Najwyższa kwartalna sprzedaż w historii po oficjalnym zamknięciu działu urządzeń mobilnych.

Spółka LG Electronics Inc. (LG) ogłosiła najwyższe przychody kwartalne w swojej historii, konsekwentnie zwiększając udział w rynku wysokiej klasy artykułów gospodarstwa domowego i elektroniki użytkowej poza Koreą Południową. Globalne skonsolidowane przychody w wysokości 17,11 bln KRW (15,26 mld USD) wzrosły o 48,4 proc. w porównaniu z drugim kwartałem ubiegłego roku. Zysk operacyjny w drugim kwartale 2021 r. wzrósł do 1,11 bln KRW (992,08 mln USD) — o 65,5 proc. w porównaniu z poprzednim rokiem. Wyniki LG Mobile Communications Company, która oficjalnie kończy działalność z końcem lipca, uznawane są za działalność zaniechaną, dlatego nie będą już uwzględniane w raportach kwartalnych.

Spółka LG Home Appliance & Air Solution odnotowała w drugim kwartale przychody w wysokości 6,81 bln KRW (6,08 mld USD), co oznacza wzrost o 32,1 proc. względem drugiego kwartału ubiegłego roku. Zysk operacyjny wzrósł o 6,8 procent w porównaniu z drugim kwartałem zeszłego roku, aż do 653,60 mld KRW (582,75 mln USD), głównie za sprawą zwiększonej sprzedaży na rynkach poza Koreą Południową oraz lepszemu zarządzaniu zasobami. Można jednak spodziewać się, że koszty będą wzrastać w miarę wyczerpywania się surowców, podczas gdy świat zacznie wracać do normalności po pandemii. Oczekuje się, że konkurencyjność produktów i efektywność operacyjna pomogą firmie LG utrzymać dynamikę sprzedaży i zysków z głównych urządzeń na kluczowych rynkach.

Spółka LG Home Entertainment zwiększyła swoje przychody do 4,04 bln KRW (3,60 mld USD) w drugim kwartale, co stanowi znaczący wzrost o 79,1 proc. w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku. Zysk operacyjny wzrósł do 333,50 mld KRW (297,35 mln USD), co oznacza wzrost o 216,4 procent w ujęciu rok do roku, do czego przyczyniły się rosnąca popularność telewizorów LG OLED klasy premium oraz ożywienie na światowym rynku telewizorów, który w ubiegłym roku ucierpiał z powodu zamknięcia sklepów detalicznych. W związku z ciągłym wzrostem cen paneli telewizyjnych, strategia firmy LG w zakresie rozrywki domowej będzie koncentrować się na rozwoju segmentu telewizorów premium oraz sprawnym zarządzaniu zapasami.

Spółka LG Vehicle component Solutions osiągnęła w drugim kwartale sprzedaż o wysokości 1,88 bln KRW (1,68 mld USD). Stanowi to znaczący wzrost o 106,5 procent w porównaniu z tym samym okresem 2020 roku i jest wynikiem ożywienia w sektorze motoryzacyjnym i wzrostu zapotrzebowania na części do pojazdów elektrycznych (xEV). Firma odnotowała stratę operacyjną w wysokości 103,20 mld KRW (92,01 mln USD), w związku z gwałtownym wzrostem cen półprzewodników dla przemysłu motoryzacyjnego w tym kwartale. Wykorzystując swoje doświadczenie w dziedzinie zaawansowanych komponentów do pojazdów elektrycznych, firma LG w tym tygodniu oficjalnie rozpoczęła działalność ogłoszonego wcześniej przedsięwzięcia joint venture z Magna International – w ramach nowej spółki o nazwie LG Magna e-Powertrain.

Spółka LG Business Solutions odnotowała w drugim kwartale przychody w wysokości 1,69 bln KRW (1,50 mld USD), co oznacza solidny wzrost o 28,9% w porównaniu z rokiem ubiegłym, głównie dzięki utrzymującemu się silnemu popytowi na komputery stacjonarne, monitory oraz stopniowemu ożywieniu w branży Digital Signage i telewizorów hotelowych. Zysk operacyjny spadł jednak do 61,70 mld KRW (55,01 mln USD) z powodu podwyższonych cen kluczowych komponentów, takich jak panele LCD i płytki krzemowe. Plany dotyczące wzrostu rentowności w drugiej połowie roku są uzależnione od dalszego ożywienia w sektorze B2B, a także od stabilizacji dostaw głównych komponentów i aktywnej redukcji kosztów.

 

Objaśnienia dotyczące kursów walut zastosowanych w sprawozdaniach za II kw. 2021 r.

Niezaudytowane kwartalne wyniki finansowe spółki LG Electronics zostały przygotowane zgodnie z MSSF (Międzynarodowymi Standardami Sprawozdawczości Finansowej) za okres trzech miesięcy, kończący się w dniu 30 czerwca 2021 r. Kwoty wyrażone w wonach południowokoreańskich (KRW) przeliczono na dolary amerykańskie (USD) według średniego kursu obowiązującego w tymże okresie trzech miesięcy odnośnego kwartału, który wyniósł 1121,58 KRW/USD.