T-Mobile zaostrza konkurencję na rynku usług telekomunikacyjnych. Telekom chce być liderem w zakresie konsumpcji danych i mocno rozwija tę kategorię usług. Postawił na zmianę komunikacji i wprowadził nowe oferty, co ma zdystansować konkurencję i przyciągnąć klientów, zwłaszcza z pokolenia millenialsów. Skuteczność tej strategii ma już odbicie w wynikach operatora – w II kwartale liczba przenoszonych numerów do T-Mobile była najwyższa od 6 lat.
– Zdaliśmy sobie sprawę z tego, że branża telekomunikacyjna nie do końca potrafi dotrzeć do millenialsów. Zmieniliśmy więc całkowicie podejście komunikacyjne. Stwierdziliśmy, że lepiej wydać pieniądze na jak najlepszą ofertę, a nie na celebrytów. Postawiliśmy na coś zupełnie nowego i pierwsze wyniki są bardzo budujące. Notujemy 30-proc. wzrost pozytywnych opinii klientów na temat naszych reklam, a to dopiero początek – zapowiada w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Frederic Perron, członek zarządu ds. rynku prywatnego w T-Mobile Polska.
Tegoroczna edycja globalnego badania „Meaningful Brands”, którą przedstawiła w lutym agencja Havas, potwierdza stale rosnące oczekiwania klientów wobec marek. Jak wynika z sondażu, 75 proc. konsumentów oczekuje, że firmy będą mieć realny wpływ na zwiększanie komfortu i jakości ich życia. Jednocześnie aż 60 proc. kontentu produkowanego przez marki nie trafia do odbiorców.
Firmy mają problem z dotarciem zwłaszcza do millenialsów i przedstawicieli generacji Z, którzy są mobilni, przez cały czas online, a dostęp do internetu jest dla nich fundamentem komunikowania się. Są też bardziej zdystansowani wobec przekazów reklamowych, a przy tym oczekują najlepszej jakości usług i produktów.
T-Mobile o przenoszalności numerów – teraz my
– To właśnie najmłodsza generacja najczęściej przenosi do nas numery. Klienci chcą dostępu do jak najszybszej sieci, szczególnie pokolenie millenialsów. Można powiedzieć to prawdziwy need for speed. Coraz częściej chcą też oglądać wideo na swoich telefonach. Nie chcą już tylko rozmawiać przez telefon czy przeglądać treści. W coraz większym stopniu koncentrują się nie na cenie, lecz na jakości. To dzieje się na całym świecie i dlatego jestem optymistą, jeżeli chodzi o naszą pozycję na tym rynku – mówi Frederic Perron.
Połowa młodych millenialsów jest online cały czas
Telekom wkłada w ostatnim czasie dużo pracy w dostosowanie się do oczekiwań klientów. W ciągu minionych sześciu tygodni wprowadził gruntowne zmiany w swojej ofercie. Pod koniec maja uruchomił pakiety Supernet Video, w ramach których zapewnia nielimitowany dostęp do wideo za 5 zł. T-Mobile jako pierwszy wprowadził na polski rynek taką usługę i – jak zapewnia – zainteresowanie klientów przerosło nawet wstępne założenia. T-Mobile współpracuje też z Netflixem. Dba w ten sposób o dostarczenie nie tylko usługi przesyłu danych, lecz także dobrych, popularnych treści rozrywkowych.
– Zrozumieliśmy, że jest wyraźne zainteresowanie ze strony klientów usługami tego rodzaju, więc postanowiliśmy pójść dalej. W czerwcu rozszerzyliśmy ofertę bez limitu de facto na wszystko: internet, SMS-y i usługi głosowe. Wysyłamy czytelny sygnał do rynku, do naszych pracowników i – co najważniejsze – do naszych klientów: chcemy być liderem w zakresie konsumpcji danych, będziemy odważnie poczynać sobie na tym rynku, a T-Mobile to najlepsza sieć w tym kraju. Jak wiadomo, najlepsza sieć jest tylko jedna – mówi Frederic Perron.
T-Mobile w nowej ofercie proponuje bardzo popularne smartfony w konkurencyjnych cenach.
– Przez ostatnie sześć tygodniach udowodniliśmy, że jesteśmy gotowi grać zdecydowanie, działać agresywnie na rynku i dostarczać nową jakość naszym klientom. Nowa oferta T-Mobile to przede wszystkim nielimitowane wideo, którego nie ma nikt inny. Oferujemy też najlepsze modele telefonów. Już w abonamencie 70 złotych miesięcznie można otrzymać fantastyczne urządzenie zapewniające świetną jakość video. T-Mobile One w porównaniu z konkurencyjnymi ofertami jest też tańsza – wylicza Frederic Perron.
Dzięki nowej ofercie i zmianie strategii T-Mobile odbudowuje swoją pozycję. Opublikowane przed weekendem wyniki przenoszalności numerów pokazują, że T-Mobile oddał najmniej numerów spośród czterech największych operatorów oraz najbardziej poprawił swój bilans przenoszalności.
– W II kwartale tego roku zanotowaliśmy w T-Mobile najlepsze wyniki, jeżeli chodzi o przenoszenie numerów od sześciu lat. To nie jest jednorazowy strzał, lecz kontynuacja pozytywnego trendu, który zauważamy. Dotyczy to w szczególności klientów abonamentowych. Mamy tu świetne wyniki. Ciekawe jest to, skąd ci klienci przychodzą. Przychodzą od konkurentów, na rzecz których straciliśmy ich wcześniej. Innymi słowy, klienci wracają do T-Mobile, ponieważ zaczynają sobie zdawać sprawę z tego, że to, czego szukają, to przede wszystkim najlepsza sieć – mówi członek zarządu T-Mobile Polska.
źródło: Agencja Informacyjna Newseria
Kan
Co z tego jak polski oddział T-mobile stawia na odstraszanie klientów jak może, a to durne regulaminy i ograniczenia dla prepaid (pieniądze tych klientów zawsze śmierdziały T-mobilowi), a to „granie na czekanie” i cały system włączania lub zmuszania do korzystania i płacenia za niechciane usługi, przykładem jaskrawym takiego nadużycia jest ich „bezpieczny internet”, kroją kasę z konta, nikt tego nie chce, nie włączał, nie zamawiał… całe T-mobile.8FVG
Ja ich nie polecam dopóki tam się radykalnie nie zmieni myślenie i podejście do klienta.
Takie uwagi możesz zarzucić właściwie każdemu operatorowi. Każdy z nich chce na nas zarabiać jak tylko się da. Trzeba tylko uważać i wyłączać te wszystkie „dodatki uszczęśliwiające” które nam operator serwuje na dzień dobry.
mam wrażenie, że czssem ludzie zapominają, że opy nie działają charytatywnie
@Dobi Nieprawda. T-mobile wypada najgorzej ze wszystkich, to jest u nich zwyczajnie kwestia naciągania lub niedziałającej platformy prepaid lub jednego i drugiego. „Bezpieczny internet” – tym się powinno UKE i UOKiK zainteresować, w żadnej innej sieci nie ma takiego wałka jak to. Ja T-mobile po pierwszym ukradzeniu mi 3zł i reklamacji wyrzuciłem, nie będę się użerał z naciągaczami. W plusie czy orange zero problemów wszystko działa jak trzeba.
To T-Mobile ma problem, bo ci tzw. millenialsi nie są zbyt wierni, a jak jest to też prepaid to tym bardziej szybko mogą ich stracić. Zadrwili z Play i ich celebrytów?
Tak się zastanawiam.. kiedy Telix dorobi się strony mobilnej? Przecież mamy XXI wiek..
Już wkrótce będzie. Trwają ostanie prace wykończeniowe. Andrzej
Również czekam na stronę mobilną telix.pl, a co do t-mobile to dużo gadają a efekty słabe…
Obecnie telefony mają na tyle duże wyświetlacze oraz moc obliczeniową, że strona w pełnej wersji w położeniu poziomym wygląda całkiem dobrze na nich.
@Obserwator Dokładnie! Wnerwia mnie oglądanie wersji mini, gdzie i tak zdjęcia zajmują pół ekranu. Przewijać trzeba pół godziny i mądrale nie pozwalają przełączyć się na wersję pełną. A często wersje mini są okrojone. Na telefonie pełne strony ładują się czasami szybciej niż na kompie. Po co mi super smartfon, jak nie mogę pełnej strony obejrzeć. Po co mi wielki ekran, jak i tak ilość jednoczesnych informacji jest na telefonie sprzed 10lat.
A pełna strona Telix śmiga na telefonie elegancko.
@Obserwator Dokładnie! Wnerwia mnie oglądanie wersji mini, gdzie i tak zdjęcia zajmują pół ekranu. Przewijać trzeba pół godziny i mądrale nie pozwalają przełączyć się na wersję pełną. A często wersje mini są okrojone. Na telefonie pełne strony ładują się czasami szybciej niż na kompie. Po co mi super smartfon, jak nie mogę pełnej strony obejrzeć. Po co mi wielki ekran, jak i tak ilość jednoczesnych informacji jest na telefonie sprzed 10lat.
A pełna strona Telix śmiga na telefonie elegancko.
Please Frederic cut the crap, get out from HQ, get in the car and drive on Zeran, Tarchomin. And then please make up your mind once again about quality of the network.
TM.. No cóż ja przeniosłem numer korzystając z promocji 90dni za darmo.. Po przeniesieniu numeru, doładowaniu konta włączyła sie usluga jednak 25zl z konta pobrali na 30dni. Do tego po pierwszej rozmowie po aktywowaniu pakietu pobrali 1zl za dzień bez limitu.. Kilka złotych mniej niż w Orange ale jakość poniżej krytyki. Nie bede czekał nawet do końca pakietu i wracam. To jest plus prepaid ze nie ma umowy i kiedy chce to zmieniam operatora. Ale do TM juz nikt mnie nie przekona nawet gdyby wszystko było za drmo.
To teraz będzie wojna u operatorów o klienta prepaid, aby chwalić się przenoszeniem numerów.
Warto. Ten automat jest świetny.
Nigdy więcej T-mobile!! Tak jak rżnęli moją firmę w d@psko na fakturach to żaden operator tak jeszcze nie robił! A to jakieś dziwne odsetki, a to 5 zł więcej z nieba, a to duplikat karty sim u przedstawiciela niby darmowy a później na fakturze 30,75 zł, itd itp itd. Nigdy więcej!! Teraz mam wszystkie firmowe w Plusie i jest spokój. Konkretne zasady, faktura od półtora roku przychodzi taka sama bez „dziwnych wyliczeń i ekstra dodatków pieniężnych” tak jak miało to miejsce przy T-mobile.
Oby niedługo była ta wersja mobilna. Ciężko bez niej a chętnie bym se w drodze poczytał.
Mam nadzieje, że wywalenie celebrytów z reklam to tak na stałe u nich. Nie karmić ich za nic to może wymrą!
Nie polecam Telekom Deutschland T-Mobile PL.
Lepiej zainwestować pieniądze w Plusa, czy innego operatora z nadzieją na korzyści dla Polski.
Takk takk, płaćmy plusowi na jego cypryjskie podatki
Od 1945 polskie miasto Gliwice, chciałbyś Gleiwitz?
Lepiej płacić plusowi na Cyprze niż T-mobilowi. T-mobile to najbardziej antyklincka nieprzyjazna sieć, zawsze tacy byli i dalej się nic nie zmienia. I słusznie, rynek zweryfikował ich politykę, najmniejsza ostatnia sieć w Polsce. Brawo T-mobile i zachłanny koncern DT!
Kolejny kwartał pokaże czy to trwały trend, czy tylko wynik zamieszania z roamingiem.
Tyko ze T-Mobile pl ma u nas LTE a plus dobrego zasiegu GSM 😀