Ogromna większość korzystających z internetu (80%) udostępniła w sieci jakieś prywatne informacje lub materiały, w tym 44% wyłącznie dla ograniczonej grupy odbiorców (osób, firm lub instytucji), a 36% – dla wszystkich potencjalnych odbiorców.

Do najczęściej udostępnianych informacji należą: adres e-mail, który zamieściła w sieci ponad połowa użytkowników (56%, w tym 9% dla wszystkich), zdjęcie, na którym widoczna jest twarz udostępniającego (55%, w tym aż 26% dla wszystkich), a także data urodzenia (51%, w tym 14% dla wszystkich).

Obecnie rzadziej niż trzy lata temu użytkownicy zamieszczają online swój adres zamieszkania i e‑mail, datę urodzenia, informacje o lokalizacji (miejscu przebywania) oraz stanie cywilnym (związku). W przypadku dwóch ostatnich typów informacji ubyło osób, które publikują je dla wszystkich potencjalnych odbiorców. Nieco częściej niż w 2015 roku udostępniane są w sieci materiały wideo, na których można rozpoznać udostępniającego.

źródło: CBOS