Poczta Polska ogłosiła przetarg nieograniczony na świadczenie usług telefonii komórkowej i usług bezprzewodowej transmisjidanych wraz z dostawą urządzeń i akcesoriów do ich świadczenia.
Całkowita wielkość lub zakres:
Wykonawcy będą zobowiązani do wykonania:
a) Dostawy 40 sztuk terminali dedykowanych usłudze Blackberry BES lub równoważnej wraz z wyposażeniemdla każdego dostarczonego terminalu,
b) Dostawy maksymalnie 60 sztuk tabletów,
c) Dostawy maksymalnie 10 500 sztuk telefonów komórkowych wraz z wyposażeniem,
d) Dostawy maksymalnie 100 szt. zestawów głośnomówiących,
e) Dostawy maksymalnie 150 szt. zestawów słuchawkowych bezprzewodowych,
f) Dostawy akcesoriów telefonii komórkowej w maksymalnych ilościach: 300 szt. baterii, 300 szt. etui, 200 szt.ładowarek samochodowych,
g) Dostawy maksymalnie 11 600 sztuk kart SIM do telefonów komórkowych (w tym 165 szt. do bramek FCT),
h) Dostawy 60 sztuk serwisowych kart SIM do telefonów komórkowych i bramek FCT,
i) Dostawy maksymalnie 1 410 sztuk modemów do bezprzewodowej transmisji danych,
j) Dostawy maksymalnie 1 410 sztuk kart SIM do modemów transmisji danych oraz 60 sztuk kart SIM dotabletów,
k) Dostawy 30 sztuk serwisowych kart SIM do transmisji danych oraz 5 sztuk serwisowych kart SIM dotabletów,
l) Przeniesienia na wniosek Zamawiającego od dotychczasowego operatora do sieci Wykonawcy maksymalnie7 650 użytkowanych przez Zamawiającego numerów telefonów (MSISDN),
m) Przeniesienia od dotychczasowych operatorów do sieci Wykonawcy numerów telefonów (MSISDN), którebędą użytkowane przez Zamawiającego, w wyniku przejęcia ich na podstawie cesji, w trakcie trwania umowy,
n) Świadczenia usług telekomunikacyjnych dla maksymalnie 11 600 aktywacji głosowych (w tym 165 aktywacjido bramek FCT) w zakresie telefonii komórkowej.
o) Świadczenia usługi BlackBerry w wersji BES lub równoważnej.
r) Świadczenia usługi – Komunikator SMS – umożliwiającej wysyłanie i odbieranie poprzez aplikacjękomputerową wiadomości tekstowych SMS,
s) Świadczenia usług telekomunikacyjnych – połączeń międzynarodowych do krajów UE, transmisję danych dokrajów UE, roamingu (rozmowy i SMS) do krajów UE. Usługi te, będą włączane na zlecenie Zamawiającego, poprzez upoważnionych pracowników,
t) Świadczenia usług telekomunikacyjnych nie wymienionych powyżej (np. MMS, roaming poza kraje UE,połączenia międzynarodowe poza kraje UE, transmisję danych poza Polskę i kraje UE) oraz innych nieznanychw chwili podpisywania umowy – na podstawie cennika Wykonawcy dotyczącego klientów biznesowych wusługach świadczonych przez 24 miesiące według stawek dla najwyższego planu taryfowego. Usługi te, będąwłączane na zlecenie Zamawiającego, poprzez upoważnionych pracowników.
Oferty w przetargu można składać do 17 grudnia. Głównym kryterium wyboru najlepszej oferty (95-proc. waga) będzie cena. 3-proc. wagę przypisano kryterium „technologia CDMA” a 2-proc. „technologia LTE”.
źródło: Poczta Polska
Kan
Decydenci PP wyboru kontrahenta telekomunikacji mobilnej powinni patrzeć nie tylko na korzystne cenowo oferty sprzętowe, bo dobre ceny na terminale można wynegocjować przy tych ilościach aktywacji, jeśli się chce i potrafi to robić. Paleta oczekiwanych usług, wypunktowana od a) do t) musi być świadczona najkorzystniej cenowo i jakościowo. Jakie główne kryteria winien spełniać telekom dla takiego multi-klienta biznesowego, jak Poczta Polska?
Dla PP musi pracować NIEZAWODNA SIEĆ pod wzgl. jakości i pokrycia własnymi BTS-ami i Node B dla danych. Nie wolno się wiązać z jakimś lansującym się ponad rzeczywiste możliwości 'neptkiem’, siedzącym na czyjejś infrastrukturze lub wspierającym się roamingiem wewnątrzkrajowym dużych sieci. Dlatego? Chociażby dla zminimalizowania ryzyka zrywania połączeń. Przyczyną zjawiska bywa nie tylko utrata zasięgu sieci takiego partnera, ale też przelogowanie terminalka z bazy własnej na bazę roamingowego albo lokalne przeciążenie niedorozwiniętej sieci własnej, a nawet chwilowego, lokalnego obciążenia sieci dającej roaming wewnętrzny, gdyż w takich sytuacjach system owego operatora musi dbać najpierw o jakościową obsługę własnych klientów, a potem gości roamingowych, w więc tych w razie 'W’ odrzuci, wypluwając z zalogowania.
Najniższe CENY ABO przy max zawartych świadczeń. Aby miesięczne płatności za świadczenia usług telekom dla PP były obliczalne i przewidywalne, w miarę możliwości ograniczone do stałych niemal opłat za wszystko, z czego się tylko służbowo skorzysta, to przy tak szerokim zakresie usług najlepiej sprawdzą się ABONAMENTY KWOTOWE w rodzaju 'pakietów biznesowych’ o określonej wartości, z których kwot najpierw rozliczane są opłaty za rozmowy (także video) krajowe i za granicę, smsy, mmsy oraz roaming. W cenie abo powinny być spore PACZKI DARMOWYCH SMS-ów i MMS-ów do wszystkich polskich sieci oraz niemały INTERNET z lejkiem. Rozmowy oraz smsy i mmsy NA NR-y ZAGRANICZNE powinny być NAJTAŃSZE, także W ROAMINGU. 'Takie rzeczy, to tylko w Erze’ – to znane, kultowe powiedzonko, wylansowane niegdyś spotem reklamowym, okazuje się tu spełniać, ponieważ…
Niestety tylko T-Mobile.pl jest operatorem, który spełnieni oczekiwania z punktów s) oraz t). Pakiety dla Biznesu to jedynyne abonamenty kwotowe, jakie istnieją na polskim rynku, poza MIX-ami o drogich usługach i lipnych a kosztownych sprzętach. Niestety konkurencja innych sieci nie oferuje czegoś tak rewelacyjnego. Pakiety dla Biznesu, dzięki 100%-owemu dodatkowi kwotowemu w cenie abo, dają najtańsze połączenia, sms-y i MMS-y do sieci polskich, UE i na świecie, najtańszy roaming, poza tym internet w abo, a począwszy od planu PB80 za 80 zł netto są nielimitowane darmowe rozmowy na nry TM w Polsce i na świecie. Do tego za 5 zł paczka 500 MMS/sms do wszystkich polskich sieci oraz pakiety roamingowe na rozmowy/smsy/MMSy oraz na internet w UE. Skoro to wszystko jest dostępne dla każdego, nawet najmniejszego klienta biznesowego, to co powiedzieć o takim, który ma grubo ponad 10 tysięcy SIM-ów? Szkoda, że tylko jeden gracz daje taką ofertę i takie świadczenia po tak dobrych cenach, bo byłoby jeszcze taniej, a le cóż… Lepszy rydz nisz nic. A taki klient jak Poczta Polska z ponad 11 tys. aktywacji stawia warunki i dostanie świetną ofertę kontraktową, jeśli jego odpowiedzialni pracownicy się postarają. Oby nie skończyło się na nadstawianiu własnych kieszeni. 😎
No popatrz, tyle się namęczyłeś, a popełniłeś jeden podstawowy błąd logiczny. Zasady w takim kontrakcie są ustalane indywidualnie, więc z dupy porównanie do innych planów biznesowych. Odbiorcę interesują stawki końcowe, a nie interesuje go jak operator je wypracuje czy w Polsce czy za granicą. Na razie to kwestia gdybania, bo nie wiesz co operatorzy zaproponują, więc nie wiesz jakie oczekiwania spełni T-Mobile. A jeśli piszesz, że wiesz to nie masz pojęcia o kontraktach czy przetargach.
Po tak pisać. Przy takich ofertach to każda sieć ma swoje taryfy. Można duuuużo więcej i raczej standardowych taryf to się nie stosuje.