Zysk netto Cyfrowego Polsatu w trzecim kwartale 2012 roku wzrósł o 234.049 zł do 172.062 zł w porównaniu do straty netto w wysokości 61.987 zł w trzecim kwartale 2011 roku. Na dzień 30 września 2012 roku baza klientów liczyła 3.557.888 abonentów płatnej telewizji cyfrowej, 117.327 użytkowników szerokopasmowego Internetu, natomiast liczba użytkowników telefonii komórkowej wynosiła 144.288. – podała spółka w raporcie kwartalnym.

Zysk EBITDA wzrósł o 61.681 zł, czyli o 31,4%, do 257.897 zł w trzecim kwartale 2012 roku z 196.216 zł w trzecim kwartale 2011 roku. Marża EBITDA wzrosła do 40,0% w trzecim kwartale 2012 roku z 31,9% w trzecim kwartale 2011 roku.

Przychody od klientów indywidualnych wzrosły o 108.100 zł, czyli o 9,2% do 1.287.449 zł w okresie dziewięciu miesięcy zakończonym 30 września 2012 roku z 1.179.349 zł w okresie dziewięciu miesięcy zakończonym 30 września 2011 roku.

Spółka jest operatorem płatnej cyfrowej platformy satelitarnej „Cyfrowy Polsat” świadczącym usługi na terytorium Polski, operatorem płatnej telewizji naziemnej, operatorem wirtualnej sieci telefonii komórkowej (‘MVNO’) oraz dostawcą usługi dostępu do Internetu.

Segment usług świadczonych klientom indywidualnym obejmuje:

  • usługi cyfrowej płatnej telewizji dotyczącej głównie bezpośredniej dystrybucji technologicznie zaawansowanych usług płatnej telewizji, a przychody pochodzą głównie z opłat abonamentowych
  • usługi telefonii komórkowej w ofercie abonamentowej (postpaid), które generują przychody pochodzą głównie
    z rozliczeń międzyoperatorskich, zrealizowanego ruchu i opłat abonamentowych
  • usługi dostępu do szerokopasmowego Internetu, które generują przychody głównie ze zrealizowanego ruchu i opłat abonamentowych
  • produkcję dekoderów.

Zgodnie z informacjami publikowanymi przez naszego dostawcę, pod koniec października 2012 roku w zasięgu sieci LTE znajdowało się 35% mieszkańców Polski, co oznacza wzrost o 6 punktów procentowych względem sierpnia 2012 roku. Wysokie tempo rozbudowy sieci ma zostać utrzymane. Pod koniec października na sieć nadajników składało się ponad 1300 stacji
bazowych. Faza druga rozbudowy infrastruktury zakłada osiągnięcie liczby 3400 stacji i zakończy się w 2014 roku. Kilkaset stacji w technologii LTE powstanie jeszcze w tym roku. Internet HSPA+ Cyfrowego Polsatu obejmował swoim zasięgiem 87% populacji
kraju.

Od kwietnia 2012 roku, w ramach umowy o współpracy, Cyfrowy Polsat prowadzi wraz ze spółką Polkomtel wzajemną sprzedaż usług a klientom proponuje oferty łączone. Wzajemna sprzedaż na koniec trzeciego kwartału 2012 roku obejmowała prawie 700 punktów sprzedaży sieci Polkomtel i ponad 600 punktów sprzedaży naszej sieci, natomiast dodatkowe korzyści dla klientów
zarówno telewizji satelitarnej Cyfrowego Polsatu jak i telefonu w ofertach Plusa oferowane są we wszystkich punktach sprzedaży obydwu spółek. Cross selling będzie stopniowo rozszerzany na kolejne punkty sprzedaży obu sieci.

Dzięki nawiązanej współpracy, do ponad 11 milionów osób w 3,5 milionach polskich gospodarstw domowych korzystających obecnie z usług Cyfrowego Polsatu, możemy dodać potencjał zakupowy około 14 milionów klientów Polkomtela. Oznacza to dla nas szansę zdobycia nowych abonentów poprzez oferowanie naszych produktów użytkownikom telefonii Plus – czytamy w Raporcie.

Cyfrowy Polsat zrezygnował z aktywnej sprzedaży własnych usług telefonii komórkowej w ramach modelu MVNO, na rzecz proponowania klientom silniejszej oferty telefonii Polkomtela – operatora telekomunikacyjnego. –Wierzymy, że nasi
abonenci odczują wyraźne korzyści z atrakcyjniejszej oferty telefonii komórkowej, dzięki czemu uzyskamy ich większą satysfakcjęi lojalność, a przez to dalsze ograniczenie wskaźnika churn
– dodaje Cyfrowy Polsat.

Skonsolidowany raport kwartalny za okres trzech miesięcy zakończony 30 września 2012 roku: Tutaj

źródło: Cyfrowy Polsat

Kan