Coraz szerszy i swobodniejszy wybór cyfrowych treści wideo oraz niezawodny dostęp do Internetu – to główne oczekiwanie klientów, które napędzać będą konkurencję na rynku telekomunikacji i mediów, ocenia Boston Consulting Group w raporcie „The Value of Content”. Dlatego UPC Polska stawia na inwestycje w stały wzrost wartości dla klientów, poprzez rozwój oferty telewizyjnej i innowacyjności usług internetowych, jako sposobu na stałe zwiększanie satysfakcji klientów.


Jak podkreśla Boston Consulting Group w raporcie przygotowanym na zlecenie Liberty Global, właściciela UPC Polska, rynek telekomunikacji i mediów, globalnie i lokalnie, w wyniku cyfryzacji, ulega istotnym przeobrażeniom. Pojawienie się na nim nowych podmiotów oraz rosnąca popularność treści dostępnych przez Internet, doprowadziły do powstania nowych modeli biznesowych, zmieniły dynamikę rynku i stworzyły nowe wyzwania oraz szanse dla rynkowych graczy. Klienci oczekują bowiem nieograniczonego wyboru treści najwyższej jakości oraz coraz większej swobody dostępu. Do 2018 r. niemal połowa oglądalności programów rozrywkowych w Stanach Zjednoczonych będzie realizowana nielinearnie, a za tym trendem podąży wiele krajów europejskich. W raporcie znajdziemy pięć prawdopodobnych scenariuszy rozwoju przemysłu telewizyjnego.

W wyniku inwestycji w innowacyjność, dzięki modemowi Connect Box, klienci UPC mogą korzystać z jeszcze lepszej jakości Wi-Fi w domu wraz z wprowadzoną właśnie ofertą superszybkiego Internetu szerokopasmowego na rynku, docierającego do 3 mln gosp. domowych. Podwojenie tego zasięgu w ciągu najbliższych kilku lat w wyniku zaplanowanych inwestycji, pozwoli coraz większej liczbie klientów na korzystanie z cyfrowych usług dostępu do sieci i bogactwa cyfrowej telewizji – między innymi za pośrednictwem platformy Horizon i aplikacji Horizon Go, które pozwalają na swobodny i mobilny dostęp do telewizji linearnej i na życzenie.

Zdaniem Boston Consulting Group, dynamika zmian rynkowych będzie coraz większa i działać będzie przede wszystkim na korzyść klienta, zyskującego coraz większy i swobodniejszy wybór. Gracze rynkowi, którzy przygotują się, by móc spełniać rosnące oczekiwania klientów, uwzględniając rosnące potrzeby mobilności oraz coraz większego wyboru, będą w stanie wykorzystać potencjał i dalej się rozwijać. Kluczem do stworzenia przewagi konkurencyjnej będzie stałe inwestowanie w rozwój wartości oferty oraz budowanie skali, potrzebnej do sprostowania wymogom coraz większych inwestycji w innowacje, pozwalające zwiększać satysfakcję klientów.

Raport został zaprezentowany podczas dedykowanego wydarzenia, któremu towarzyszyła prezentacja przygotowana przez niezależną analityczkę rynku Natalię Hatalską, która opowiedziała o światowych trendach konsumpcji mediów, a także debata, w której głos zabrali: Tomasz Izydorczyk – Dyrektor Marketingu, członek zarządu UPC Polska, Michał Brański – VP Strategy Wirtualna Polska oraz Dorota Żurkowska-Bytner, vice-president Ad Sales Development w Discovery Networks CEEMEA.
Skrócona wersja raportu ‘The Value of Content’ w języku polskim jest dostępna Tutaj.

Frans-Willem de Kloet, Dyrektor Zarządzający UPC Polska
Frans-Willem de Kloet, Dyrektor Zarządzający UPC Polska


Coraz więcej treści, coraz większa swoboda dostępu i użytkowania – tak opisać można oczekiwania konsumentów usług cyfrowych. Ich apetyt rośnie w miarę jedzenia. Nowi gracze, wykorzystujący nowe media, działający w cyfrowym świecie bez granic, sprawiają, że rynek zmienia się dynamicznie, stając się coraz bardziej konkurencyjny. Konkurencja z kolei wymusza stałe zwiększanie wartości oferowanej klientom. Konsumenci oczekują nie tylko nieograniczonego wyboru treści w najwyższej jakości obrazu i dźwięku, ale i nieograniczonych możliwości dostępu do ulubionych programów. Telewizję można więc dziś oglądać także na smartfonie, tablecie i komputerze. Spełnienie tych oczekiwań wymaga doskonałej jakości sieci szerokopasmowej, ponieważ coraz częściej treści dostarczane są za pomocą dostępu do internetu. Dlatego zasadniczą wartością jaką oferujemy klientom jest nie tylko najwyższej jakości Internet szerokopasmowy, ale także możliwość korzystania ze stabilnego łącza Wi-Fi w całym domu.

Nie da się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów bez stałego inwestowania w poprawę jakości i technologię, bez myślenia o dalszym rozwijaniu form dostępu do treści, w tym co coraz większej potrzebie mobilności. Wszystkie wysiłki prowadzą do jednego celu – zwiększenia wartości dla naszych klientów, a tym samym podnoszenia ich satysfakcji. A dzięki naszym stałym wysiłkom możemy z dumą powiedzieć, że jesteśmy w stanie zaoferować naszym klientom najwyższej jakości treści, nie tylko mierzony największą liczbą kanałów, ale także bogactwem bibliotek VoD – MyPrime i UPC na żądanie, z tysiącami filmów, seriali czy koncertów, pozwalając klientom oglądać co chcą i kiedy chcą. Dla zapewnienia większego dostępu do usług oferujemy telewizję mobilną Horizon Go, która pozwala cieszyć się cyfrową rozrywką zawsze i wszędzie, ale także rozwijamy szerokopasmową sieć stacjonarną, której zasięg zwiększymy w ciągu najbliższych lat dwukrotnie, zapewniając najwyższą jakość połączeń Wi-Fi, pozwalającą cieszyć się swobodą użytkowania.

Celem UPC Polska jest ciągłe zwiększanie wartości oferowanej klientom poprzez zapewnienie swobody i wygody w korzystaniu z usług, a także ciągłe zwiększanie ilości i jakości oferowanych treści. Skupiamy się na zwiększeniu wartości oferty, ponieważ wartość jest tym, co ostatecznie ma największe znaczenie dla zapewnienia satysfakcji klientów. I co równie ważne – nie powiedzieliśmy jeszcze w tym zakresie ostatniego słowa – powiedział Frans-Willem de Kloet, prezes UPC Polska.

źródło: UPC Polska

Kan