Spółka giełdowa NTT System ogłosiła wyniki za miniony kwartał, w który odnotowała wzrost zysku netto o ponad 16 proc. zaś zysku przed opodatkowaniem o niemal 10 proc.

NTT System, jeden z czołowych producentów sprzętu komputerowego i dystrybutor IT w pierwszych trzech miesiącach roku odnotował wzrost zysku netto o ponad 16 proc. zaś zysku przed opodatkowaniem o niemal 10 proc. Zysk netto Spółki w pierwszym kwartale wyniósł 579 tys. zł, zaś przed opodatkowaniem – 707 tys. zł. W tym samym okresie 2017 r. wartości te wynosiły odpowiednio: 485 i 642 tys. Dobre wyniki te zostały uzyskane przy zmniejszeniu przychodów o 46 proc. – ze 123 mln zł w 2017 r. do 66,3 mln. w 2018 r.

– Poskutkowała decyzja Spółki o rezygnacji z niskomarżowych transakcji, angażujących duże środki i obarczonych znacznym ryzykiem rynkowym. Chodzi tu zwłaszcza o sprzedaż do sieci detalicznych, które boleśnie odczuły spowolnienie rynku w obszarze konsumenckiego sprzętu komputerowego o umiarkowanych cenach – mówi Tadeusz Kurek, prezes NTT System. – W efekcie pojawiła się silna presja cenowa, przy jednoczesnym wzroście poziomu zapasów u wielu podmiotów. Aby sprostać sytuacji, cześć dystrybutorów odpowiedziała agresywną polityką handlową. Natomiast Spółka dostosowała poziom zapasów do aktualnych potrzeb sprzedażowych.

Obecnie NTT System koncentruje się na sprzedaży produktów o wysokich marżach, czyli przede wszystkim produktach własnych, choć nie tylko.

Rozwijamy własną markę komputerów i akcesoriów dla graczy – HIRO.W minionym roku wprowadziliśmy nową serię desktopów tej marki, przeznaczonych dla  wymagających użytkowników, zaś w 2018 r. rozszerzyliśmy ofertę sprzętu gamingowego o notebooki – mówi Grzegorz Kurek opiekun marki HIRO. – Aktualnie pod marką HIRO sprzedawane są myszy, klawiatury, podkładki pod myszy, torby do laptopów, mikrofony, słuchawki, komputery. Pracujemy nad rozbudową oferty w tym zakresie. Stawiamy rozwój obszarów uznanych za przyszłościowe w tym np. oferty dla graczy, smart home.

źródło: NTT System