Podczas dorocznej konferencji prasowej, Kostas Vouzas – dyrektor generalny i Martijn Smelt – dyrektor ds. marketingu TP Vision – właściciela marki Philips TV & Sound przekazali informacje nt. wyników biznesowych firmy w 2021 r., a także planów dotyczących nowych produktów, które mają zostać wprowadzone na rynek w pierwszym półroczu 2022. Ogółem TP Vision zanotował w ubiegłym roku 17% wzrost sprzedaży, przede wszystkim dzięki segmentowi audio oraz segmentowi telewizorów premium Ambilight.

TP Vision, właściciel marki Philips TV & Sound, odnotował piąty z rzędu rok, w którym rosły przychody i rentowność – przede wszystkim dzięki wzrostowi w obszarze produktów audio (Philips Sound) oraz stale rosnącej sprzedaży telewizorów w segmencie premium – wyposażonych w system Ambilight.

  • Porównanie roku 2021 do 2020:
    • Całkowity wzrost sprzedaży o 17%
    • Wzrost sprzedaży telewizorów wyposażonych w Ambilight o 53%, głównie w segmencie odbiorników OLED, w tym modeli i OLED+ w segmencie premium
    • Wzrost sprzedaży telewizorów serii Performance, m.in. dzięki wprowadzeniu soundbarów dedykowanych tej serii urządzeń
    • Wzrost sprzedaży soundbarów aż o 70%
    • Wzrost sprzedaży sprzętu audio z linii Fidelio
  • Inne ważne wydarzenia w roku 2021:
    • Wprowadzenie na rynek bardzo dobrze przyjętej przez klientów serii słuchawek sportowych PHILIPS GO, wspierane partnerstwem z wiodącym zespołem kolarskim i łyżwiarskim Jumbo Visma
    • Ponad 170 nagród przyznanych produktom Philips TV & Sound przez europejskie media, w tym 100 dla telewizorów i 74 dla produktów audio
    • Kontynuacja współpracy z innymi europejskimi firmami specjalistycznymi – w tym Bowers & Wilkins, Abbey Road Studios (słynne studio, gdzie nagrywali m.in. The Beatles), Team Jumbo Visma
    • Nawiązanie współpracy partnerskiej z Wings for Life World Run (międzynarodowy bieg charytatywny organizowany w 33 miastach na świecie), The Explorers (odkrywcy tworzący katalog przyrodniczego i kulturowego dziedzictwa oraz cudów Ziemi) oraz Tinnitus Free Foundation (fundacja zajmująca się fundraisingiem i prowadzeniem kampanii, których celem jest opracowanie leku na schorzenia związane z tzw. szumem w uszach oraz profilaktyką w tym zakresie)

 

Philips Fidelio

Ubiegły rok był bardzo udany dla produktów audio marki Philips Fidelio, reaktywowanej stosunkowo niedawno. Szczególnym zainteresowaniem klientów cieszyły się słuchawki X3 oraz L3, a także soundbar B97. Całkowita sprzedaż produktów linii Fidelio wzrosła w roku 2021 czterokrotnie w stosunku do roku poprzedniego. W tym roku – dzięki wprowadzeniu na rynek kolejnych produktów linii Fidelio – przewidywane są dalsze wzrosty w tym obszarze.

 

Słuchawki sportowe

Znaczące wzrosty w segmencie audio nastąpiły również dzięki wprowadzeniu na rynek w ub. roku serii słuchawek sportowych PHILIPS GO. W roku bieżącym TP Vision chce podtrzymać ten trend, wprowadzając na rynek nowe typy słuchawek sportowych i wzbogacając ofertę o wytrzymałe, przenośne głośniki bezprzewodowe. We wzrostach segmentu sportowego ma też pomóc współpraca z zespołem kolarskim i łyżwiarskim Jumbo Visma oraz nawiązanie partnerskiej współpracy z największą na świecie imprezą biegową, Wings for Life World Run.

 

Ambilight

Sprzedaż telewizorów wyposażonych w technologię immersyjnego oświetlenia Ambilight nadal odnotowuje silne wzrosty, w dużej mierze dzięki rosnącej o 53% w roku ubiegłym sprzedaży modeli OLED, w tym telewizorów segmentu premium OLED+ wyposażonych w systemy dźwiękowe Bowers & Wilkins. Popularność telewizorów Philips OLED Ambilight wynika z wyjątkowej jakości obrazu, uzyskanej dzięki zastosowaniu najnowszych paneli w połączeniu z wciąż rozwijanym procesorem P5 AI, wykorzystującym sztuczną inteligencję. Procesor ten zdobył w ubiegłym roku wiele nagród, jest obecnie uważany za najlepszy na rynku mikroprocesor stosowany w telewizorach. System Ambilight przyczynił się też w znacznym stopniu do wciąż rosnącej popularności wśród klientów telewizorów serii Performance.

 

Telewizory serii Performance – „the One to watch

Seria telewizorów Performance jest sprzedawana pod hasłem „The One to watch” (w wolnym tłumaczeniu: ten jedyny), co podkreślać ma fakt, że jest to jedyny telewizor, który ma wszystko, czego może potrzebować konsument – technologię, jakość i wydajność modelu premium, przy rozsądnej i bardzo konkurencyjnej cenie. Koncepcja „The One” została w ubiegłym roku rozszerzona na soundbary, pomagając zwiększyć wzrost sprzedaży w tym segmencie o 70% rok do roku.

 

Nowe telewizory

W pierwszej połowie 2022 roku na rynek wejdzie nowy telewizor OLED807, który wyposażony zostanie m.in. w procesor P5 AI szóstej generacji, ulepszony system Ambilight oraz mocniejszy system dźwiękowy. Będzie on dostępny w rozmiarach ekranu 48, 55, 65 i 77 cali. Inną nowością będzie nowy telewizor serii Performance – Philips 8807 DLED, który dostępny będzie w rozmiarach 43, 50, 55, 65, 75 oraz – po raz pierwszy w historii marki – 86 cali.

 

Zrównoważony rozwój

Marka Philips jest znana ze swoich działań na rzecz zrównoważonego rozwoju. W ubiegłym roku TP Vision uczynił z tego obszaru istotną część swojego biznesu, zwiększając inwestycje w tym zakresie i uznając za kluczowe dla przyszłości marki Philips TV & Sound. W 2022 roku przełoży się to m.in. na rezygnację z wykorzystania opakowań telewizorów z kolorowym nadrukiem, a także zastąpienie wewnętrznych plastikowych opakowań słuchawek materiałami bardziej ekologicznymi.

Linia Philips Sound Sports wesprze w tym roku imprezę Wings For Life World Run, dołączając do kampanii zachęcającej do uprawiania sportu i jednocześnie zbierającej fundusze na badania nad urazami rdzenia kręgowego (zgodnie z hasłem: biegamy dla tych, którzy nie mogą).

TP Vision ogłosił również wsparcie dla The Explorers i jej projektu tworzenia archiwum zawierającego informacje nt. przyrodniczego i kulturowego dziedzictwa oraz cudów Ziemi. Philips TV będzie wykorzystywać treści The Explorers w materiałach filmowych służących do demonstracji możliwości telewizorów Philips, pomagając jednocześnie w podnoszeniu świadomości na temat projektu.

Philips TV & Sound dba też o to, aby klienci nie tylko czerpali przyjemność ze słuchania sprzętu audio tej marki, ale też robili to bezpiecznie. Stąd pomysł na nawiązanie partnerskiej współpracy z fundacją Tinnitus Free i wsparcie jej w działaniach na rzecz podnoszenia świadomości, zapobiegania czy znalezienia lekarstwa na schorzenie zwane potocznie szumem w uszach.

 

Globalne partnerstwa

W roku 2022 kontynuowania będzie współpraca z Bowers & Wilkins i zespołem Jumbo Visma – w ramach programu TP Vision zakładającego współpracę z europejskimi firmami specjalistycznymi, w tym Abbey Road Studios, Muirhead i Kvadrat.