Informacja UKE o uruchomieniu nowej funkcjonalności systemu Platformy Lokalizacyjno-Informacyjnej z Centralną Bazą Danych umożliwiającej dostawcom usług wymianę informacji w zakresie obsługi wniosków o przeniesienie numeru.
UKE: co roku przenosimy 1,2 mln numerów komórkowych
Na podstawie ustawy Prawo telekomunikacyjne Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej informuje, że uruchomiona została w systemie Platformy Lokalizacyjno-Informacyjnej z Centralną Bazą Danych (zwanej dalej „systemem PLI CBD”) nowa funkcjonalność umożliwiająca wymianę informacji pomiędzy dostawcami usług w zakresie obsługi wniosków o przeniesienie numeru w sieciach stacjonarnych.
MNP – w PLI CBD 7438 przeniesień numerów
W związku z powyższym Prezes UKE wskazuje, że po upływie dwóch miesięcy od dnia ogłoszenia niniejszej informacji do obsługi wniosków o przeniesienie numerów w sieciach stacjonarnych, zastosowanie będzie miał przepis Prawo telekomunikacyjne, zgodnie z którym wymiana informacji pomiędzy dostawcami usług w zakresie obsługi wniosków o przeniesienie numeru odbywa się drogą elektroniczną za pośrednictwem systemu PLI CBD.
LoVo ma gotowe rozwiązania dla PLI CBD i PLI CBD2
Prezes UKE zwraca ponadto uwagę, iż operator publicznej sieci telekomunikacyjnej posiadający przydział numeracji z planu numeracji krajowej oraz operator, któremu udostępniono numerację na podstawie umowy, jest obowiązany połączyć tę sieć bezpośrednio lub za pośrednictwem publicznej sieci telekomunikacyjnej innego operatora z bazą danych prowadzoną przez Prezesa UKE bazą danych, zawierającą przeniesione numery, która stosownie do zdania drugiego ww. przepisu jest częścią systemu PLI CBD. Operator publicznej sieci telekomunikacyjnej posiadający przydział numeracji z planu numeracji krajowej oraz operator, któremu udostępniono numerację na podstawie umowy, jest obowiązany dokonywać na bieżąco aktualizacji danych w wyżej wymienionej bazie danych.
Obsługa wniosków o przeniesienie numeru przez PLI CBD
Jednocześnie Prezes UKE apeluje do przedsiębiorców telekomunikacyjnych sieci stacjonarnych, aby podjęli starania zmierzające do uruchomienia do dnia 2 października 2015 r. po swojej stronie wszelkich funkcjonalności, tak aby od tego dnia nowe wnioski o przeniesienie numeru w sieciach stacjonarnych procesowane były wyłącznie z wykorzystaniem systemu PLICBD.
Priorytetem jest sprawnie działający system przenoszenia numerów, a tylko dzięki dobrej współpracy środowiska telekomunikacyjnego cel ten może być zapewniony.
źródło: UKE
Kan
Zostaw komentarz