Ponad 16 milionów cyfrowych publikacji na tablety zostało przygotowanych przy użyciu Adobe Digital Publishing Suite – ogłosiła firma Adobe podczas Mobile World Congress. Przedstawiła ona również listę najważniejszych korzyści jakie mogą przynieść firmom aplikacje do obsługi cyfrowych magazynów i gazet. Zestawienie to zostało przygotowane w oparciu o dane zgromadzone od blisko 600 wydawców na całym świecie, którzy stworzyli około 1500 publikacji na tablety za pomocą pakietu Adobe Digital Publishing Suite. Firma Adobe zaprezentowała także nowe funkcje tego pakietu zorientowane na potrzeby przedsiębiorstw, ułatwiające zwiększenie przychodów z publikacji cyfrowych oraz promowanie marek za ich pośrednictwem. Do funkcji tych należą: merchandising wewnątrz aplikacji (in-app), dostarczanie treści wybranym odbiorcom na podstawie profilów użytkowników oraz przyspieszenie tworzenia aplikacji.

Zgromadzone anonimowo dane pochodzące z publikacji przygotowanych za pomocą pakietu Adobe Digital Publishing Suite ilustrują zmiany dotyczące wzorców czytania, chęci płacenia za aplikacje na tablety, procesu zakupowego oraz odbioru reklam. Tablety generują nowe przychody netto dla wydawców, ponieważ konsumenci płacą za treści cyfrowe. Dodatkowo, wydawcy biznesowi wykorzystują aplikacje na tablety do zwiększenia rozpoznawalności swojej marki oraz do sprzedaży innych produktów i usług. Oto najważniejsze wnioski jakie wyciągnięto z zebranych danych:

  • 68% czytelników na całym świecie płaci za cyfrowe magazyny i gazety stworzone za pomocą Adobe Digital Publishing Suite. Na liczbę tę składają się zakupy pojedynczych numerów (15%), subskrypcje (26%) oraz pakiety wydań drukowanych i cyfrowych (27%).
  • Czytelnicy są wysoce zainteresowani zarówno treścią redakcyjną, jak i reklamami. Co piąte wyświetlenie strony w aplikacji magazynu utworzonego za pomocą oprogramowania Digital Publishing Suite jest reklamą. Interaktywne widoki stron WWW, materiały wideo, pokazy slajdów, nagrania audio, sekwencje obrazów, hiperłącza i inne nakładki mogą również wpłynąć na odbiór treści cyfrowych przez użytkownika oraz zwiększyć jego zainteresowanie nimi. Czytelnicy korzystają prawie z połowy (48%) funkcji interaktywnych dostępnych w aplikacjach Digital Publishing Suite. Spośród interaktywnych nakładek włączonych w aplikacje najczęściej używane są strony WWW i materiały wideo.

Ponad połowa (56%) czytelników przeznacza na czytanie magazynów i gazet cyfrowych od 25 minut do 2,5 godzin w miesiącu. W ciągu ostatniego półrocza czas ten wydłużył się o 70%, co może wynikać stąd, że treści są nowocześniejsze i bardziej interesujące, a tablety mają coraz więcej użytkowników. Konsumenci otwierają aplikację stworzone przy użyciu Digital Publishing Suite średnio nawet pięć razy w miesiącu, przy czym 9% spośród nich przeznacza na czytanie publikacji cyfrowych ponad 5 godzin miesięcznie, co sugeruje, że chętnie wykorzystują oni tablety do czytania ulubionych tytułów.

Adobe Digital Publishing Suite oferuje wszechstronne funkcje, które umożliwiają tradycyjnym wydawcom i firmom medialnym szybkie tworzenie przynoszących dochody treści cyfrowych. Oto najnowsze funkcje tego rozwiązania:

  • Ograniczenie dystrybucji (Restricted Distribution) – Wydawcy mogą dostarczyć określone treści do wybranych grup klientów, czytelników lub członków w ramach jednej publikacji
  • Niestandardowe powiadomienia (Custom Notifications) – Klienci mogą wykorzystać funkcje powiadomień dostępne wewnątrz aplikacji do promocji innych publikacji, informacji o dostępności produktów na rynku, czy innych treści. Funkcja ta jest już używana w niektórych publikacjach firmy Condé Nast. Wydawcy i działy marketingu mogą wykorzystać niestandardowe powiadomienia do marketingu wewnątrz aplikacji, aby zwiększyć liczbę pobrań magazynów.
  • Obsługa standardu HTML5 – Wydawcy, np. The New Yorker, National Geographic, używają standardu HTML5 w publikacjach cyfrowych do tworzenia stron sklepów dostępnych wewnątrz aplikacji, treści wewnętrznych, artykułów czy interaktywnych reklam.
  • Wśród pozostałych funkcji przeznaczonych dla firm należy wymienić bezpośredni przekaz (Direct Entitlement), który umożliwia wydawcy dostarczanie treści cyfrowych subskrybentom za pomocą jednego kliknięcia, analitykę (Analytics) (w pakiecie dostępna jest zarówno analityka podstawowa (Base Analytics), jak też funkcje zintegrowane z kontem SiteCatalyst) oraz możliwość tworzenia własnych aplikacji do czytania pobranych treści (Custom Content Viewer), na różne urządzenia mobilne, wykorzystujące wyświetlanie pełnoekranowe.

Informacje o pakiecie Adobe Digital Publishing Suite

Digital Publishing Suite jest środowiskiem gotowych usług udostępnianych w hostingu oraz technologii przeglądania, ściśle zintegrowanych z oprogramowaniem Adobe Creative Suite 5.5. Środowisko to w połączeniu z oprogramowaniem Adobe® InDesign CS5.5 umożliwia tradycyjnym wydawcom, przedsiębiorstwom, agencjom, małym firmom projektowym i niezależnym projektantom publikowanie, dystrybucję, monetyzację i optymalizację nowatorskich magazynów cyfrowych, gazet, reklam i publikacji wewnątrz firmowych na najpopularniejszych tabletach, takich jak Apple iPad, Kindle Fire, Barnes & Noble Nook, Samsung Galaxy i innych z systemem operacyjnym Android. Digital Publishing Suite jest dostępny w wersjach Enterprise, Professional i Single Edition.

źródło: Adobe

Kan