Kredyt Bank udostępnił klientom token mobilny do autoryzacji transakcji w systemie bankowości elektronicznej. Aplikacja gwarantuje użytkownikom bardzo wysoki poziom bezpieczeństwa transakcji w Internecie.
Token mobilny – KB token jest aplikacją na telefon komórkowy, umożliwiającą generowanie haseł jednorazowych do logowania do serwisu KB24 oraz do autoryzacji wybranych transakcji. Token mobilny współpracuje z telefonami wspierającymi technologię Java, czyli praktycznie wszystkimi dostępnymi na rynku. Dostępne są także wersje KB tokena na urządzenia mobilne z systemem Android oraz iPhone i iPad. KB token pracuje w trybie offline, tzn. w trakcie użytkowania nie nawiązuje połączenia z żadnym systemem bankowym i nie są wysyłane żadne wiadomości SMS.
Użytkowanie KB Tokena jest bezpłatne. Klient ponosi jedynie koszty transmisji danych, wynikające z taryfy operatora telefonii komórkowej.
KB token najczęściej instalowany jest w telefonie w menu „Aplikacje” lub „Gry”. Uruchomienie KB tokena niczym nie różni się od uruchamiania innych aplikacji telefonu. Po uruchomieniu aktywowanego KB tokena należy wprowadzić przypisany do tokena 6-cyfrowy PIN.
Aby ułatwić proces migracji, Kredyt Bank przygotował dla swoich klientów specjalną stronę internetową, gdzie wirtualny doradca klienta odpowie na wszystkie pytania dot. nowej metody autoryzacji.
Na koniec września z systemu KB24 korzystało ponad 465 tys. użytkowników. Klienci zalogowali się w ostatnim miesiącu 4 030 tys. razy i wykonali 1 648 tys. operacji w systemie (krajowych i zagranicznych).
Projekt wdrożenia aplikacji tokena mobilnego w KB24 zrealizowany został przez firmę Asseco.
źródło: Kredyt Bank
Kan
niestety tego typu token mocno utrudni korzystanie z KB24 w telefonie. A może tak zdalna aplikacja dostępowa, jak u konkurencji?
Kretyn Bank w kwestii obsługi konta on-line zawsze był w tyle i wg. mnie nadal jest. Czy jeszcze nie wpadli na prostą autoryzację w postaci kodów otrzymywanych sms’em? A propos wprowadzania nowej „funkcjonalności” to niech przy okazji wspomną, że przez ponad dobę nie działało KB24 (od 17.10 g. 19:00 do 19.10 rano). Niech uczą się od ING czy nawet Inteligo.
Pytanie, czy esemesowy kod jest bezpieczny? Po drugie – czy telefon jest w rękach osoby „uprawnionej” do logowania się na kncie czy autoryzacji operacji?
Znam ludzi posiadających konta w róznych bankach i każdy chwali rozwiązania swojego banku… Bo nie zna rozwiązań innych 😉 Takie gadanie więc jest bez sensu.
Ja osobiście używam tokena… No jest problem jak gzieś się ruszam poza dom/biuro a wiem, ze będę musiał złożyć jakąś dyspozycję. Komórkę zawsze mam ze sobą więc to lepsze rozwiązanie. Gorzej, ze trzeba poklikać zanim się autoryzuje… Uruchomienie aplikacji, wplepanie 6 cyfr hasła (w tokenie są 4) itd. Te drukowane kody „zdrapki” w wielu bankach używane – no dla mnie bez sensu np. Moja żona się z tym męczy, ale się przyzwyczaiła i nie narzeka – jak większość ludzi 😉
Informację o tym, ze coś tam nie działało i o ew. konsekwencjach (ja nawet nie wiem o co chodziło) podawali przez kilka dni podczas logowania się do systemu – jak zwykle zresztą 😉
Jestem młodym człowiekiem, nie obce mi nowe technologie, ale ten kb token jest tak zagmatwany, że puki nie będzie obowiązkowy nie będę z niego korzystał. Wiele szybciej można wykonać przelew starą metodą czyli z listą haseł. Korzystam również z konta internetowego w ING i tam wystarczy tylko sms z hasłem, więc nie wiem po co KB utrudnia klientom życie. Jak tylko spłacę kredyt w KB to zlikwiduje w nim konto
Odebrałem dziś telefon z aprawy (oddałem go w ubiegły piątek więc nawet szybko się uwineli 🙂 )
i co wgrali oprogramowanie nowe 402A042 i telefon dalej chuuuu ciągle się wiesza i resetuje mam go już serdecznie dość. Zróbmy jakiś zbiorowy pozew może to coś pomoże
Nigdy bym nie podejrzewał ,że Asseco stworzy takiego gniota. Zupełny brak wyobraźni. W mojej firmie z konta korzysta kilka osób. Firma internetowa i w ciągu dnia wielokrotnie istnieje potrzeba logowanie do KB24. Z tym systemem to jedna wielka kicha. Wcześniej logowanie za pomocą stałego nicku i pinu ,a przelewy autoryzowane za pomocą tokena sprzętowego wygodnie i bezpiecznie. Pomijam fakt ,że niestety telefon jest zawodnym urządzeniem w porównaniu z tokenem sprzętowym. Jego awaria ,kradzież lub zgubienie się zdarza a wtedy zostajesz zupełnie na lodzie. Niestety dla mnie ten system jest nie do zaakceptowania , i oznacza tylko jedno : zmianę banku. Mam konto w mBanku a także w BZwbk i niestety tam wygląda to o niebo lepiej . Kredyt bank wylał dziecko z kąpielą w imię bezpieczeństwa swego systemu bardzo utrudnił życie użytkownikom .
Najważniejsze jest bezpieczeństwo nawet kosztem małych niedogodnosci
KB token w telefonie zabezpieczony jest pinem.
Trzeba poprostu pilnowac swojego telefonu
Witam wszystkich.Zrobiłem wszystko zgodnie z instrukcją i niestety nie działa u mnie kb token i nie wiem co się dzieje,ale widać że to nietylko ja mam z tym kłopot.I nabieram przekonania że to totalny gniot i trzeba się wycofać z kredyt banku.
masz rację totalna porażka z tym kb tokenem w KB :/ na mojej nokii C7 symbian Anna też nie działa!!
Mam inny telefon starszej generacji posiadający javę ale nie mogę ściągnąć aplikacji tylko jest napisane że obsługuje java a i tak wszędzie jest only android… a muszę puścić przelew no w ch…. z tym!!!
Zenek, musisz zadzwonić do bOA, też tak zrobiłem i oni wysłali odpowiednie dane smsem
Czy to jakaś kpina ? Po prostu z tym gó… nie da się pracować !
Tragedia. Weź teraz wykonaj kilka przelewów dziennie, do tego czas, te cholerne zrywanie połączeń przy autoryzacji, pierniczony Stan 1000 w moim BlackBerry. Sorry ale przechodzę do innego banku. Już 3 dni siedzę nad tym żeby to dziadostwo autoryzować…. i o 3 dni za długo. Kiedyś lista haseł jednorazowych wystarczała i jeśli te hasła trzymało się w odpowiednim miejscu to jakie mogłoby być niebezpieczeństwo? Jak dla mnie LIPA kompletna – jak nie dno
U mnie też w moim Curve 8520, to samo stan 1000 z połączeniem. To tak jest jak polskie pseudo IT firemki jaką jest Aseco biorą się za profesjonalne rozwiązania. Token nie działa i to jest FAKT !!!
No zmeczylem to badziewie i zaczeło w końcu działać na moim Blackberry. po prostu KB token nie dziala po BIS 🙁
W ustawieniach -> Opcje Zaawansowane -> TCP/IP ->Ustawienia APN włączone (zaznaczyć ptaszkiem) oraz ponizej wpisac APN:
A ja podchodziłem do tokena parę razy i nic z tego nie wyszło . Nigdzie nie znalazłem możliwości ściągnięcia go na telefon z systemem Windows Phone. W oddziale banku powiedzieli że oni nie wiedzą i trzeba samemu poszukać .
Mam kb tokena. Rewela. Koniec z kwitkiem z kodami. Szybko i sprawnie oraz bezpiecznie można robić przelewy.