Youtube ma 65% zasięgu wśród użytkowników Androida. 49% oglądających video na smartphone’ach ogląda teledyski. 38% osób oglądających video na tabletach ogląda na nich teledyski i filmy. W Polsce wyróżniają się dwie kluczowe kategorie użytkowników video na urządzeniach mobilnych. IRCenter opisuje korzystanie z video na urządzeniach mobilnych – w oparciu o projekt Multiscreening 2016 i dane behawioralne Mobigate.


Ponad połowa – 54% – internautów ogląda treści video na urządzeniach mobilnych. Robimy to znaczenie częściej na smartphone’ach niż na tabletach, co jest efektem niższej penetracji tabletów wśród polskich internautów. Smartphone’y towarzyszą nam znacznie częściej niż tablety – wśród osób oglądających video na urządzeniach mobilnych znacznie więcej jest heavy-userów na smartphone’ach, niż na tabletach.

Podsumowanie:

  • Ponad połowa – 54% – internautów ogląda treści video na urządzeniach mobilnych.
  • Te osoby robią to znaczenie częściej na smartphone’ach niż na tabletach, co jest efektem niższej penetracji tabletów wśród polskich internautów
  • Wg danych Mobigate dla systemu Android z sierpnia 2016 aplikacją mobilną o największym zasięgu jest Youtube (65%), przewyższającym nawet Facebooka (51%), na którym też można oglądać video. To sporo.
  • Wśród użytkowników video na urządzeniach mobilnych można wyróżnić 2 kluczowe kategorie użytkowników:
    • osoby oglądające na smartphone’ach głównie teledyski i wiadomości, nie stroniący od oglądania relacji sportowych – wiodąca kategoria użytkowników video na urządzeniach mobilnych,
    • osoby oglądające wiadomości na tabletach – nieco starsze i zamożniejsze.
  • Trzy czwarte (77%) użytkowników video na mobile najczęściej ogląda te treści w domu. Oprócz sytuacji domowych video na urządzeniach mobilnych jest najczęściej oglądane w trakcie wyjazdów i wakacji – to zarówno sposób spędzania wolnego czasu w pociągu/autobusie, jak i „mały telewizorek” zabierany na wyjazd.
  • Kobiety sięgają po video na mobile w młodszym wieku niż panowie.

Na urządzeniach mobilnych najczęściej ogląda się teledyski – na smartphone’ach – 49% użytkowników video i na tabletach – 38% użytkowników video. Drugim najczęściej wybieranym rodzajem contentu video są programy informacyjne (38% wśród użytkowników obu rodzajów urządzeń). Jedna trzecia użytkowników video na mobile ogląda na tych urządzeniach filmy.

Trzy czwarte (77%) użytkowników video na mobile najczęściej ogląda te treści w domu. W tym sensie tablet i smarthone to „małe ekrany do puszczania muzyki i oglądania wiadomości”. Oprócz sytuacji domowych video na urządzeniach mobilnych jest najczęściej oglądane w trakcie wyjazdów i wakacji – to zarówno sposób spędzania wolnego czasu w pociągu/autobusie, jak i „mały telewizorek” zabierany na wyjazd. W trakcie typowego dnia, poza domem, video na urządzeniach mobilnych jest najczęściej oglądane w komunikacji miejskiej (29% użytkowników video na mobile) i w szkole/miejscu pracy (27%), czyli jedna trzecia osób w tej kategorii.

Dane pochodzą z syndykatowego projektu IRCenter Multiscreening 2016 (badanie CAWI realizowane na reprezentatywnej próbie n=1457 internautów, wakacje 2016), dane Gemius i Mobigate za sierpień 2016.

Cały raport na blogu IRCenter : Tutaj

Kan