Firma Zebra Technologies Corporation oferująca innowacyjne rozwiązania dla biznesu, pozwalające uzyskać przewagę nad konkurencją, zaprezentowała dziś nowe, inteligentne rozwiązanie do automatyzacji o nazwie SmartSight. Pomaga ono zwiększyć wydajność operacji sklepowych i podnieść poziom zadowolenia klientów w sklepach spożywczych oraz super- i hipermarketach. Rozwiązanie SmartSight wykorzystuje wizje komputerowe (computer vision), nauczanie maszynowe (machine learning), automatyzację przepływu pracy (workflow automation) oraz funkcjonalność robota w mobilnym systemie do automatyzacji firmy Zebra o nazwie EMA50.

System wykorzystywany jest w celu precyzyjnego identyfikowania brakujących zapasów, niespójności cenowych oraz problemów z planogramami stanowiącymi graficzne odzwierciedlenie półki w sklepie. Dostępne w ramach subskrypcji rozwiązanie jest pierwszym, które na podstawie danych opracowuje działania naprawcze i wysyła je do komputerów mobilnych pracowników sklepu w celu rozwiązania problemu niemal w czasie rzeczywistym.

 

SmartSight zwiększa dostępność zapasów sklepowych do poziomu powyżej 95 proc. za pomocą funkcji samodzielnego skanowania półek i generowania zadań związanych z uzupełnianiem lub inwentaryzacją dla pracowników. Dzięki temu można zwiększyć zawartość koszyka, skuteczniej dbać o spójność cen i egzekwować prawidłową realizację planogramów. Rozwiązanie to pozwala także detalistom zaoszczędzić średnio 65 roboczogodzin tygodniowo (w przeliczeniu na sklep), które wykorzystuje się na zadania związane z obsługą klientów zamiast na zarządzanie zawartością półek.

 

SmartSight jest dostępne wyłącznie w ramach subskrypcji, a w jego skład wchodzą: mobilny system do automatyzacji o nazwie EMA50, platforma programowa do automatyzacji sprzedaży oraz usługi profesjonalne i zarządzanie. SmartSight można zintegrować z istniejącym systemem sprzedażowym lub rozszerzyć za jego pomocą model BOPIS (zamówienie online i odbiór w sklepie) lub BODFS (zamówienie online i dostawa ze sklepu).

 

– SmartSight i EMA50 powstały po to, aby pomóc detalistom w pełnym wykorzystaniu szans, jakie oferuje gospodarka „na żądanie” w obliczu rosnącej konkurencji i braków kadrowych – mówi Joe White, Senior Vice President and General Manager of Enterprise Mobile Computing, Zebra Technologies. „Rozwiązanie SmartSight, bazujące na bogatym doświadczeniu  firmy Zebra w sektorze handlu detalicznego i jej pozycji branżowej wypracowanej przez ostatnie 50 lat, zapewnia sprzedawcom sklepów stacjonarnych przewagę nad konkurencją, wysyłając pracownikom zadania w oparciu o aktualny stan półki sklepowej, dzięki czemu mają oni więcej czasu na interakcje z klientami i ich obsługę”.

 

Z najnowszego badania firmy Zebra zatytułowanego Global Shopper Study wynika, że detaliścitracą klientów sklepów stacjonarnych na rzecz klientów kupujących przez Internet głównie z powodu problemów z zapasami, a zwłaszcza braku towarów. Sprzedawcy i klienci są rozczarowani niedostępnością produktów w sklepach. . 43 proc. sprzedawców jako główną przyczynę frustracji wskazuje skargi klientów na braki towaru. Z kolei 39 proc. kupujących przyznaje, że właśnie z powodu braków zdarzyło się im wyjść ze sklepu z pustymi rękoma. 25 proc. klientów twierdzi, że zrezygnowało z zakupu, ponieważ cena towaru w sklepie stacjonarnym była niezgodna z ceną w sklepie internetowym, a 15 proc. kupujących nie było w stanie odnaleźć prawidłowej lub promocyjnej ceny na produktach.  Rozwiązanie SmartSight firmy Zebra pomaga detalistom w znacznym stopniu wyeliminować okoliczności sprzyjające powstwaniu braków i zminimalizować przypadki niezgodności cenówek. Wpłynie to korzystnie na zwiększenie poziomu lojalności klientów oraz średnią wartość koszyka.

 

NAJWAŻNIEJSZE WNIOSKI

  • Podczas targów NRF2020 firma Zebra zaprezentuje na stanowisku nr 3301 rozwiązanie SmartSight obejmujące mobilny system do automatyzacji EMA50 dla biznesu, platformę programową do automatyzacji sprzedaży oraz usługi profesjonalne i zarządzane.
  • Dostępne w ramach subskrypcji rozwiązanie SmartSight powstało z myślą o super- i hipermarketach oraz sklepach spożywczych. Wykorzystuje uczenie maszynowe i technologie zrobotyzowane w celu gromadzenia informacji o półkach i sklepie, co pozwala zapewnić dostępność zapasów na poziomie 95 proc.
  • SmartSight to pierwszy w branży detalicznej inteligentny system zautomatyzowany, ukierunkowany na działania naprawcze, który dzięki danym analizuje układ sklepu, usprawnia procesy i generuje działania naprawcze w czasie rzeczywistym i wysyła je na komputery mobilne pracowników sklepu.
  • Dzięki równoczesnej automatyzacji zarządzania produktami, cenami i planogramami rozwiązanie to pozwala detalistom zaoszczędzić średnio 65 roboczogodzin tygodniowo (w przeliczeniu na sklep), które wykorzystuje się na zadania związane z obsługą klientów zamiast na zarządzanie zawartością półek.