Ebay, jedna z największych platform sprzedażowych na świecie, wprowadził kolejne usprawnienie dla kupujących. Dzięki nowej usłudze wysyłkowej SpeedPAK, teraz na dostawę z Chin polscy konsumenci będą czekać tylko 15-18 dni roboczych.

Jak wynika z raportu „E-commerce w Polsce 2018”[1], prawie co czwarty polski internauta kupuje w zagranicznych e-sklepach, a co piąty zamawia produkty z Chin (raport PwC)[2]. Jak przyznaje 58% respondentów do zakupów w sieci motywuje ich różnorodność sposobów dostarczenia i odbioru zamówień. Jednocześnie 32% badanych przyznaje, że do częstszego robienia zakupów zachęcałby szybki czas dostawy. W odpowiedzi na oczekiwania konsumentów, eBay wprowadza kolejne udogodnienie.

SpeedPAK to nowa usługa wysyłkowa wspierająca handel transgraniczny oraz ułatwiająca konsumentom zamawianie produktów z Chin. Wewnętrzne dane eBay pokazują, że w stosunku do poprzedniego roku tylko w I kwartale 2018 roku import towarów z regionu Azji i Pacyfiku do Polski wzrósł o 40%, a najczęściej importowanymi produktami są elektronika oraz akcesoria do telefonów komórkowych. Dzięki współpracy z chińskim partnerem, Orange Connex Ltd., rozwiązanie SpeedPAK dostępne jest już teraz także na eBay.pl.

– Stale przyglądamy się zwyczajom zakupowym konsumentów na rynkach, na których jesteśmy obecni i staramy się wprowadzać rozwiązania ułatwiające im zakupy. W odpowiedzi na tak duże zainteresowanie produktami z Chin wprowadziliśmy usługę, dzięki której nawet milion produktów będzie możliwy do zamówienia z krótszym czasem dostawy mówi Małgorzata Gliszczyńska, dyrektor zarządzająca na Polskę i Europę Centralną w eBay.

Główną zaletą nowego rozwiązania wysyłkowego jest szybszy niż dotychczas czas dostawy. Teraz, dla paczek z usługą SpeedPAK, czas dostarczenia przesyłki został skrócony do 15-18 dni roboczych. Dodatkowo SpeedPAK udostępnia także możliwość śledzenia zamówienia na różnych etapach jego dostawy. Rozwiązanie to pozwala platformie na kompleksowy nadzór i zarządzanie wysyłkami, co z kolei pozytywnie przekłada się na wrażenia zakupowe klientów.

źródło: eBay

[1] E-commerce w Polsce 2018. Gemius dla e-Commerce Polska.

[2] Raport PwC „Polacy na zakupach” 2018.