Liberty Global, właściciel UPC Polska, opublikowało wyniki finansowe za 2012 rok. Na koniec grudnia UPC Polska miało 1 472 000 klientów, którzy korzystali z 2 616 000 usług, w tym 756 300 telewizji cyfrowej, 546 000 telewizji analogowej, 854 700 internetu i 459 000 telefonii. UPC w 2012 roku kontynuowało inwestycje w infrastrukturę, dzięki czemu zasięg dwukierunkowej sieci UPC został rozszerzony o 60 600 gospodarstw domowych, a całkowita liczba gospodarstw będących w zasięgu sieci nowej generacji UPC wyniosła 2 537 600. W załączeniu pełny komunikat Liberty Global.

Czwarty kwartał 2012 r. przyniósł istotne wzrosty w liczbie sprzedanych usług cyfrowych UPC Polska, które wyniosły łącznie 102 700. Dalszy wzrost odnotowała usługa telewizji cyfrowej, która mimo rosnącej konkurencyjności na rynku zyskała 40 900 nowych abonentów. O 34 600 wzrosła też liczba klientów usługi internetowej, co UPC zawdzięcza wiodącym na rynku usługom, świadczonym w oparciu o własną sieć NGA. Opublikowany w grudniu 2012 raport Urzędu Komunikacji Elektronicznej potwierdza, że operatorzy kablowi i alternatywni, świadczący usługi w oparciu o własną infrastrukturę, oferują najwyższe parametry usług w atrakcyjnych cenach, co przekłada się na popularność wśród klientów. Wzrost w czwartym kwartale odnotowała również usługa telefoniczna, z której skorzystało 27 400 nowych abonentów. Sukces usługi telefonicznej UPC potwierdza popyt na telefonię stacjonarną o konkurencyjnych taryfach oraz innowacyjnych usługach dodanych, takich jak np. UPC Phone. Liczba klientów UPC wzrosła w ostatnim kwartale 2012 r. o 8 100, co odwróciło tendencję spadkową w poprzednich kwartałach.

Konkurencyjność na coraz bardziej nasyconym rynku

W 2012 roku, pomimo niesprzyjającej sytuacji makroekonomicznej oraz nasilającej się konkurencji ze strony dotychczasowych oraz nowych podmiotów na rynku, wszystkie usługi cyfrowe UPC odnotowały istotne wzrosty. Jest to rezultat stałych inwestycji w infrastrukturę, konkurencyjnej oferty i usprawnień w obsłudze klienta. Na przestrzeni roku Telewizja Cyfrowa zyskała 123 000 nowych abonentów, Internet – 67 700, a usługa telefoniczna – 85 100. Naturalną konsekwencją cyfryzacji jest spadek roli usługi analogowej, z której na koniec roku korzystało 546 000 klientów.

Inwestycje w rozwój usług

Ponoszone inwestycje przekładają się na jakość usług – wg. badań czynnikiem pozytywnie wyróżniającym UPC jest fakt, że „usługi firmy dobrze działają”. [1] UPC już dziś spełnia kryteria określone przez Europejską Agendę Cyfrową, zakładającą 50-procentową dostępność Internetu o prędkości 100 Mb/s w 2020 r, a nowoczesna sieć, zmodernizowana w ubiegłym roku do standardu DOCSIS 3.0 (895 100 gospodarstw w ciągu roku) jest przygotowana do świadczenia usług internetowych o najwyższych na rynku parametrach.

źródło: UPC Polska

Kan