Kredyt Bank udostępnił klientom token mobilny do autoryzacji transakcji w systemie bankowości elektronicznej. Aplikacja gwarantuje użytkownikom bardzo wysoki poziom bezpieczeństwa transakcji w Internecie.

Token mobilny – KB token jest aplikacją na telefon komórkowy, umożliwiającą generowanie haseł jednorazowych do logowania do serwisu KB24 oraz do autoryzacji wybranych transakcji. Token mobilny współpracuje z telefonami wspierającymi technologię Java, czyli praktycznie wszystkimi dostępnymi na rynku. Dostępne są także wersje KB tokena na urządzenia mobilne z systemem Android oraz iPhone i iPad. KB token pracuje w trybie offline, tzn. w trakcie użytkowania nie nawiązuje połączenia z żadnym systemem bankowym i nie są wysyłane żadne wiadomości SMS.

Użytkowanie KB Tokena jest bezpłatne. Klient ponosi jedynie koszty transmisji danych, wynikające z taryfy operatora telefonii komórkowej.

KB token najczęściej instalowany jest w telefonie w menu „Aplikacje” lub „Gry”. Uruchomienie KB tokena niczym nie różni się od uruchamiania innych aplikacji telefonu. Po uruchomieniu aktywowanego KB tokena należy wprowadzić przypisany do tokena 6-cyfrowy PIN.

Aby ułatwić proces migracji, Kredyt Bank przygotował dla swoich klientów specjalną stronę internetową, gdzie wirtualny doradca klienta odpowie na wszystkie pytania dot. nowej metody autoryzacji.

Na koniec września z systemu KB24 korzystało ponad 465 tys. użytkowników. Klienci zalogowali się w ostatnim miesiącu 4 030 tys. razy i wykonali 1 648 tys. operacji w systemie (krajowych i zagranicznych).

Projekt wdrożenia aplikacji tokena mobilnego w KB24 zrealizowany został przez firmę Asseco.

źródło: Kredyt Bank

Kan