Jeżeli potrzebujecie pomocy przy uruchomieniu Neostrady lub pakietów usług stacjonarnych (FunPack HD, Neostrada z TV, Neostrada z Nielimitowanymi Rozmowami), możecie zamówić asystę serwisanta w swoim domu.

Podstawowa asysta instalacyjna dla Internetu, TV i telefonu kosztuje 99 zł z VAT i obejmuje:

  • instalację modemu i dekodera
  • konfigurację dostępu do Internetu na maksymalnie 3 urządzeniach Klienta (komputer, tablet, telefon), pod warunkiem posiadania licencjonowanego oprogramowania oraz po wyrażeniu przez Klienta pisemnej zgody
  • rejestrację i uruchomienie usług dostępu do Internetu i TV
    konfigurację telefonu zakupionego w pakiecie z Neostradą (Telefon HD, Neofon lub Telefonia Internetowa).
  • Klienci, którzy zakupili w TP zestaw do odbioru telewizji satelitarnej, mogą zamówić instalację tego zestawu w cenie 149 zł z VAT.

Asystę instalacyjną można zamówić dzwoniąc na infolinię 801 505 505 lub w salonie Orange.

Dodatkowo wprowadzono dla usług szerokopasmowych (Neostrada i pakiety usług stacjonarnych) płatne wsparcie w usuwaniu problemów technicznych, leżących po stronie Klienta. Po zgłoszeniu problemu technicznego na infolinii 801 505 505, konsultant przeprowadzi weryfikację techniczną i jeśli nie stwierdzi usterki po stronie Orange, będziecie mogli skorzystać z pomocy serwisanta w miejscu instalacji usługi. Jeżeli serwisant również nie stwierdzi problemu technicznego po stronie Orange, zapłacicie za Jego wizytę 39 zł z VAT lub będziecie mieli możliwość skorzystania z oferty płatnego usunięcia uszkodzenia.

Wprowadzenie płatnej asysty technicznej dla klientów Neostrady wymaga komentarza, który wyjaśni wątpliwości z tym związane.

Po pierwsze i najważniejsze, nie zmieniliśmy żadnych regulaminów, cenników ani umów na świadczenie usługi. Procedura usuwania uszkodzeń leżących po stronie Orange Polska równie nie zmieniła się i dalej jest całkowicie bezpłatna. Wprowadzona od 18 lipca, dodatkowo płatna usługa asysty technika jest dopiero wtedy, gdy wezwiecie pomoc, a wina będzie ewidentnie leżała po Waszej stronie. Jak to wygląda w praktyce? Zgłaszacie uszkodzenie. Konsultant przeprowadza zdalną diagnostykę tzn. pyta o podłączenie sprzętów – modem, dekoder itp., sprawdza porty, robi możliwe restarty itp. Jeśli nie stwierdzi problemu technicznego po naszej stronie poinformuje Was, że konieczna jest wizyta technika i o możliwej opłacie, jeśli przyczyna kłopotów będzie po Waszej stronie. To Wy decydujecie, czy jej chcecie, czy nie. Jeśli podczas wizyty w mieszkaniu/domu technik znajdzie jednak problem po stronie Orange Polska, to usunie go i oczywiście nic nie zapłacicie. Jeśli to będzie Wasza wina jest naliczana opłata. Na dowód, że przyczyna problemu nie jest nasza, technik pokaże Wam działające usługi na swoim sprzęcie. Wtedy jeśli będziecie chcieli, żeby technik usunął problem, a on będzie w stanie to zrobić, zapłacicie 99 zł, w przeciwnym razie jest tylko opłata za niezasadne wezwanie technika – 39 zł. Każde zgłoszenie uszkodzenia jest nagrywane i będzie można odsłuchać, jak była przeprowadzana diagnostyka oraz czy dostaliście informację o ewentualnej opłacie. Mamy też techniczne możliwości by sprawdzić, co robił technik podczas wizyty. Orange Polska nie jest jedyną firmą, która posiada tego typu, płatną usługę. To nic nadzwyczajnego na rynku. Dlaczego ją wprowadziliśmy? Aż 25 proc. wszystkich zgłoszonych uszkodzeń Neostrady i usług z nią związanych, jest nieuzasadniona, bo przyczyna problemów nie leży po Orange Polska. Wypnie się np. kabel albo uszkodzony jest komputer, a koszty wizyt techników pokrywamy z własnej kieszeni. To nie są małe pieniądze – komentuje Wojciech Jabczyński, rzecznik Orange Polska.

Pełny zakres oferowanych asyst znajduje się w Cenniku usług instalatorskich.

źródło: Orange

Kan