoja tożsamość, możesz użyć bankowości on-line PKO BP lub Inteligo.

Za pośrednictwem platformy Autenti możesz zamówić certyfikat o długim terminie ważności. Certyfikat mSzafir dostępny jest w kilku wersjach:

  • Podpis ważny 1 rok – liczba podpisów: 1 tys.,10 tys. lub 50 tys.
  • Podpis ważny 2 lata – liczba podpisów 2 tys., 20 tys. lub 100 tys.

Po opłaceniu zamówienia i przejściu przez proces weryfikacji możesz zacząć posługiwać się podpisem kwalifikowanym KIR. W tym celu nie musisz używać czytnika i karty kryptograficznej – wystarczy urządzenie z dostępem do Internetu.

Jak korzystać z podpisu mSzafir?

Aby skorzystać z podpisu mSzafir, zaloguj się do platformy Autenti, a następnie wybierz plik, który chcesz podpisać. Platforma Autenti obsługuje wszystkie najpopularniejsze formaty – m.in. DOC, DOCX, ODS, ODT, XLS, XLSX. Złożenie podpisu potwierdzisz za pomocą aplikacji mobilnej mSzafir. Z podpisu kwalifikowanego mSzafir możesz korzystać także poza platformą Autenti – będziesz potrzebował do tego oprogramowania, które umożliwia składanie podpisu elektronicznego.

Autenti umożliwia również wygodną archiwizację podpisanych i wysłanych dokumentów. Dzięki wygodnej wyszukiwarce bez problemu znajdziesz potrzebny plik – znika konieczność przechowywania umów w formie papierowej.

Elektroniczny obieg dokumentów – bezpieczny i wygodny

Wszystkie dokumenty, które podpiszesz za pomocą podpisu mSzafir i prześlesz przy użyciu platformy Autenti, spełniają wymogi nośnika trwałego: integralność i dostępność. Podpisane pliki opatrzone są dodatkowo kwalifikowaną pieczęcią elektroniczną, jeszcze zanim rozpocznie się proces ich podpisywania. Daje to gwarancje integralności podpisywanego dokumentu – pieczęć uniemożliwia wprowadzenie zmian w jego treści. Masz więc pewność, że druga strona dysponuje taką samą wersją pliku. Dokładny czas złożenia podpisu elektronicznego jest potwierdzony za pomocą kwalifikowanego znacznika czasu. Dokumenty spełniają też wymóg dostępności – każda ze stron ma swobodny dostęp do dokumentu, niezależnie od drugiej strony. Wszystko to sprawia, że dokumenty są wiarygodnym dowodem podczas postępowań sądowych.