Jesteś tutaj:-, Newsy, Rynek, Voip-Datera za pieniądze z Unii Europejskiej wykryje nadużycia

Datera za pieniądze z Unii Europejskiej wykryje nadużycia

Datera otrzymała unijne dofinansowanie – ponad 3 miliony złotych – na opracowanie prototypu innowacyjnego oprogramowania do wykrywania nadużyć, tzw. fraudów. Wykorzystanie takiego oprogramowania pozwoli na znaczne ograniczenie wyłudzeń pieniędzy czy kradzieży usług głównie w takich branżach jak telekomunikacja, bankowość i energetyka.

Projekt, którego celem jest stworzenie innowacyjnego oprogramowania do wykrywania nadużyć, będzie prowadzony przez Daterę we współpracy z ośrodkami naukowo-badawczymi. W Daterze w tym celu powołany został zespół badawczo-rozwojowy. Całkowity budżet projektu to 3,200 mln złotych, z czego 2,120 mln złotych będzie pochodziło z unijnego dofinansowania (Projekt jest realizowany przy współpracy z Narodowym Centrum Badań i Rozwoju, współfinansowany ze środków Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, lata 2007-2013, Priorytet 1. Badania i rozwój nowoczesnych technologii, Działanie 1.4 Wsparcie projektów celowych). Zakończenie projektu planowane jest na koniec 2014 roku. Pierwsze wdrożenie przewiduje się na początek 2015 roku.

W ramach projektu nasz zespół opracuje oprogramowanie, które – dzięki zastosowaniu bardzo zaawansowanych analizatorów danych – będzie w czasie rzeczywistym wykrywało anomalie, na przykład w działalności telekomunikacyjnej czy bankowo-finansowej. System pozwoli operatorowi na szybką reakcję, a więc nie tylko na natychmiastowe wykrycie fraudu, ale także na zapobieżenie kolejnym nadużyciom. Warto przy tym pamiętać, że negatywne skutki różnego rodzaju fraudów w konsekwencji odczuwają zarówno duże firmy, jak i ich klienci. Problematyka nadużyć dotyczy wielu branż, nie tylko telekomunikacji. Pojawiają się wszędzie tam, gdzie przetwarza się bardzo duże ilości relatywnie niewielkich i powtarzalnych informacji, na przykład w przywołanej bankowości czy energetyce – wyjaśnia Marek Matulewicz, prezes zarządu Datera.

Oprogramowanie wykrywające anomalia, będzie można zainstalować bezpośrednio u klienta i zintegrować z jego systemami informatycznymi. Będzie również mogło działać jako SaaS (Software as a Service) w modelu Cloud. Może ono także znaleźć zastosowanie do badania zachowań klientów końcowych. Wnioski z takich badań mogą służyć, na przykład, do formułowania ofert, precyzyjniej dostosowanych do potrzeb klientów.

Jest to drugi unijny projekt dotyczący rozwoju produktów, realizowany przez Daterę. Poprzedni umożliwił budowę systemu telekomunikacyjnego nowej generacji, który obecnie jest wykorzystywany przez pięciu krajowych i dwóch zagranicznych operatorów telekomunikacyjnych.

źródło: DATERA

Kan



Autor |2013-01-08T14:08:43+02:008 stycznia 2013 14:08|Kategorie: Finanse, Newsy, Rynek, Voip|Tagi: , , |0 komentarzy

Zostaw komentarz

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.