Z raportu „ZAGG Device Damage Study” zrealizowanego w Stanach Zjednoczonych przez firmę ZAGG wynika, że najczęstszą przyczyną uszkodzenia smartfonów i tabletów jest stłuczenie wyświetlacza na skutek upuszczenia urządzenia na ziemię. Średni koszt naprawy smartfonu oraz tabletu wynosi odpowiednio około 145 i 120 dolarów, prawdopodobnie dlatego prawie połowa użytkowników uszkodzonych smartfonów oraz dwie trzecie użytkowników tabletów deklaruje, że nie naprawia urządzenia, tylko korzysta z niego dalej, mimo rozbitego ekranu. Według ustaleń firmy ZAGG rocznie naprawy uszkodzonych smartfonów tylko w samych Stanach Zjednoczonych kosztują 23,5 miliona dolarów, podczas gdy średni koszt folii lub szkła InvisibleShield to równowartość niecałych 100 złotych.
Firma ZAGG, do której należy marka InvisibleShield, światowy lider w obszarze ochrony ekranów smartfonów i tabletów zrealizowała w Stanach Zjednoczonych badanie konsumenckie, aby poznać opinie użytkowników smartfonów i tabletów na temat sposobów ochrony tych urządzeń. Największą popularnością cieszą się rozwiązania chroniące ekran smartfonu takie jak folie oraz szkła, których korzystanie zadeklarowała ponad połowa ankietowanych (51%). Z niewiele mniejszym zainteresowaniem (48%) spotykają się pokrowce, które zapewniają ochronę przede wszystkim obudowy telefonu. Najczęściej użytkownicy zaopatrują się w rozwiązania ochronne podczas lub chwilę przed zakupem samego smartfonu.
Najczęściej użytkownicy smartfonów wskazali, że najbardziej obawiają się upuszczenia telefonu i rozbicia wyświetlacza. Dla 38% ankietowanych to właśnie było główną przyczyną uszkodzenia smartfonu. Jako inne powody zniszczenia sprzętu uczestnicy badania wskazywali również wpadnięcie urządzenia do wody (7%), zamoknięcie (7%), wylanie na telefon wypada z kieszeni lub torebki (5%). Jedna trzecia użytkowników smartfonów uszkadza wyświetlacz raz w cyku życia danego telefonu, chociaż 5% ankietowanych zadeklarowało, że uszkodzili ten sam telefon trzy lub nawet więcej razy.
Dane rynkowe pokazują, że użytkownicy coraz częściej wymieniają swoje telefony i chętnie inwestują w coraz to nowsze urządzenia mobilne. Połowa smartfonów na całym świecie to urządzenia zakupione mniej niż rok temu. Wraz z zainteresowaniem nowymi modelami smartfonów rośnie obawa użytkowników związania z zagubieniem lub kradzieżą sprzętu. Ponad 28% uczestników badania najbardziej obawia się utraty telefonu właśnie w taki sposób.
„Urządzenia mobilne są bardzo ważnym elementem stylu życia, a ich wartość stale rośnie. – mówi Chris Ahern, prezes firmy ZAGG International. – Chroniąc swoje smartfony i tablety użytkownicy minimalizują ryzyko uszkodzenia urządzenia, utraty cennych danych oraz zdjęć a także zachowują jego wartość w razie chęci sprzedaży na rynku wtórnym.”
Użytkownicy tabletów również obawiają się o uszkodzenie sprzętu, chociaż w dużo mniejszym stopniu, niż posiadacze smartfonów. Podobnie jak w przypadku telefonów najczęstszą przyczyną uszkodzeń tabletów jest upuszczenie ich na ziemię (32%). Ze względu na fakt, że urządzenia te tradycyjnie cieszą się dużym zainteresowaniem dzieci całkiem spory odsetek tabletów (16%) ulega zniszczeniu właśnie podczas zabawy najmłodszych. Do najczęściej spotykanych przyczyn uszkodzeń tabletów należą zarysowania, a także wylewanie na nie wody i ślady normalnego użytkowania związane z przenoszeniem urządzenia w torbie.
W razie stłuczenia ekranu tableta jego użytkownicy decydowali się na naprawę sprzętu jeszcze rzadziej niż posiadacze smartfonów. Aż 69% ankietowanych zadeklarowało, że korzysta z tableta z pękniętym ekranem, a tylko 10% uczestników badania wymieniło uszkodzony sprzęt na nowy. Średni koszt naprawy tableta w Stanach Zjednocznych wyniósł około 120 dolarów. Prawie połowa użytkowników tabletów chroni te urządzenia przed uszkodzeniem przy pomocy etui (49%), a 35% ankietowanych zadeklarowało, że używa rozwiązań chroniących ekran tableta m.in. przed porysowaniem i pęknięciem.
W badaniu „ZAGG Device Damage Study” zrealizowanym w czerwcu 2014 roku wzięło udział 768 respondentów, mieszkańców Stanów Zjednoczonych w wieku powyżej 18 lat posiadających smartfon lub tablet.
źródło: InvisibleShield
Kan
prawda jest taka że wiele telefonów wraca po takiej naprawie z innymi usterkami których wcześniej nie było i zaczyna się krążenie z telefonem do usranej śmierci by go naprawić i wyjaśnić kto ponosi koszty dodatkowej naprawy. wyrzucić żal skoro już sie tyle kasy włożyło.
Powiem tak… W każdym przypadku z jakim się spotkałem, ekrany pękały MIMO naklejonej folii czy nawet szkła ochronnego o „twardości” 9H 😉 Pytanie – po co te głupie pytania producenta takiej ochrony?
A jeden przypadek to panel dotykowy nie popękał – mimo BRAKU lub słabego (najtańsza z najtańszych folia) zabezpieczenia – za to uszkodził się wyświetlacz „rozlał się”. To zdaje się Lumia 820 była 😉
Dwa tygodnie temu rozbił mi się wyświetlacz jedna kreska na ekranie, ale nie stety nie da się korzystać, koledze szkiełka wykruszają się z potłuczonego wyświetlacza ale działa normalnie, także nie wiem od czego to zależy?
To ile rocznie kosztują naprawy smartfonów w USA -23 miliardy czy 23 miliony ?
@ XXX ma racje i Ci co korzystają z serwisów/gwarancji wiedzą że tak niestety u nas jest:-/ Raz oddałem telefon z Zabrzu w Platanie do naprawy (z 8lat temu) to telefon działał po „naprawie” ale rozgrzał się do pewnej temp. i po 30-40min się wyłączał…a porysowany telefon nie raz otrzymywałem z „naprawy”, najczęściej aktualnie to źle złożony telefon (nie spasowany) oraz paprochy pod dotykiem, jak zwróciłem na to w serwisie NokiaCare uwagę to mi powiedziano że nie jest to aż tak widoczne i się czepiam XD Można się tylko wtedy zirytować bo klątwy nic nie pomagają XD
ja nie naprawiam szkoda zachodu za to staram sie kupowac smartfony do 400zl jak rozwalam to az tak mi nie szkoda