USA: Wartość zakupów online w Święto Dziękczynienia i Black Friday wyniosła w tym roku ponad miliard dolarów – nowy rekord i rosnący udział urządzeń mobilnych.

Według badań przeprowadzonych przez ComScore, w okresie przedświątecznych zakupów amerykańscy konsumenci wydali online w tym roku już 22,7 miliarda dolarów. Oznacza to aż 15-procentowy wzrost w porównaniu z rokiem ubiegłym. Tylko podczas Święta Dziękczynienia (27 listopada) na zakupy w internecie przeznaczono 1,01 miliarda dolarów. Wynik ten jest o 32% wyższy w porównaniu z 2013 rokiem i stanowi historyczny rekord. Jeszcze lepsze wyniki można było zaobserwować już następnego dnia. Podczas tegorocznego Black Friday (28 listopada) wartość wszystkich transakcji online wyniosła 1,51 miliarda dolarów i była aż o 26% wyższa w porównaniu z rokiem ubiegłym. Prawie 47% ruchu w sieci pochodziła z urządzeń mobilnych. Za pośrednictwem telefonów komórkowych kupowało aż 26,1% konsumentów. Ciekawie prezentuje się też porównanie danych o transakcjach dokonywanych za pomocą urządzeń z oprogramowaniem Apple było warte 127,34 dolarów podczas gdy użytkownicy smartfonów i tabletów z systemem Android wydali na nie 101,82 dolarów. Udział w ruchu sieciowym użytkowników z oprogramowaniem iOS stanowiła 31,8%, a osób z systemem Android 14,5%.

Nie mamy jeszcze dokładnych danych o wynikach Cyber Monday w naszym kraju. Wygląda jednak na to, że polscy konsumenci również pobiją w tym roku rekord przedświątecznych zakupów. Potwierdza to poziom wypełnienia Paczkomatów InPost w dniach po Black Friday i Cyber Monday – po raz pierwszy w historii zanotowaliśmy w całej sieci 100% zapełnienia naszych maszyn. Bardzo dynamiczny rozwój sytuacji możemy zaobserwować także na rynkach w Wielkiej Brytanii, Francji i Włoszech, gdzie według wyliczeń obroty w przedświątecznym sezonie zakupowym osiągnęły poziom odpowiednio 12,59 miliardów euro, 6,68 miliardów euro oraz 1,15 miliardów euro. Dane te sugerują, że przedświąteczny peak zakupowy będzie bardzo udany nie tylko dla sektora e-commerce w Europie, ale też dla naszych Paczkomatów, zwłaszcza w Wielkiej Brytanii
podsumowuje Rafał Brzoska, prezes Grupy Integer.pl.

źródło: Integer.pl

Kan