Blog jako strona internetowa, to wizytówka naszej twórczości, czy działalności. W dobie setek tysięcy blogów w sieci, czy jest jeszcze miejsce na kolejne? Czy mogą one w czymś pomóc?

Michał Trziszka, dyrektor zarządzający Cal.pl
Michał Trziszka, dyrektor zarządzający Cal.pl

Blogi zastąpiły nam papierowe pamiętniki. Właściciel bloga najczęściej jest jego autorem, który tworzy uporządkowane wpisy tematyczne. Na przestrzeni krótkiego czasu, blogi w Polsce stały się niezwykle popularne, między innymi dlatego, że jest to idealna forma przedstawienia swoich umiejętności, zainteresowań czy działalności. Ponadto, twórcą bloga może być każdy kto uważa, że ma coś ciekawego do przekazania! Wiele tematów ma swoje „5 minut”, każdy z nas tańczył, każdy gotował. Tak samo jest z ogólnym pojęciem blogów, czy są nadal popularne? czy warto je zakładać?

Warto! Blog to platforma, za pomocą której możemy zareklamować swoją osobę lub własną działalność, co ważne, bez inwestowania większych pieniędzy. Ponadto dzięki gotowym szablonom stron, blog jest uporządkowany, a my dokładnie wiemy w jakiej formie przygotować post i jaki ma zasięg. Co za tym idzie, twórca bloga jest wstanie sprawdzić jaka treść jest ciekawsza dla jego odbiorcy. Więź między tym co zamieszczamy w poście, a czytelnikiem, można również zaobserwować w komentarzach. Dzięki temu relacje z odbiorcą są konsekwentnie budowane, co ułatwia dalszą pracę nad autorskim blogiem. Przykładowo, w naszej firmie założenie i utrzymywanie bloga wraz z wykorzystaniem gotowego szablonu strony, to koszt kilkudziesięciu złotych na cały rok. – wyjaśnia Michał Trziszka, dyrektor zarządzający Cal.pl.

Wiele blogów, stało się przykładem na zarabianie pieniędzy. Autor, który postara się o interesujące wpisy, ma szanse na otrzymanie ofert od reklamodawców lub na nawiązanie innej, płatnej współpracy. Jeśli blog w swoich statystykach osiągnie satysfakcjonujący poziom, gratyfikacje mogą stać się, jednym ze źródeł utrzymania. Z kolei jeśli jest to blog danej firmy czy sklepu, taka strona będzie kolejnym narzędziem do zdobywania klientów. Niejednokrotnie komentarzem są również źródłem opinii na temat danego produktu lub usługi. W tym przypadku, najważniejsza będzie regularność w pisaniu tekstów i utrzymywanie ich na wysokim poziomie – dodaje Michał Trziszka z Cal.pl.

Słowo pisane, ma większą moc niż wypowiedziane. Postulaty zamieszczone na blogu, staną się formą obietnicy, która mobilizuje do sprawnego spełniania ich. Niemniej jednak to twórca decyduje w jaki sposób umieszczane są posty i kiedy, jaką mają długość i czy posiadają zdjęcia. Na stronie bloga możemy czuć się swobodnie w jego kreacji.

Nie ulega wątpliwościom, że data ważności nie dotyczy zakładania blogów. Najistotniejszym czynnikiem, jest jakość treści, która będzie wpływała na kondycję strony w sieci.

Cal.pl