Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska zaprasza do lektury raportu „Perspektywy rozwojowe wideo online w Polsce”. Zawiera on najświeższe dane dotyczące rynku wideo w internecie, omówienie trendów rynkowych obserwowanych w roku 2014, spodziewane kierunki rozwoju oraz informacje o kluczowej dla tego segmentu „Inicjatywie na rzecz uczciwej reklamy”.

Raport jest uzupełnieniem wydanego w grudniu 2013 roku nakładem Harvard Business Review Polska opracowania „Perspektywy rozwojowe wideo online w Polsce”.


Ubiegłoroczne wyniki badania dotyczącego kondycji i perspektyw rozwojowych wideo w sieci cieszyły się dużym zainteresowaniem. W roku 2014 rozwój wideo w internecie stanowił jeden z najbardziej zauważalnych trendów. Dynamiczny wzrost popytu na treści wideo online wynika m.in. z powiększającej się widowni, która we wrześniu 2014 r. przekroczyła już 17 mln internautów. Spodziewamy się, że tendencja rosnąca się utrzyma, a widownia online najdalej w roku 2016 powinna przekroczyć 18 mln użytkowników sieci. Dlatego warto się przyglądać temu rynkowi.– wyjaśnia Włodzimierz Schmidt, Prezes IAB Polska.

Najważniejsze wnioski płynące z badania dotyczą dynamicznego wzrostu popytu na treści wideo online, intensyfikacji konsumpcji treści audiowizualnych, ale także powiększania bazy treści wideo online serwisów VoD i wzrostu przychodów z dystrybucji treści audiowizualnych. raport przypomina także o podjętej przez IAB Polska „Inicjatywie na rzecz uczciwej reklamy”, której celem jest edukacja podmiotów działających w ekosystemie online oraz odcięcie wpływów reklamowych serwisom pirackim i przekierowanie ich do serwisów legalnych.

Obserwowane trendy, jak również wypowiedzi ekspertów, którzy na łamach raportu „Perspektywy rozwojowe wideo online w Polsce” zaprezentowali perspektywy różnych segmentów rynku, wskazują na dalszy dynamiczny rozwój wideo online. Będzie to jeden z ważniejszych trendów w roku 2015.
– mówi Paweł Kolenda, dyrektor ds. badań IAB Polska.

Raport „Perspektywy rozwojowe wideo online w Polsce” do pobrania ze strony IAB Polska, w dziale Badania i Publikacje

Kan