Raport z badania jakości i dostępności połączeń telefonicznych z numerem alarmowym 112 w sieciach GSM 900/1800 i UMTS na trasie Poznań-Warszawa.
W dniu 13 maja 2011 r. służby techniczne Urzędu Komunikacji Elektronicznej przeprowadziły badania zasięgów sieci GSM 900/1800 i UMTS operatorów komórkowych P4, PTC, PTK Centertel i Polkomtel oraz dostępności połączeń z numerem alarmowym 112. Z uwagi na fakt, że połączenia z tym numerem powinny być traktowane w sieci priorytetowo i zestawiane z telefonów nawet takich, które nie posiadają karty SIM w każdych warunkach urbanistycznych na cel badania wybrano trasę samochodową Poznań-Warszawa, która z racji pełnienia funkcji trasy międzynarodowej powinna być w całości obsługiwana przez operatorów sieci komórkowych w zakresie dostępności połączenia z numerem alarmowym 112.
Prowadzone badania jakości i dostępności połączeń z numerem alarmowym 112 wykazały, że na całej trasie udało się zestawić maksymalnie 70,8 proc. poprawnych połączeń w sieci operatora ERA, 61,1 proc. w sieci operatora ORANGE, 47,2 proc. w sieci operatora PLUS i zaledwie 38,6 proc. w sieci operatora PLAY.
W czasie prowadzenia badań zauważono, że nie występuje tzw. „roaming” międzyoperatorski w przypadku braku macierzystej sieci – terminal dalej próbuje zestawiać połączenia z numerem alarmowym 112 we własnej sieci, mimo braku sygnału z sieci.
Część połączeń została odrzucona z komunikatem „SIEĆ ZAJĘTA”, co może wskazywać na brak priorytetowania połączeń z numerem alarmowym 112. W czasie prowadzenia badań zauważono również komunikaty „NUMER ZAJĘTY” czego przyczyną może być zbyt mała liczba linii obsługujących numer 112.
W trakcie badań dokonano pomiarów lokalizacji terminali wykonujących połączenia do numeru 112, co posłuży do porównania otrzymanych danych z danymi zapisanymi w niedawno uruchomionej przez UKE bazie Platformy Lokalizacyjno-Informacyjnej PLI CBD.
Pełny Raport dostępny: Tutaj
źródło: UKE
Kan
„….na całej trasie udało się zestawić ….. poprawnych połączeń …..zaledwie 38,6 proc. w sieci operatora PLAY. ” – oto najlepszy przykład jakości połączeń w tej sieci .
Nic cie nie nauczyłem . Nie myślisz nadal. Telefon powinien wybierać 112 nawet bez karty sim i wybrać go w dowolnej sieci. Zatem jeśli nie mam zasięgu np Play to powinienem zostać wpuszczony do jednego z pozostałych 3 operatorów a tak się nie dzieje. Dlaczego? Ogólnie bardzo słaby poziom i to wszystko.
Jeśli w telefonie jest umieszczona karta SIM ale zasięg operatora jest słaby lub nie ma go wcale to telefon wyszukuje zasięg i próbuje wykonać połączenie przez nadajniki operatora macierzystego.
Jeśli w telefonie nie ma karty SIM to telefon puszcza połączenie przez dowolny nadajnik. Jest to według mnie wada oprogramowania telefonu a nie słabej jakości numeru 112.
~Poll Nie dowartościowuj się tak bezrozumnie . Nie jesteś w stanie nikogo niczego nauczyć . W tym przypadku powtarzasz prawdy oczywiste , które są zawarte również w omawianym artykule . „…jeśli nie mam zasięgu np Play to powinienem zostać wpuszczony do jednego z pozostałych 3 operatorów … ” Tak powinno być we wszystkich sieciach . Ciekawe jednak , że w tej sieci dzieje się to o wiele częściej niż w pozostałych sieciach . Tak wynika z badań i właśnie tę różnicę podkreślałem bezrozumny pouczycielu .
Rzeczywiście Play mocno dołuje. Niemniej zastanawiające jest tylko 70% w Erze, 61% w Orange i raptem 47% w Plusie. Ogólnie nie jest dobrze skoro u lidera jest poniżej 50%.
Różnice między operatorami są dość spore. Wynik Play dość trwożący, PTC bardzo ładnie, czyli dobrze, że mam Heyah, jeśli zdarzy się case of emergency 😉
ja mam numer w play fresh i bez problemu dzwonilem juz kilka rzay na 112
[quote] Tak powinno być we wszystkich sieciach . Ciekawe jednak , że w tej sieci dzieje się to o wiele częściej niż w pozostałych sieciach . Tak wynika z badań i właśnie tę różnicę podkreślałem bezrozumny pouczycielu . [/quote]
Nie lucek. Ty podkreśliłeś, że taki wynik jest spowodowany słabą jakością połączeń w Play. A to nieprawda bo połączyć się także było trudno (bez karty) z innym operatorem.
znaczy chodziło mi o to że nie można było zrealizować połączenia poprzez innego operatora.
szkoda że podobny do delphi mogli by zrobić ładniejszą klawke. a więc troche avili i delphi i nowy fon jest lipa troche
Warto przytoczyć słowa prezesa Plus-a, iż zakończli inwestycje w GSM…
Teraz wiedać, jakość psełdo lidera rynku, z brakiem dostępu do numeru 112.
Jednym słowem, masz Plus-a, radź sobie sam na drodze …