Urząd Komunikacji Elektronicznej rozpoczął
aktualizację ogólnokrajowych map popytu na usługi telefonii
stacjonarnej, szerokopasmowy Internet
oraz na samorządowe hot-spoty z dostępem do Internetu w miejscach
publicznych. Nowe mapy popytu będą opracowane po uzyskaniu od
użytkowników zgłoszeń zapotrzebowania na te usługi.
Zachęcamy do wypełnienia ankiet
Zwracamy się do Państwa – jako osób bezpośrednio
odczuwających
potrzebę dostępu do tych usług – z prośbą o zgłaszanie informacji na
temat zamieszkiwanych przez Państwa obszarów, na których nie jest
świadczona usługa telefonii stacjonarnej lub Internetu
szerokopasmowego, a także brak jest w miejscach publicznych hot-spotów
z dostępem do Internetu świadczonym przez gminy/powiaty/województwa.
W tym celu prosimy o wypełnienie załączonych ankiet:
BRAK
TELEFONU BRAK
INTERNETU BRAK
HOTSPOTU
Przekazane zgłoszenia przyczynią się do
uzyskania pełniejszego obrazu obecnego poziomu zapotrzebowania na
usługi telekomunikacyjne. Pozwolą także na lepsze zidentyfikowanie
istotnych z punktu widzenia użytkowników miejsc/lokalizacji/obszarów,
gdzie istnieje niezaspokojony popyt na wymienione w ankietach usługi.-
czytamy na stronie UKE
Mapy popytu na usługi
Pozyskane z ankiet informacje pomogą Prezesowi
Urzędu Komunikacji
Elektronicznej w aktualizacji map popytu i w dokładniejszym
koncentrowaniu swoich działań na obszarach szczególnie zagrożonych
wykluczeniem cyfrowym.
Po uzyskaniu informacji z ankiet i ich odpowiednim
zagregowaniu w mapach popytu, UKE będzie mógł udostępnić operatorom
(również lokalnym) i zainteresowanym organom samorządu terytorialnego
wiedzę o miejscach zapotrzebowania na ww. usługi telekomunikacyjne,
które to miejsca mogą być interesujące z punktu widzenia biznesowego.
Uzyskane zgłoszenia posłużą także do wskazania
miejsc, gdzie potrzebne jest nałożenie obowiązku zapewnienia usługi
powszechnej.
Jak przekazać zgłoszenie do UKE
Informacje o obszarach, na których nie jest
świadczona usługa
telefonii stacjonarnej, Internetu szerokopasmowego lub brakuje w
miejscach publicznych hot-spotów z dostępem do Internetu świadczonym
przez gminy/powiaty/województwa, a użytkownicy tam mieszkający wyrażają
chęć korzystania z tych usług, prosimy przekazywać w jednej wybranej
przez Państwa, spośród poniżej wskazanych, formie:
1) dla tych, którzy mają dostęp do Internetu –
poprzez wypełnienie
ankiet na stronie UKE;
2) dla tych z Państwa, którzy nie mają dostępu do
Internetu:
- telefonicznie na numer infolinii Centrum Informacji
Konsumenckiej tel. 801 900 853 – pracownik UKE przyjmujący Państwa
zgłoszenie, w trakcie prowadzonej rozmowy wypełni we współpracy z
Państwem odpowiednią ankietę,
lub
- listem tradycyjnym na adres:
Urząd Komunikacji Elektronicznej
ul. Kasprzaka 18/20
01-211 Warszawa
(z dopiskiem: Mapy popytu – zgłoszenia użytkowników)źródło: UKE
Kan
Kto ma internet, zwłaszcza wolny i ogólnie z prędkością często nieodpowiadającą umowie powinien zawnioskować o ruter Whitebox, którego jedyną funkcją jest badanie parametrów łącza w czasie jego niskiego obciążenia. Badanie jest przeznaczone dla stacjonarnego broadbandu. Program obliczony na dwa lata trwa juz rok, jednak myślę, że jest jeszcze szansa na darmowego Whiteboxa. Po zakończeniu projektu stanie się własnością uczestników https://www.samknows.eu/index.php/pl
A co z tymi klientami mającymi umowę na internet mobilny, mają zasięg 3G HSPA z super sygnałem na full belek a transfer muli perę kb/s lub całkowicie stoi? Gdzie mają skutecznie zgłaszać reklamacje, skoro konsultanci opa uparcie tłumaczą, że po ich stronie wszystko OK, w umowie nie było gwarancji prędkości, a jeśli już przyjmują zgłoszenie słowami – „nie widzę żadnych reklamacji z pana rejonu, ale dobrze, przyjmę” – to po kilku dniach dostaję smsa, że „problem został usunięty”, albo, że „pomierzono i wszystko w normie”? Co z takimi klientami? Czy mam prawo zerwać umowę z winy dostawcy towaru niezgodnego z umową bez żadnych kar? To jest marazm, który przeżywam i nie wiem, co robić z tym dalej?! Pozostają mi tylko kosztowne potyczki sądowe? Dlaczego kosztowne dla mnie poszkodowanego, a nawet oszukanego? Czyż w takich przypadkach sprzedawca usługi nie powinien z przeprosinami zaoferować radykalnej obniżki abonamentu (np. do 1/10 czyli 10%) za niemal notoryczny transfer prędkości średnio jedynie 1/1000 reklamowanej i oczekiwanej w 3G HSPA? 12 lat wcześniej w epoce GPRS-u miewałem lepszy!