Jesteś tutaj:-, Newsy, Raporty i prezentacje, Rynek, Sprzęt, Top7-Europejczycy i ich smartfony – czym różnią się nawyki kobiet i mężczyzn

Europejczycy i ich smartfony – czym różnią się nawyki kobiet i mężczyzn

Badanie konsumenckie przeprowadzone przez Honor i Kantar Millward Brown wśród 1800 użytkowników smartfonów w wieku 15-38 lat w sześciu krajach Europy pokazuje, że dominacja smartfonów nad tradycyjnymi telefonami komórkowymi istotnie wpływa na sposób używania „komórek”. Fotografowanie, korzystanie z mediów społecznościowych, przeszukiwanie sieci i czytanie e-maili – to najważniejsze zdaniem respondentów funkcje nowoczesnych smartfonów, których znakomitymi przykładami są Honor 10 i Honor Play z aparatami wspieranymi przez sztuczną inteligencję.

Młodzi Europejczycy wykorzystują smartfony do „podstawowych zadań” takich jak telefonowanie i kontaktowanie się za pomocą wiadomości tekstowych (odpowiednio 92% i 83%), ale za najważniejsze funkcje swoich urządzeń uważają: fotografowanie (87%), korzystanie z mediów społecznościowych (78%), czytanie e-maili (83%) i przeszukiwanie internetu (80%) – blisko połowa pytanych umieściła je w grupie najważniejszych funkcji smartfonu.

Płeć i wiek mają znaczenie

Kobiety traktują smartfony jako narzędzia do korzystania z mediów społecznościowych (83% vs 73%), fotografowania (91% vs 84%) i wysyłania oraz odbierania wiadomości tekstowych (90% vs 77%) znacznie częściej niż mężczyźni. Reprezentanci pokolenia Z (wiek 15 – 24) chętniej używają smartfonów w celach rozrywkowych, do grania i komunikowania się ze znajomymi przez media społecznościowe. Nieco starsi użytkownicy, w wieku 25-38 (pokolenie Y), znacznie częściej postrzegają swój smartfon jako narzędzie pracy i „tradycyjnej” komunikacji (sprawdzanie poczty elektronicznej, rozmowy, SMS-y i MMS-y).

Każdy kraj jest inny, chociaż wiele nas łączy

Młodzi Polacy używają smartfonów do komunikowania się, utrwalania ważnych momentów i przeszukiwania internetu. Zauważalnie częściej niż pozostali pytani fotografują i nagrywają wideo, przeszukują internet. Czechów wyróżnia upodobanie do grania na smartfonach. Zarówno Polacy jak i Czesi stosunkowo częściej wysyłają SMS-y i MMS-y oraz korzystają z funkcji takich jak budzik i kalkulator.

 

Młodzi Finowie najintensywniej w badanej grupie korzystają z komunikatorów (78%). Węgrzy zdecydowanie nie są fanami SMS-ów i MMS-ów – wskazywali na nie najrzadziej ze wszystkich pytanych, być może dlatego, że chętniej korzystają z komunikatorów internetowych (61%).

 Kreatywni i towarzyscy indywidualiści – tacy są młodzi Europejczycy korzystający ze smartfonów

Biorący udział w badaniu użytkownicy smartfonów najczęściej opisują siebie jako kreatywnych, otwartych, opiekuńczych, wyjątkowych i niezależnych. Młodzi Polacy, podobnie jak Czesi, uważają się za indywidualistów lubiących spędzać czas poza miastem. Węgrzy natomiast postrzegają siebie jako bardzo opiekuńczych i niezawodnych domatorów. Ich rówieśnicy z Finlandii z kolei częściej niż pozostali pytani określają siebie jako niezależnych. Grecy uważają się za profesjonalnych, otwartych i kreatywnych. Serbowie wybrali towarzyski, kreatywny i wyjątkowy jako najlepiej charakteryzujące ich określenia.

Zwyczaje Infrografika

Zwyczaje Infrografika

Smartfony Honor dla młodych duchem i aktywnych użytkowników mediów społecznościowych

Marka Honor ze swoim hasłem »For the Brave« (»Dla odważnych«) została stworzona, aby spełnić wymagania cyfrowych tubylców oczekujących produktów umożliwiających intensywne korzystanie z internetu. Najnowsze badanie przeprowadzone przez Kantar Millward Brown na zlecenie Honor potwierdza, że młodzi ludzie potrzebują niezawodnych urządzeń oferujących im pełen wachlarz możliwości komunikowania ze światem – od prostych rozmów i wiadomości tekstowych, przez szybkie przeszukiwanie sieci i sprawdzanie e-maili aż po wykonywanie i dzielenie się znakomitej jakości fotografiami. Nasze najnowsze smartfony Honor 10 i Honor Play z GPU Turbo i sztuczną inteligencją są znakomitymi i dostępnymi cenowo narzędziami dla nich” – powiedział Michael Jing, zarządzający Honor w Polsce.

###

O badaniu

Badanie konsumencie przeprowadzone przez Kantar Millward Brown na zlecenie marki Honor.

Badanie przeprowadzone metodą CAWI (ang. Computer-Assisted Web Interviewing) na próbie n=1800 użytkowników smartfonów w wieku 15-38 w 6 krajach: Polsce, Czechach, Finlandii, Serbii, Grecji i na Węgrzech (n=300 na kraj).

źródło: Honor



Autor |2018-09-26T12:51:16+02:0026 września 2018 12:51|Kategorie: Huawei, Newsy, Raporty i prezentacje, Rynek, Sprzęt, Top7|Tagi: , , |0 komentarzy

Zostaw komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.