W konkursie „Mission for the Future” poszukiwane są innowacyjne rozwiązania podnoszące jakość życia
LG Electronics (LG) ogłasza rozpoczęcie globalnego konkursu dla startupów Mission for the Future, którego celem jest opracowywanie innowacyjnych technologii i pomysłów biznesowych torujących drogę ku przyszłości. Gospodarzem inauguracji konkursu jest LG NOVA – nowe centrum innowacji firmy z siedzibą w Dolinie Krzemowej. Działa tam strategiczny zespół LG współpracujący ze startupami i przedsiębiorcami w celu rozwijania nowej działalności i pozyskiwania dla firmy innowacyjnych pomysłów z zewnątrz.

Mission for the Future to coroczny dziewięciomiesięczny program ukierunkowany na poszukiwanie najlepszych pomysłów, koncepcji i firm, które mają w sobie potencjał poprawy jakości życia i tworzenia bardziej ekologicznej, zdrowszej, bardziej inteligentnej i zintegrowanej przyszłości. Wybrani uczestnicy konkursu rozpoczną współpracę z zespołem LG NOVA nad swoimi propozycjami biznesowymi. Prace potrwają od trzech do sześciu miesięcy, a ich kulminacją będzie wybór finalistów, który rozpocznie się w marcu 2022 roku.

Finaliści konkursu otrzymają możliwość współpracy z zespołem LG NOVA w Kalifornii, a co za tym idzie – szansę na przyspieszenie rozwoju i wprowadzenie działalności w całkiem nowy wymiar dzięki potencjalnemu uruchomieniu biznesu przy wsparciu LG. Firma zamierza przeznaczyć kwotę do 20 mln USD na wsparcie dla finalistów w postaci inwestycji, zasobów, finansowania rozwoju koncepcji oraz dostępu do globalnej infrastruktury i łańcucha dostaw LG pod kątem realizacji wspólnych przedsięwzięć.

W trakcie procesu konkursowego wyróżniający się uczestnicy, którzy przedstawią unikatowe pomysły biznesowe, zyskają możliwość współpracy z LG i partnerami firmy, a także dostęp do zasobów korporacyjnych, mentoringu oraz programów pilotażowych, aby kontynuować rozwój działalności.

 

Edycja 2021-22 konkursu koncentruje się na innowacyjnych rozwiązaniach, które napędzają zaawansowany technologicznie styl życia z korzyścią dla ludzi, społeczności i całej planety w pięciu obszarach tematycznych:

  • Connected Health: nowatorskie koncepcje, narzędzia dostępu i urządzenia zapewniające lepszą jakość opieki zdrowotnej w dowolnym miejscu i czasie, a dzięki temu korzystnie wpływające na ludzkie zdrowie i samopoczucie;
  • Energizing Mobility: nowe usługi, rozwiązania i pomysły biznesowe przydatne przy skalowaniu infrastruktury e-mobilności i pobudzające dynamiczny rozwój pojazdów elektrycznych i zelektryfikowanego transportu;
  • Smart Lifestyles: treści, usługi, aplikacje i technologie, które można wdrożyć w inteligentnym domu przy potencjalnym wykorzystaniu stworzonej przez LG platformy ThinQ™, aby usprawnić codzienne życie i podnieść jego jakość;
  • The Metaverse: innowacje, które wpłyną na tworzenie nowego cyfrowego świata i Internetu poprzez gry, technologie VR, AR i XR, blockchain, cyfrowe awatary itp.;
  • Innovation for Impact: przecieranie szlaków w kierunku przełomowych innowacji i pokrewnych rozwiązań zgodnie z przyjętą przez LG filozofią innowacyjności z myślą o lepszym życiu, które pozytywnie oddziałują na ludzi, społeczności i całą planetę.

 

Konkurs Mission for the Future jest pierwszym krokiem LG NOVA w procesie pozyskiwania dla LG innowacji z zewnątrz. LG NOVA współpracuje z innowatorami i startupami z całego świata z myślą o wspólnym opracowywaniu pomysłów i rozwoju biznesu. Mówiąc w największym skrócie, LG stawia na inicjatywy, które mają wymierną korzyść społeczną. Wierzymy, że różnorodne perspektywy mogą być podstawą dla bardziej skutecznych innowacyjnych rozwiązań z pożytkiem dla szerszej społeczności globalnej. Koncepcja ta obejmuje technologie sprzyjające zrównoważonemu trybowi życia, produkty przyjazne środowisku i tworzenie społeczeństwa integracyjnego. Chcemy wprowadzać innowacje, aby ratować życie, chronić planetę i tworzyć lepsze warunki życia dla wszystkich ludzi – stwierdził dr Sokwoo Rhee, starszy wiceprezes ds. innowacyjności w LG Electronics i dyrektor LG NOVA.

 

Informacje praktyczne i proces selekcji w konkursie Mission for the Future

Zgłoszenia do konkursu Mission for the Future będą przyjmowane od 1 września do 25 października 2021 roku na stronie missionforthefuture.lgnova.com. Ogłoszenie zwycięzców odbędzie się w czerwcu 2022 roku. Docelowo maksymalnie 10 firm otrzyma tytuł finalisty i możliwość rozwijania działalności we współpracy z LG.

Ocenę początkowych 50 startupów zaplanowano na okres od 25 października do 31 grudnia 2021 roku. W tym czasie maksymalnie 50 firm uzyska dostęp do zasobów, które pomogą w rozwoju wspólnego biznesu, m.in. niezbędnej infrastruktury, możliwości nawiązywania kontaktów z globalnymi liderami w dziedzinie technologii, mentoringu i możliwości współpracy. Grupa ta zostanie również włączona do sieci obejmującej partnerów korporacyjnych LG, fundusze VC, programy pilotażowe i inne decyzyjne organizacje, które pozwolą wykorzystać potencjał dodatkowych możliwości biznesowych.

Zespół LG NOVA będzie realizować współpracę z początkowymi 50 startupami od stycznia do marca 2022 roku. Pod koniec marca z grupy wyłonionych zostanie 20 podmiotów, które przejdą do kolejnego etapu. Wyselekcjonowana grupa otrzyma dostęp do inwestycji kapitałowych, globalnej infrastruktury LG i innych zasobów biznesowych w oparciu o wspólną strategię rozwoju działalności oraz konkretne potrzeby.

Następnie pod koniec czerwca 2022 roku zespół LG NOVA wybierze dziesięciu laureatów konkursu, którzy będą mieć możliwość rozwijania biznesu we współpracy z LG i otrzymają wsparcie ze strony globalnej organizacji firmy.
LG NOVA napędza innowacyjność z myślą o lepszej przyszłości.

 

image processing20210902 8959 huycm9