Firma badawcza Nielsen, opublikowała bardzo interesujący raport na temat rynku aplikacji mobilnych dla systemu Android. Okazuje się, że użytkownicy smartfonów i tabletów, coraz rzadziej korzystają z tradycyjnego medium – przeglądarki internetowej. Surfują głównie poprzez dedykowane aplikacje, stawiając na wygodę i najszybszy kanał dostępu do informacji.
Badanie przeprowadzono w USA, gdzie już w tej chwili rynek mobilny uważa się za mocno ukształtowany. Platformę Android wybrano dlatego, że jest najpopularniejsza. System operacyjny od Google, pod względem ilości aktywnych urządzeń wyprzedził Apple iOS.
Okazuje się, iż osoby posiadające smartfony z Androidem, codziennie przez średnio 56 minut surfują po sieci i korzystają z aplikacji. Warto dodać, iż w statystykach nie ujęto czasu spędzonego na tradycyjnych rozmowach przez telefon. Z tych 56 minut, aż 67% czasu przypadło na interakcję z aplikacjami, a tylko 33% na korzystanie z przeglądarki internetowej. Co ciekawe, 10 najbardziej popularnych aplikacji na Androida, pochłania zdecydowaną większość czasu, który użytkownicy smartfonów przeznaczają na korzystanie ze swoich urządzeń. Nie chcemy zgadywać, ale prawdopodobnie wygrywa tu aplikacja YouTube.
Pokazuje nam to wyraźnie, że zmieniają się przyzwyczajenia użytkowników. O tym, że aplikacje to potęga, świadczy także kierunek ewolucji producentów systemów operacyjnych dla pecetów. W tym roku Apple do swojego App Store dla iPhone’a i iPada, dodało Mac App Store dla komputerów z Mac OS X. Microsoft już oficjalnie zapowiedział, że w 2012 roku po debiucie Windows 8, użytkownicy dostaną także dostęp do dedykowanego sklepu z oprogramowaniem – prawdopodobnie Windows Marketplace dla PC.
Mało tego, aplikacje nie tylko wygrywają z przeglądarkami, ale także zmieniają same przeglądarki. Google dla swojej przeglądarki Chrome, uruchomiło Chrome Web Store. Nad własnym sklepikiem pracuje także Mozilla, twórca popularnego Firefoxa.
Skąd ta nagła fala popularności aplikacji? Najwyraźniej model szybkiego dostępu, jaki oferują dedykowane programiki, spodobał się internetowej społeczności. Aplikacje nie wymagają wczytywania strony, nie trzeba wpisywać adresów czy odpalać linków. Są proste, wygodne, działają szybko i często same się aktualizują. Wystarczy kliknąć i gotowe.
źrodło: T-Mobile Trend
Kan
Ja troche na dystans podchodze do badan amerykanskich naukowców, chyba przez te społeczne. 60% chłopców rodzą blondynki- wniosek „jestes blondynką masz większe szanse na chłopca”