Z HTC nie dzieje się dobrze. Firma szuka sposobów na osiągnięcie zysków, a te niekoniecznie wyjdą na dobre użytkownikom jak i samemu HTC. Wprowadzenie treści sponsorowanych do ekranu BlinkFeed budzi kontrowersje.


BlinkFeed to aplikacja od HTC, która domyślnie stanowi jeden z ekranów w smartfonach tej marki. Gromadzi wiadomości na interesujące nas tematy, wpisy z serwisów społecznościowych oraz informacje o pogodzie i wyświetla je w postaci ładnie wyglądającej osi czasu.

Jakiś czas temu pojawiły się informacje, jakoby HTC zdecydowało się na implementację reklam do BlinkFeeda. Teraz wiemy, że plotki okazaly prawdą, i treści sponsorowane faktycznie się pojawią. HTC poinformowało, że rozwiązanie to będzie na razie testowane w wybranych krajach: USA, Wielkiej Brytanii, Niemczech, na Tajwanie i w Chinach. Reklamy będą wyglądać jak zwykłe wpisy i będą dostarczane przez firmy Yahoo, Twitter, Appia oraz same HTC.


Czy będzie możliwość rezygnacji z wyświetlania treści reklamowych? Na szczęście tak. HTC wyjaśniło, że wprowadzi opcję wyłączenia treści sponsorowanych, ale ma nadzieję, że ich ograniczona liczba pomoże nam odkryć nowe i użyteczne aplikacje, produkty i usługi. Jeśli rozwiązanie to sprawdzi się podczas okresu testowego, być może za kilka meisięcy zostanie wprowadzone na całym świecie.

Ruch HTC pokazuje, że firma szuka środków gdzie tylko może. Dodatkowe zarabianie na klientach, którzy wydali już pieniądze na smartfona z ich logo, budzi pewien niesmak.

Źródło: Android Authority, HTC

Sewix