Rekordowe osiągnięcia w różnych segmentach biznesowych w trzecim kwartale 2020 roku wskazują na wysoki potencjał realizowanej strategii “Smartfon x AIoT”

Xiaomi Corporation, internetowa firma produkująca smartfony oraz urządzenia IoT podała nieaudytowane, skonsolidowane wyniki za trzy miesiące oraz dziewięć miesięcy, na dzień 30 września 2020 roku (okres).

 

Rekordowe wyniki w III kwartale 2020 roku w 15 obszarach:

  • Całkowite przychody wyniosły 72,2 mld RMB, wzrost o 34,5% r/r
  • Skorygowany zysk netto wyniósł 4,1 mld RMB, wzrost r/r o 18,9%
  • Przychody z sektora smartfonów wyniosły 47,6 mld RMB, wzrost r/r o 47,5%
  • Dostawy smartfonów wyniosły 46,6 mln sztuk, wzrost r/r o 45,3%
  • Przychody z rynków zagranicznych
  • Przychody z sektorów IoT i produktów lifestyle’owych (rynki zagraniczne)
  • Przychody z usług internetowych (rynki zagraniczne)
  • MIUI MAU – aktywni użytkownicy miesięcznie (rynki zagraniczne)
  • Przychody z reklam z usług internetowych
  • Globalny MIUI MAU
  • Telewizory Smart TV i Mi Box MAU
  • Liczba podłączonych urządzeń IoT (z wyłączeniem smartfonów i laptopów) na platformie AioT)
  • Liczba użytkowników, którzy mają co najmniej pięć urządzeń podłączonych do platformy AIoT Xiaomi (z wyłączeniem smartfonów i laptopów)
  • Aplikacja Mi Home MAU
  • Asystent AI MAU

 

Grupa utrzymała wysoką dynamikę wzrostu w trzecim kwartale 2020 roku i osiągnęła rekordowe kwartalne przychody i zysk netto. W tym kwartale osiągnęliśmy trwały wzrost w różnych segmentach biznesowych, a Grupa nadal realizuje swoją podstawową strategię „Smartfon x AIoT” – podkreśliło Xiaomi Corporation.

„Jesteśmy jednym z wiodących producentów smartfonów na świecie i mamy jedną z największych platform IoT. Mimo dużych przeciwności związanych z obecną sytuacją na świecie rośniemy cały czas w segmencie smartfonów. Dzięki naszym dwóm markom, rozwojowi technologicznemu oraz trzem zasadom: ”nigdy nie przestawaj odkrywać i wprowadzać innowacji, zawsze oferuj produkty o świetnym stosunku ceny do jakości i twórz świetne i wyróżniające się produkty” – z powodzeniem utrzymaliśmy naszą pozycję na rynku premium, a pod względem dostawy smartfonów ponownie znaleźliśmy się w pierwszej trójce na świecie. W połączeniu z dywersyfikacją biznesu ekosystemowego i usługami internetowymi, nasze usługi AIoT stale przyciągają ruch, a ich możliwości monetyzacji rosną tworząc dodatkową wartość.”

 

Trzecia pozycja pod względem dostaw smartfonów na świecie; Utrzymana pozycja w segmencie premium

W trzecim kwartale 2020 roku obszar biznesowy smartfonów Xiaomi urósł do rekordowego poziomu – zarówno pod względem przychodów, jak i dostaw. Grupa utrzymała dynamikę wzrostu zarówno w Chinach kontynentalnych, jak i na rynkach zagranicznych. Przychody ze smartfonów wyniosły 47,6 mld RMB w trzecim kwartale, co oznacza wzrost o 47,5% r/r, podczas gdy sprzedaż smartfonów wyniosła 46,6 mln sztuk, co oznacza wzrost o 45,3% r/r.

Smartfony

Według Canalys, Xiaomi, w trzecim kwartale 2020 roku, zajęło trzecie miejsce na świecie pod względem dostaw smartfonów z udziałem w rynku na poziomie 13,5%. W ciągu pierwszych 10 miesięcy 2020 r. Grupa sprzedała ponad 8 milionów sztuk smartfonów na całym świecie w cenach detalicznych na poziomie lub wyższym 3 000 RMB w Chinach kontynentalnych i 300 EUR lub równowartość na rynkach zagranicznych.

Dzięki silnemu naciskowi na wdrożenie strategii dwóch marek Grupa osiągnęła bardzo dobre wyniki w Chinach kontynentalnych, osiągając wzrost zarówno pod względem wielkości, jak i średniej ceny sprzedaży („ASP”). Grupa utrzymała swoją pozycję na rynku smartfonów premium, pokazując przełomowe rozwiązania w branży smartfonów, w obszarach takich jak aparat i szybkie ładowanie. Według Canalys udział w rynku dostaw smartfonów Xiaomi w Chinach kontynentalnych, w trzecim kwartale 2020 r., wzrósł do 12,6% w porównaniu 9,0% w tym samym okresie rok wcześniej, co skutkowało utrzymaniem się w TOP4.

Podczas festiwalu zakupów z okazji Dnia Singla 2020 r. Xiaomi zajęło pierwsze miejsce pod względem wielkości sprzedaży wśród smartfonów z systemem Android na Tmall.com, JD.com i Suning.com. Według Canalys, w trzecim kwartale 2020 roku, smartfony Redmi stanowiły 3 z 10 najlepiej sprzedających się telefonów na świecie.

 

Utrzymanie wiodącej pozycji w obszarze Smart Life dzięki strategii “Smartphone × AIoT”, która zaczyna przynosić efekty

Wykorzystując dużą bazę użytkowników i nowe kanały sprzedaży detalicznej oraz strategię “Smartfon × AIoT”, przychody Grupy z segmentu IoT i produktów lifestylowych wyniosły 18,1 mld RMB w III kwartale 2020 roku, co oznacza wzrost o 16,1% rok do roku. Przychody z segmentu IoT i produktów lifestyle na rynkach zagranicznych wzrosły o 56,2% rok do roku, osiągając historycznie wysoki poziom.

IoT

W Chinach kontynentalnych Xiaomi pozostaje liderem na rynku inteligentnych telewizorów. W trzecim kwartale firma wprowadziła na rynek szereg flagowych produktów z serii Mi TV Master, umacniając tym samym swoją pozycję na rynku produktów premium. Globalne dostawy Xiaomi Smart TV osiągnęły poziom 3,1 mln sztuk. Według All View Cloud („AVC”), Xiaomi już siódmy kwartał z rzędu zajęło pierwsze miejsce w Chinach kontynentalnych pod względem liczby sprzedanych telewizorów i utrzymała piątą pozycję na świecie.

Xiaomi jest na rynku produktów IoT i stale poszerzało swoje portfolio w tym kwartale, wprowadzając kolejne technologie dla swoich użytkowników. Według IDC w Chinach kontynentalnych, w trzecim kwartale 2020 roku, Xiaomi, pod względem dostaw, znalazło się w pierwszej trójce w różnych kategoriach produktowych m.in. inteligentne zamki do drzwi, oczyszczacze powietrza, odkurzacze automatyczne, słuchawki TWS czy opaski sportowe.

Na dzień 30 września 2020 r. liczba podłączonych urządzeń IoT (bez smartfonów i laptopów) na platformie AIoT Xiaomi osiągnęła 289,5 mln sztuk, co oznacza wzrost o 35,8% rok do roku. Liczba użytkowników, którzy mają pięć lub więcej urządzeń podłączonych do platformy AIoT Xiaomi (bez smartfonów i laptopów) osiągnęła 5,6 mln, co stanowi wzrost rok do roku o 59,0%. Asystent AI „小愛同學” miał 78,4 mln MAU (użytkowników miesięcznie) we wrześniu 2020 roku, co oznacza wzrost rok do roku o 35,5%. W tym samym czasie wskaźnik MAU Mi Home App osiągnął 43,1 mln, co stanowi wzrost  o 34,2% rok do roku.

 

Zwiększone możliwości monetyzacji usług internetowych

Przychody z segmentu usług internetowych wzrosły od trzeciego kwartału 2019 roku o 8,7% do 5,8 mld RMB w III kwartale 2020 roku. Przychody z zagranicznych usług internetowych wzrosły o 75,6 proc. rok do roku do 0,7 mld RMB, co stanowi 12,0 proc. całkowitych przychodów z usług internetowych.

Dzięki silnemu wzrostowi liczby dostaw smartfonów, wskaźnik MAU systemu MIUI wzrósł o 26,3% do 368,2 mln we wrześniu 2020 r., podczas, gdy liczba użytkowników MIUI w Chinach kontynentalnych wynosiła 109,4 mln.

W trzecim kwartale 2020 r. przychody z reklam osiągnęły rekordowy poziom 3,3 mld RMB, co oznacza wzrost o 13,7% rok do roku, głównie dzięki zwiększeniu efektywności monetyzacji Grupy i silnemu wzrostowi zagranicznych przychodów reklamowych. Tymczasem przychody z gier w trzecim kwartale 2020 r. wyniosły 800 mln RMB.

We wrześniu 2020 r. liczba MAU inteligentnych telewizorów i Mi Boxów osiągnęła 35,8 mln, co oznacza wzrost o 49,9% rok do roku. Na dzień 30 września 2020 r. liczba płatnych subskrybentów wzrosła o 28,2% r/r do 4,2 mln.

 

Ponad połowa przychodów z rynków zagranicznych

Xiaomi TOP 5

W trzecim kwartale 2020 r. przychody Xiaomi z rynków zagranicznych wzrosły o 52,1% r/r do 39,8 mld RMB, co stanowi 55,1% całkowitych przychodów. Oznacza to rekordowy kwartalny przychód poza Chinami i udział przychodów zagranicznych w całkowitych przychodach.

Według Canalys, dostawy smartfonów Xiaomi na rynkach Europy Zachodniej wzrosły w trzecim kwartale 2020 roku o 107,3% r / r, co dało firmie 13,3% udziału w rynku i po raz pierwszy plasując Grupę w pierwszej trójce w regionie. Pod względem dostaw smartfonów Xiaomi utrzymało pierwsze miejsce w Hiszpanii trzeci kwartał z rzędu i miało 33,9% udziału w rynku. Poza tym Xiaomi odnotowało również szybki wzrost na różnych innych rynkach, takich jak Ameryka Łacińska, Bliski Wschód i Afryka.

Xiaomi wzmocniło istniejące sieci kanałów sprzedaży i znacznie rozwinęło współpracę z sieciami komórkowymi. Do 30 września 2020 r. Xiaomi nawiązało współpracę z ponad 50 operatorami telekomunikacyjnymi obejmującymi ponad 100 sieci w 50 krajach. W ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy roku Xiaomi dostarczyło za pośrednictwem kanałów e-commerce ponad 10 milionów smartfonów na rynki zagraniczne (z wyłączeniem Indii).

 

Wzrost nakładów na Inwestycje w badania i rozwój

Xiaomi jest firmą specjalizującą się w zaawansowanych technologiach; Grupa podjęła działania w ramach szeregu programów badawczych i rozwojowych.

W tym okresie Xiaomi wprowadziło rewolucyjną technologię UWB (ang. ultra-wideband technology), dzięki której smartfon użytkownika może odbierać sygnały z inteligentnych urządzeń w swoim otoczeniu i sterować nimi poprzez proste wskazanie na nie. Ponadto Xiaomi zaprezentowało trzecią generację technologii aparatu ukrytego pod wyświetlaczem oraz 80W technologię ładowania bezprzewodowego.

Na corocznej konferencji Mi Developer Conference (MIDC 2020), która odbyła się w listopadzie 2020 roku, Grupa zaprezentowała Xiaomi Vela, platformę oprogramowania IoT stworzoną w oparciu o wbudowany system operacyjny Nuttx typu open-source. Platforma ta ma na celu wzmocnienie wzajemnej łączności we wszystkich codziennych sytuacjach, aby zbudować dobrze prosperujący ekosystem IoT. Podczas tego wydarzenia, Xiaomi zaprezentowało również następną generację Asystenta AI „XiaoAi AI Assistant 5.0”, który oferuje takie funkcje jak inteligencja konwersacyjna i spersonalizowany głos.

Do tej pory Xiaomi stworzyło duży zespół inżynierów składający się z ponad 10.000 utalentowanych osób. W 2021 roku Grupa będzie nadal rozwijać działalność inwestycyjną i zatrudniać kolejnych inżynierów w celu wzmocnienia swoich możliwości w zakresie badań i rozwoju. Grupa dąży do dalszego poszerzenia możliwości technologicznych Xiaomi w kluczowych obszarach, takich jak obrazowanie za pomocą aparatu, wyświetlanie na ekranie, szybkie ładowanie/ bezprzewodowe, audio, platforma i łączność IoT, SI i interakcja głosowa, 5G/6G, Big Data i usługi w chmurze, digitalizacja i system zarządzania przepływem pracy oraz inteligentna produkcja.