Od 31 lipca br. klienci korzystającym z usług banków zrzeszonych w Spółdzielczej Grupie Bankowej mogą korzystać BLIKA. Tym samym zyskali możliwość szybkiego, bezpiecznego i wygodnego płacenia w Internecie, wypłacania gotówki z bankomatów oraz realizacji płatności bezgotówkowych w tradycyjnych sklepach.  

 

Jesteśmy dumni z tego, że płatności mobilne BLIK są już dostępne dla klientów Banków Spółdzielczych SGB. Naszą ambicją jest umożliwienie płacenia w ten sposób każdemu, kto korzysta z usług bankowych. Płatności mobilne to najwygodniejszy i najbezpieczniejszy sposób rozliczeń. Wierzymy, że klienci banków spółdzielczych bardzo docenią to rozwiązanie” – mówi Dariusz Mazurkiewicz, prezes Polskiego Standardu Płatności, operatora systemu BLIK.

 

BLIK błyskawicznie stał się najwygodniejszą według klientów i jedną z najczęściej wybieranych metod płatności w internecie. Od końca 2018 roku jest wykorzystywany częściej niż karty płatnicze. Wystarczy wpisać na stronie sklepu sześciocyfrowy kod, a potem zatwierdzić go PINem w swojej aplikacji mobilnej na telefonie. Polacy zrealizowali w 2018 roku ponad 91 mln transakcji BLIKIEM. To wynik blisko trzykrotnie wyższy niż w roku 2017 i dwa razy lepszy niż w pierwszych trzech latach funkcjonowania systemu. Tylko w pierwszych trzech miesiącach tego roku użytkownicy zapłacili BLIKIEM już 40 milionów razy. Łączna wartość transakcji zrealizowanych w 2018 roku przekroczyła 12 mld złotych; dla porównania – w roku 2017 było to 4,5 mld zł. BLIKIEM można nie tylko wygodnie płacić w internecie oraz w sklepach stacjonarnych, ale także wypłacać i wpłacać pieniądze.

Klienci Banków Spółdzielczych SGB mogą od dziś płacić z użyciem smartfonów, dzięki jednej z najbardziej dynamicznie rozwijających się aplikacji mobilnych – „Portfel SGB”.

 

To bardzo ważna i nad wyraz pozytywna wiadomość dla prawie półtora miliona klientów naszej Grupy” – mówi Mirosław Skiba, prezes Zarządu SGB-Banku SA. – „Przyjmujemy najwyższe standardy bankowości mobilnej, oferując nowoczesne usługi płatnicze przede wszystkim mieszkańcom mniejszych miast i wsi. To pierwszy etap naszych intensywnych działań na rynku usług mobilnych. Chcemy, by Banki Spółdzielcze SGB, tak bliskie lokalnym społecznościom, stały się synonimem banków nowoczesnych, przyjaznych klientom i wykorzystujących cały arsenał współczesnych narzędzi informatycznych.

 

 

BLIK stanowi ogólnokrajowy, powszechny standard płatności, który wykorzystuje najnowocześniejsze technologie. Możliwość skorzystania z BLIKA w aplikacjach bankowości mobilnej ma obecnie ponad 90 proc. wszystkich klientów krajowych instytucji finansowych. Za rozwój systemu odpowiada spółka Polski Standard Płatności (PSP). PSP stale rozwija możliwości BLIKA tak, aby system był jak najbardziej funkcjonalny dla jego użytkowników. Udziałowcami spółki PSP jest sześć polskich banków: Alior Bank, Bank Millennium, Santander Bank Polska, ING Bank Śląski, mBank, PKO Bank Polski. Z BLIKA mogą korzystać również klienci Getin Banku, BNP Paribas, Credit Agricole, Inteligo, T-Mobile Usługi Finansoweoraz Banku Pekao S.A, a od teraz także wbankach spółdzielczych zrzeszonych w Spółdzielczej Grupie Bankowej.