W związku z wprowadzeniem przez przewoźników kolejowych zmian w rozkładach jazdy i spodziewanym znacznym zwiększeniem liczby podróżnych korzystających z witryny www.rozklad-pkp.pl, zarząd TK Telekom podjął decyzję o przeprowadzeniu dodatkowych działań mających na celu zagwarantowanie sprawnego działania systemu w okresie przedświątecznym. Były to w szczególności:

  • powołanie dodatkowego sztabu złożonego z przedstawicieli służb informatycznych i technicznych odpowiedzialnych za poszczególne elementy systemu
    i podejmowane decyzje,
  • zweryfikowanie przebiegu połączeń sieciowych między serwerami i lokalizacjami w celu wyeliminowania zagrożeń,
  • uruchomienie dodatkowych serwerów w celu zabezpieczenia się przed obciążeniem sieci,
  • bieżące generowanie statystyk z działania systemu i monitorowanie ruchu na stronie,
  • przekonfigurowanie procesu archiwizacji danych, tak by był znacznie mniej obciążający dla sieci,
  • przygotowanie wsparcia techników w zakresie instalacji zasilających odpowiedzialnych za system,
  • rozesłanie do spółek kolejowych dodatkowych informacji z telefonami kontaktowymi i harmonogramem dyżurów,
  • postawienie w stan gotowości do podjęcia pracy pozostałych służb informatycznych Spółki.

Internetowy system informacji kolejowej każdego roku w tym okresie przeżywa oblężenie. System informatyczny i sprzętowy, na jakim oparta jest wyszukiwarka połączeń kolejowych jest administrowany przez profesjonalny zespół. Liczba zapytań zadanych przez internautów wyszukujących połączenia w internetowym rozkładzie jazdy w sobotę i niedzielę 10-11 grudnia wyniosła 5,25 mln. Ta liczba robi wrażenie. Mimo tego nie odnotowaliśmy żadnych zakłóceń w działaniu systemu. Wynika z tego, że podjęliśmy odpowiednie decyzje profilaktyczne – poinformował prezes TK Telekom Andrzej Panasiuk.

Od 11 listopada w internecie można sprawdzić nowy rozkład pociągów. Spółka TK Telekom jest odpowiedzialna za działanie internetowej wyszukiwarki połączeń.

źródło: TK Telekom

Kan