Całodobowy dostęp, to przewaga sklepów online, tak wskazało 87% e-konsumentów w 2018 roku. Zaufanie do kupowania w sieci wzrasta i w kolejnych latach wartość sprzedaży przez internet będzie coraz wyższa. Szacuje się, że w 2018 r. może wynieść 45 mld, zaś w 2020 może przekroczyć 60 mld zł.

Na koniec stycznia 2018 r. mieliśmy nieco ponad 29 tys. zarejestrowanych sklepów internetowych w Polsce – rocznie pojawia się około 8-9 tys. nowych e-sklepów, więc każdego dnia podejmujemy ogromne wyzwanie sprzedażowe.

Jedynie 30% sklepów działa dłużej niż 8 lat. Z jednej strony to duży wybór, duże możliwości – dla konsumenta, z drugiej strony to walka o uwagę i ciągłe poszukiwanie nowych rozwiązań po stronie sklepu. Jako konsument mogę w bardzo krótkim czasie przeanalizować ofertę kilku sklepów, przywiązanie do marki często może być przełamywane przez nowe oferty i odpowiednie komunikaty marketingowe. Sklepy w swych strategiach myślą zarówno o kliencie nowym jak i ciągłym utrzymaniu uwagi tego, który właśnie nas odwiedza.

Problem pojawia się tam, gdzie tradycyjne kanały się nie sprawdzają, kiedy klient jest na etapie poszukiwania często nie wie, gdzie tak naprawdę ta sprzedaż się skończy i to jest moment, w którym walka o uwagę pomiędzy nami a 29 tys. e-commerców w Polsce ma szczególne znacznie – mówi w rozmowie z MarketNews24 Michał Habrowski, project manager Revhunter. – Proces zakupowy nam się wydłuża, coraz trudniej o impulsywność, mamy więcej czasu na myślenie, porównywanie, to przechodzenie między kolejnymi sklepami nie pochłania setek kroków, online jesteśmy o klik od kolejnych ofert, jeśli możemy do tego klienta trafić bezpośrednio, nie strzelając na oślep – to już zrobiliśmy o jeden krok do przodu więcej niż 20 tys. e-commerców, które o tym zapomina. E-mail retargeting to precyzyjne i zindywidualizowane podejście do klienta, bądźmy bardziej precyzyjni, wymagania i trudność w pozyskiwaniu klienta, w domykaniu sprzedaży – będą tylko wzrastać.

źródło: MarketNews24