Na konferencji IAB Annual Leadership Summit i targach Mobile World Congress firma Adobe przedstawiła pierwsze w branży w pełni zintegrowane rozwiązanie do tworzenia i dostarczania cyfrowych materiałów wideo o roboczej nazwie Project Primetime. Umożliwi ono umieszczanie reklam w filmach wideo przeznaczonych dla urządzeń mobilnych, udostępnianych przez Internet w sposób równie płynny, jak w telewizji. Ten nowy produkt może zapewnić najwyższą jakość i spójność treści wideo oraz treści reklamowych na wszystkich najważniejszych platformach, takich jak Apple iOS, Google Android, systemy operacyjne komputerów PC Itd. Elementy Primetime będą dostępne na rynku jeszcze w 2012 r.

Primetime umożliwia stworzenie jednego, kompleksowego środowiska pracy, który łączy technologie transmisji strumieniowej Adobe, zabezpieczenia treści oraz narzędzia do analizy i optymalizacji z przejętą niedawno przez Adobe platformą reklam wideo Auditude. Dzięki tej integracji dostawcy treści wideo mogą zapewnić swoim klientom najwyższą jakość odbioru. Reklamy są umieszczane w sposób płynny i dynamiczny w materiałach każdego typu – odtwarzanych liniowo, na żywo lub na żądanie, we wszystkich urządzeniach mobilnych. Ponieważ integralnym elementem rozwiązania Primetime jest pakiet Adobe Digital Marketing Suite, firmy medialne mogą łączyć dane dotyczące konsumpcji i przychodów w celu personalizacji treści i reklam.

W pierwszej fazie wdrażania rozwiązania, Adobe udostępnia Primetime Highlights. Jest to nowe rozwiązanie do publikowania treści wideo, składające się z edytora wideoklipów opartego na dostępie przez stronę internetową, zintegrowanego z platformą reklamową Adobe Auditude. Jest to pierwsze w branży tego typu rozwiązanie, które umożliwia tworzenie i monetyzację wideoklipów wyświetlanych „na żywo” w czasie rzeczywistym, w ramach jednego środowiska pracy. Wydawcy treści wideo mogą dostarczać wideoklipy z reklamami natychmiast, nawet jeśli relacjonowane zdarzenie jeszcze się nie zakończyło. W rezultacie tworzenie treści wideo trwa krócej i kosztuje mniej. Wideoklipy można udostępniać za pośrednictwem odtwarzacza wideo firmy Adobe wbudowanego w aplikację mobilną lub stronę WWW. Rozwiązanie Primetime Highlights umożliwia przeglądanie materiałów w sposób porównywalny z tradycyjnymi programami telewizyjnymi, z płynnie następującymi po sobie treściami i reklamami. Wydawcy treści wideo mogą już rozpocząć publikowanie i monetyzację wideoklipów na iPadach. Inne platformy będą obsługiwane jeszcze w tym roku.

Oprogramowanie Adobe Access 4 będzie wspierać, oprócz już obsługiwanych – systemów operacyjnych komputerów stacjonarnych, aplikacji Android oraz telewizorów podłączonych do sieci – także aplikacje rodzime systemu iOS. Dzięki obsłudze treści przeznaczonych dla urządzeń z systemem operacyjnym iOS z wykorzystaniem protokołu HLS (HTTP Live Streaming), Adobe Acces umożliwi producentom materiałów wideo dotarcie do najszerszej liczby odbiorców w ramach jednego środowiska pracy i infrastruktury zabezpieczającej. Rozwiązanie Adobe Access, wcześniej znane jako Adobe Flash Access, chroni już materiały wideo dostarczane za pośrednictwem przeglądarek i aplikacji z wykorzystaniem protokołów RTMP i HDS (HTTP Dynamic Streaming).

Technologie transmisji strumieniowej Adobe będą wspierać MPEG-DASH – zestaw standardów dotyczących transmisji strumieniowej treści multimedialnych przez Internet, który redukuje zjawisko fragmentacji technologii. Wsparcie tego standardu będzie prawdopodobnie jednym z elementów profilu HDS, którego specyfikację opracowuje Adobe wspólnie z 50 partnerami z branży. Równocześnie Adobe będzie nadal udoskonalać i rozwijać swój protokół transmisji strumieniowej HTTP, HTTP Dynamic Streaming (HDS), który jest używany przez duże przedsiębiorstwa medialne na całym świecie.

Dostępność
Rozwiązanie Primetime będzie dostępne w 2012 r. z obsługą systemów operacyjnych Windows, Mac OS, Apple iOS, Google Android, Samsung SmartTVs i innych platform. Poszczególne produkty i technologie wchodzące w jego skład będą nadal dostępne odrębnie. Wiosną 2012 r. pojawi się Adobe Access z obsługą systemu operacyjnego iOS.

Główne komponenty rozwiązania Primetime

  • Adobe Auditude to platforma do zarządzania reklamami i monetyzacji treści, umożliwiająca umieszczanie w treściach wideo wysokiej jakości reklam, dzięki którym wydawcy i przedsiębiorstwa medialne mogą zwiększyć wartość swoich materiałów publikowanych za pośrednictwem urządzeń mobilnych, a równocześnie obniżyć koszty operacyjne.
  • Adobe Digital Marketing Suite to zintegrowany zestaw służący do przeprowadzania analiz i optymalizacji wydawnictw cyfrowych, który dostarcza informacji na temat wydajności wydawnictwa i pozwala wydawcom na lepsze dostosowanie publikowanych treści do odbiorców.
  • Adobe Access pomaga właścicielom treści, dystrybutorom i reklamodawcom w ochronie najlepszych treści wideo oraz ich bezpieczniejszym dostarczaniu na urządzenia podłączone do sieci.
  • Technologie transmisji strumieniowej Adobe umożliwiają dostarczanie bogatych treści multimedialnych na różne platformy, w tym Apple iOS, z możliwością zastosowania wielu protokołów, co obniża koszty wykorzystania pasma i zmniejsza obciążenie sieci.
  • Adobe Pass w sposób prosty i bezpieczny weryfikuje uprawnienia użytkownika do korzystania z treści.
  • Primetime Highlights to nowe, zintegrowane rozwiązanie Adobe do publikacji treści wideo, obejmujące edytor wideoklipów z obsługą Internetu oraz platformę Adobe Auditude, która umożliwia tworzenie i monetyzację wideoklipów wyświetlanych „na żywo” w ramach jednego przepływu pracy.

źródło: Adobe

Kan