Ponad 5 milionów klientów, którym spółka PGE Obrót dostarcza energię elektryczną, może już korzystać z nowej formy płatności. Wystarczy, że klient, który ma do opłacenia fakturę za energię, zaloguje się do PGE eBOK (ebok.gkpge.pl) i po wybraniu faktury kliknie przycisk Zapłać przez PayU.

Firmom takim jak PGE Obrót, która wystawia miliony faktur miesięcznie, nasze rozwiązanie daje wiele korzyści: od obniżenia kosztów obsługi, przez szybkie zbiorcze księgowanie wpływów na rachunku dostawcy energii, po ograniczenie liczby reklamacji związanych np. z wyeliminowaniem ryzyka dokonania błędnej wpłaty przez klienta. – mówi Sylwia Bilska, Członek Zarządu PayU SA. – PayU, jako lider rynku, może zapewnić skalę i stabilność obsługi transakcji dla dużego partnera biznesowego pokroju PGE.

Nowa usługa płatności dostępna w PGE eBOK oparta jest o indywidualne numery rachunków, dzięki czemu możliwe jest sprawne i jednoznacznie zidentyfikowanie każdego klienta.

Dzięki rozwiązaniu PayU w PGE eBOK nasi klienci w łatwy i szybki sposób mogą uregulować swoje rachunki. Jest to wygodny i bezpieczny sposób, gwarantujący bezbłędne opłacenie należności, a dodatkowo, po zalogowaniu do eBOKa, nasi klienci mają stały dostęp do historii wpłat – mówi Agnieszka Szczekala, rzecznik prasowy PGE Obrót S.A.

Jak zapłacić za prąd korzystając z indywidualnego rachunku?
Aby opłacić rachunek za prąd, wystarczy zalogować się do PGE eBOK dostępnego pod adresem ebok.gkpge.pl, wybrać właściwą fakturę do opłacenia i kliknąć przycisk Zapłać przez PayU. Następnie należy wybrać płatność kartą lub e-przelewem (tzw. pay-by-link) – najczęściej wybieraną metodą płatności w Internecie. PayU natychmiast przelewa środki na rachunek przypisany do konkretnego płatnika u dostawcy energii. Następnie system billingowy po stronie PGE księguje wpływ środków.

Zastosowane rozwiązanie pozwala na zoptymalizowanie procesu płatności i księgowania. Usprawnia także nadzór nad terminowością regulowania zobowiązań przez płatników.

Usługę PayU I Mass Collect można dostosować do indywidualnych potrzeb każdej firmy sprzedającej towary lub usługi masowemu odbiorcy. Rozwiązanie polecane jest firmom telekomunikacyjnym, operatorom telewizji kablowych, dostawcom energii elektrycznej, a także spółdzielniom mieszkaniowym i zarządcom wspólnot mieszkaniowych. Jest to również odpowiedź na potrzeby firm leasingowych i ubezpieczeniowych, hurtowni, a także szkół i uczelni w zakresie przyjmowania wpłat czesnego.

źródło: PGE

Kan