O rynku i planach spółki rozmawiamy z Michałem Walterem, Marketing&PR Managerem w Nelro Data SA

– Korzystając z możliwości wypowiedzenia się na wiodącym portalu branżowym zapraszam do współpracy producentów elektroniki, którzy szukają stabilnego i wiarygodnego dystrybutora oferującego dotarcie do wszystkich kanałów sprzedaży. Chcesz rozwijać swój biznes w kooperacji z firmą o ugruntowanej pozycji rynkowej? A może masz ciekawe kontakty w sektorze B2B, które moglibyśmy wspólnie zagospodarować? 

Wierzy Pan, że taki apel przyciągnie do firmy kontrahentów?

– Oczywiście. Podstawą sukcesu jest dotarcie z informacją do właściwego odbiorcy przekazu. Zresztą nie byłby to pierwszy raz w historii firmy, kiedy w odpowiedzi na publicznie sformułowane zaproszenie udało się nawiązać ciekawą kooperację.

Jakiego typu współpracę możecie zaproponować?

– Jako liczący się na rynku dystrybutor elektroniki stale poszukujemy nowych możliwości oferowania naszych produktów także poza tradycyjnym kanałem retailowym. Mam tu przede wszystkim na myśli duże i dobrze wypromowane programy lojalnościowe, a więc segment B2B, który dzięki naszej różnorodnej ofercie produktowej moglibyśmy zaopatrywać w innowacyjne rozwiązania z korzyścią dla obu stron. Druga możliwość to tradycyjna współpraca dystrybucyjna. Przyjrzeliśmy się naszej ofercie w tym zakresie, zrezygnowaliśmy z niektórych nierentownych lub niespełniających oczekiwań kontraktów i zrobiło się miejsce dla nowych, dynamicznych vendorów.

Producenci sami szukają dystrybutora czy to dystrybutor o nich zabiega?

– Oba te scenariusze są możliwe. Nie ma tygodnia, abym nie otrzymywał zapytań o współpracę od producentów różnorodniej elektroniki. Często jednak się zdarza, że ich portfolio pokrywa się z asortymentem, który już oferujemy i w obawie przed kanibalizowaniem się produktów musimy taką współpracę odłożyć lub z niej po prostu zrezygnować. My także rozglądamy się za vendorami na własną rękę. Na chwilę obecną interesują nas smartfonowe i gamingowe marki Premium oraz wszelkie innowacyjne rozwiązania, których rozwój w najbliższych latach potwierdzają badania rynku. Zastanawiamy się także nad wprowadzeniem do oferty zupełnie nowej gamy produktów spoza obszaru IT, ponieważ według analiz ten konkretny segment od lat wykazuje tendencję wzrostową na poziomie 10%. Na razie nie mogę zdradzić o jaki asortyment chodzi.

Niedawno uruchomiliście własny sklep internetowy. Jakie kolejne projekty planujecie?

– Otworzenie sklepu ndsklep.pl było podyktowane przede wszystkim zamiarem zgromadzenia wszystkich produktów konsumenckich na jednej platformie sprzedażowej, aby klient mógł w łatwy sposób wyszukać i kupić interesujący go produkt. Jeśli pyta Pan o plany to na pewno będziemy organizować sporo promocji dla naszych partnerów za pośrednictwem platformy B2B. Ostatnia akcja promocyjna polegająca na zdobywaniu przez klientów bonów premiowych za zakup określonego asortymentu wypadła obiecująco, zatem myślimy już o nowym systemie benefitów nagradzających aktywność zakupową.

Dziękuję za rozmowę