Spółka ComVision, właściciel marki SMSAPI, kontynuuje dobrą passę finansową . W pierwszym kwartale 2018 roku osiągnęła przychody na poziomie 16,3 mln zł. Spółka wypracowała także zysk EBITDA w wysokości 3 mln zł.

Od stycznia do marca 2018 gliwicka spółka ComVision obsługiwała łącznie blisko 7 tys. klientów. Przesłała dla nich 228 mln wiadomości tekstowych. Poprzedni rok był dla spółki rekordowy, wysłała wtedy prawie 960 milionów SMS-ów. Wygenerowała też przychody o wartości 66 mln zł, czyli o 70 proc. większe niż w 2016 roku. Czy w ciągu najbliższych miesięcy SMSAPI przekroczy magiczną liczbę miliarda wysłanych wiadomości?

Strategia rozwoju marki SMSAPI, obrana kilka lat temu, przynosi stałe wzrosty i setki nowych klientów miesięcznie, o czym świadczy także nasza coroczna obecność w rankingu Gazel Biznesu, a od niedawna także Diamentów Forbesa. Nie stoimy w miejscu. Umacniamy pozycję lidera w Polsce i pojawiamy się na kolejnych europejskich rynkach, a to wszystko  ze wzmożoną siłą dzięki wsparciu grupy LINK Mobility której staliśmy się częścią pod koniec ubiegłego roku. Co więcej, odpowiadając na nowe wyzwania technologiczne i biznesowe naszych klientów, jesteśmy w trakcie przygotowywania wielu innowacyjnych narzędzi. Oprócz interfejsu LINK Conversations, który pozwala na komunikację z klientami, prawdopodobnie w tym roku czeka nas także wdrożenie analityki danych opartych o sztuczną inteligencję.

WOJCIECH KACZMAREK, PREZES SPÓŁKI COMVISION

Nie tylko sam SMS

Technologie komunikacji marketingowej zmieniają się już prawie z dnia na dzień. Nowe rozwiązania zyskują popularność na rynku, jednak część tradycyjnych narzędzi, jak SMS, wciąż stanowi duże wsparcie dla biznesu. Bezpośrednia forma wiadomości tekstowej, szybkości dostarczenia i pewności dotarcia sprawiają, że firmy z wielu branż wprowadzają je do swoich strategii. A dzięki tworzeniu integracji różnych systemów SMS jest wykorzystywany przez m.in. w e-commerce, e-mail marketing, czy przez social media managerów. W ramach nowych rozwiązań możliwe jest także wykorzystanie systemu wysyłania SMS do wielostopniowego zabezpieczania dostępu do danych. Wszystko to wpływa na utrzymującą się popularność SMS-a.

SMS-y działają w całej Europie

Pozycja rynkowa SMSAPI zwróciła uwagę zagranicznych inwestorów. W 2017 roku, po kilku miesiącach negocjacji SMSAPI zostało kupione przez norweską spółkę giełdową LINK Mobility Group, po wycenie na poziomie 16 mln Euro. Członkostwo w grupie daje SMSAPI możliwość korzystania z nowych technologii mobilnych i doświadczeń innych członków grupy z: Norwegii, Szwecji, Danii, Litwy, Łotwy, Estonii, Niemiec, Finlandii, Hiszpanii, Szwajcarii, Bułgarii, Rumunii, Francji, Włoszech. We wszystkich tych krajach marketing SMS wciąż pozwala firmom na skuteczną komunikację z rynkiem.

źródło: SMSAPI