Panasonic wraz z B2M Solutions, producentem oprogramowania mobilnego dla klientów biznesowych stworzył nową usługę Toughbook Smart Service. Jest to rozwiązanie typu SaaS działające w oparciu o chmurę, które zapewnia możliwość gromadzenia i analizowania informacji na temat funkcjonowania urządzeń mobilnych w firmie. Dane te mają pomóc w poprawieniu efektywności sprzętu i przyspieszyć zwrot z inwestycji.


Toughbook Smart Service to skalowalne rozwiązanie typu SaaS, dedykowane wzmocnionym tabletom i notebookom Panasonic. Jego zadaniem jest zbieranie i analizowanie danych dotyczących funkcjonowania urządzeń, na przykład wydajności sieci, przepływu danych, wykorzystania aplikacji czy też żywotności baterii. Dzięki monitorowaniu tych danych możliwe jest aktywne zarządzenie firmowym sprzętem i błyskawiczne wykrywanie wszelkiego rodzaju usterek. Rozwiązanie ma poprawić wydajność urządzeń mobilnych w firmie, zapobiegać awariom i przestojom w pracy, przyczyniając się do maksymalizacji zwrotu z inwestycji.

Dzięki współpracy z B2M Solutions, jesteśmy w stanie dostarczyć naszym klientom cenne i funkcjonalne narzędzia do analizy danych biznesowych – mówi Rob Blowers, GM w Panasonic Computer Products Europe. – Monitorowanie wydajności urządzeń pozwala analitykom szybko zidentyfikować źródło ewentualnych problemów i natychmiast wdrożyć działania naprawcze. Alerty dotyczące awarii oraz ich przyczyn są dostarczane w czasie rzeczywistym, co pozwala wyeliminować problem zanim stanie się on poważny. Klienci mogą zdecydować, czy chcą wykorzystywać Toughbook Smart Service sami, czy też wolą, aby usługą w ich imieniu zrządzali specjaliści Panasonic – dodaje Rob Blowers.

Usługa Toughbook Smart Service jest kompatybilna z dowolnymi rozwiązaniami do zarządzania urządzeniami mobilnymi (MDM / EMM). Główne zalety jej wykorzystania to:

  • Lepsze wykorzystanie zasobów IT firmy – rozwiązanie zapewnia wgląd w infrastrukturę IT, pozwala zlokalizować niewykorzystane urządzenia, które mogą być przerzucone do innego działu organizacji.
  • Monitorowanie sieci i wykorzystania danych – firmy mogą monitorować przepływ danych w sieci WLAN. Dzięki temu możliwe jest zidentyfikowanie najintensywniej wykorzystywanych programów
    i aplikacji, które mogą wpływać na wydajność urządzenia. Informacje te pozwalają w razie potrzeby zwiększyć transfer danych i uniknąć wysokich kosztów związanych z przepływem zbyt dużych plików.
  • Efektywne wykorzystanie aplikacji – rozwiązanie dostarcza informacji, o tym, które aplikacje są używane najczęściej i jak to wpływa na wydajność urządzeń oraz samych pracowników.
  • Wykrycie i analiza zakłóceń – ciągła analiza zachowania urządzeń oraz alerty w czasie rzeczywistym dostarczają klientowi informacji na temat niepokojących zdarzeń i zakłóceń w funkcjonowaniu sprzętu. Dane te pozwalają wykryć najbardziej awaryjne jednostki. Jednocześnie analitycy mają wgląd do informacji zwrotnych na temat wprowadzonych do oprogramowania poprawek, dzięki czemu mogą ustalić czy przyczyny pojawiających się błędów tkwią w oprogramowaniu, sprzęcie czy też niewłaściwym użytkowaniu.
  • Monitorowanie stanu baterii – Toughbook Smart Service dostarcza informacji o jej wydajności, czasie, w jakim się rozładowuje oraz cyklach ładowania. To pozwala, na podstawie wypracowanych wzorców, przewidzieć długość życia baterii. Z kolei w przypadku problemów z gwałtownymi rozładowaniami baterii, analitycy mogą błyskawicznie wykryć ich przyczynę i podjąć działania zapobiegawcze, by uniknąć nieplanowanych przestojów.

Firmy coraz częściej powierzają opiekę nad oprogramowaniem biznesowym w ręce ekspertów w tej dziedzinie. Oczekują od nich zatem dużo więcej niż od standardowych narzędzi do zarządzania urządzeniami mobilnymi. Nasi klienci chcieliby mieć wgląd w to, jak wykorzystywane są urządzenia firmowe, jaka jest ich efektywność i jak mogą zmaksymalizować zwrot z inwestycji. Dzięki naszym nowym rozwiązaniom analitycznym, opracowanym we współpracy z Panasonic, możemy sprostać tym oczekiwaniom, zapewniając klientom lepszą kontrolę nad inwestycjami sprzętowymi – przyznaje Ron Caines, Global VP Sales & Marketing, B2M Solutions.

Usługa Toughbook Smart Service będzie dostępna zarówno w momencie zakupu wzmocnionych urządzeń Panasonic, jak i w dowolnym momencie ich użytkowania. Oferowana będzie jako oprogramowanie w ramach istniejących kanałów dystrybucji Panasonic w całym Europejskim Obszarze Gospodarczym. Jednocześnie Toughbook Smart Service będzie można nabyć jako usługę dostarczaną przez firmę Panasonic lub platformę do samodzielnego zarządzania.

źródło: Panasonic

Kan