W opublikowanym dziś, przez Rzeczpospolitą Rankingu Mocy Marek drugi rok z rzędu, w kategorii Telekomunikacja wygrał Play. Wartość marki Play w 2014 roku to ponad 2 miliardy złotych.
W kategorii siła marki przyznano nam 59 punktów, postrzegana wartość to 68 punktów, prestiż 74, postrzegana jakość 73 a świadomość marki 81 skomentował ranking Rzeczpospolitej Marcin Gruszka, rzecznik P4.
źródło: Play
Kan
małe uzupełnienie,
http://static.presspublica.pl/red/eko24/pdf/Marki%20Top10%202014.jpg
To tylko bzdurne zabiegi marketingowe . Ile to były warte marki Idea , Era , Telekomunikacja ? I co – mam uwierzyć , że w każdym przypadku miliardy złotych zostały wyrzucone ot tak , w błoto ?
[quote]jak ogolne wrażenia z uzytkowania ?
zastanawiam sie nad kupnem tego smartphone dla żony, bo cena jest bardzo atrakcyjna
a kobiety to wiesz, musi byc ladne i mile w dotyku
Luna podoła tym wyzwaniom ? [/quote]
Wrażenia opiszę po weekendzie bo wyjeżdżam i będę miał kupę czasu w podróży na testy, granie i użytkowanie. Ale pierwsze wrażenie mega pozytywne. LUNA jak widać na zdjęciach ma bardzo fajny design i kobiecie spodoba się jak każdy smartphone. w dotyku jest miły i o dziwo jeszcze mi nie wypadł na ziemię jak to w zwyczaju mają nowe telefony czyli chyba trzyma się pewnie 🙂 Tak jak napisałem, pełne wrażenia z użytkowania po weekendzie.
[quote]Jak gry? Ale nie abgry birds tylko asphalt czy dead trigger lub inne 3d? Grałeś [/quote]
wszystkie gry po kolei sprawdzam, od najpopularniejszych i bestsellerów z googleplay 🙂
[quote]przy okazji jeszcze takie kwestie chcialbym poruszyc jak aparat i jakosc zdjeci i jakosc wideo ? szczegolnie w plenerze
a takze dzwiek, czy przy takim duzym urzadzeniu nie ma problemu z jakoscia dzwieku w rozmowach ? [/quote]
pierwsze wrażenie odnośnie głośników to „wow” ma dwa głosniki i stereo!! słuchawki takie sobie, mam lepsze i używam swoich. To również opiszę w niedziele. rozmowy jak dotąd bezproblemowo na obu kartach.
Widzę, że tu też nikomu nie chciało się zajrzeć do źródła, tylko bzdurnie kopiują ze strony Play.
No i proszę. Kopciuszek niemal liderem branży. Ufają mu ludzie to i wynik zajefajny.
Kolejne kłamstewka wazelinowego trolla . Play jest już dużym graczem na rynku a nie Kopciuszkiem . „niemal liderowanie” – to w wartości marki jedynie ok 2/3 wartości faktycznego lidera . Jeżeli po wzroście wartości marki (r/r 7%) oceniać zaufanie , to kiepściutko , bo liderowi wartość to wzrosła o ok 160% . Ale zadanie wypełnione , porcja wazeliny została sprzedana , tylko jak zawsze wyjątkowo nieudolnie .
Liderowi wzrosło o 158% ze względu na zmianę źródła danych. Jakby tak dobrze pogrzebać w źródłach danych to może i 300%towy wzrost gdzieś by zanotować można.
Wg rzecznika Play (nie będę tego sprawdzał bo zapewne ktoś już to zrobił) ich marka stale zyskiwała na wartości podczas gdy [i] W tym samym czasie inne top marki w tej kategorii traciły na wartości [/i]. Mnie jednak (i pewnie klientów również) bardziej od samej wartości marki interesuje to, że [i]tak dobry wynik uzyskaliśmy przy zdecydowanie niższych wydatkach na markę. Wynika z tego, że komunikujemy efektywniej i nasza oferta jest na bardzo konkurencyjna i klienci to doceniają [/i]***
Myślę, że wydatki bardziej interesują klientów niż wartość jako taka i z tym w Playu jest najlepiej, bo to oznacza, ze klienci w najmniejszym stopniu spośród wszystkich marek, finansują ich moc.
***Błędy przejęte z oryginału 😉
Tylko jedno sprostowanie – klientów interesują wydatki , ale własne . Reszta to kolejne bzdury wazelinowego trolla .
~Lucek , zgadza się że klientów interesują wyłącznie ich własne wydatki. Jedynie wyprany z myślenia pracownik korporacji będzie twierdził co innego.
Tylko drugie sprostowanie – wydatki klientów to również pokrycie wydatków operatora na autopromocję. Innymi słowy – im mniej operator wydaje na budowę wizerunku, tym mniej kosztów tej zabawy ponosi szary klient. Jedynie wyprany z myślenia pracownik korporacji będzie twierdził co innego.
To czy operator wyda mniej czy więcej na promowanie to klienta nie interesuje. Jedynie wyprany z myślenia pracownik korporacji będzie twierdził co innego.
To czy operatory wyda mniej czy więcej na promowanie marki powinno klienta obchodzić bo to klient pokryje koszty tej promocji. Jedynie wyprany z myślenia pracownik korporacji będzie twierdził co innego.
Ale klienta nie obchodzi ile wydaje na promocje operator, nawet nie wie o jakie sumy chodzi, a tak na prawdę ma to w czterech literach. Jedynie wyprany z myślenia pracownik korporacji będzie twierdził co innego.
Ale powinno klienta obchodzić ile jego operator wydaje na promocję ponieważ wydaje pieniądze, które z klienta musi potem zaciągnąć. Im więcej operator wyda na autopromocję tym wyższą cenę w sumie zapłaci klient. Operator do tego procederu nie dokłada. To się musi mu zwrócić i to z nawiązką. A skąd tą nawiązkę weźmie? Z kieszeni klienta – tak czy siak. Tylko głupiec, wyprany z myślenia pracownik korporacji będzie twierdził co innego.
Ale nie obchodzi to klienta, bo do niczego jest mu to niepotrzebne. Jedynie wyprany z myślenia pracownik korporacji będzie twierdził co innego.
W takim razie jeśli klienta nie interesuje to, że pokrywa wydatki operatora na auto promocję to on jest wyprany z myślenia. Fajna zabawa ale szans nie masz na wygranie jej ze mną. :lol
Aroganckie przechwałki wazelinowego trolla są równie śmieszne co bezmyślne . W zależności od strategii firm – jedna może ciąć koszty i windować marże , inna przy niskich marżach ponosić większe koszty . Jeżeli ze względu na konkurencję obie firmy proponują podobne ceny rynkowe , to klienci na pewno nie będą zwracać uwagi na ich model biznesowy , ale na ceny i na to co dostaną w tych cenach . Tak beznadziejne upieranie się przy bezrozumnej tezie , że klienci dokonują wyborów patrząc na koszty firmy a nie na ceny , świadczy jedynie o braku choćby odrobiny inteligencji .
Nikt tu z nas nie pisałem, że klienci dokonują wyboru kierując się kosztami firmy lecz, że pieniądze wydane przez operatora na autopromocję zostaną potrącone z kieszeni klienta. W ten czy inny sposób, bardziej lub mniej zakamuflowany. To klient poniesie tak naprawdę te koszty. Zatem w jego interesie jest wiedzieć ile ta autopromocja klienta kosztować będzie. Lucek, i ty i PROZAK płacicie swojemu operatorowi na promowanie marki. Ile to jest? Łatwo policzyć.
Spora kwota a cociekawe marka Plus wyceniona została na 3,1 mld zl
Potwierdzam telefon fajne ale bardzo delikatny, moj juz po wymianie wyswietlacza
koszt nieco ponad 200 PLN
Wartość „marki” kochani to nie to samo co wycena całej spółki czy grupy kapitałowej. Wartość tzw. marki dotyczy marki Play loga itp. wiec z całym szacunkiem dla P4 ale nie porównywałbym tego z Plusem. Wartość marki mieści się w bilansie w kategorii WNiP i nie można tego przeliczać na wartość całości spółki.
[quote]Wartość „marki” kochani to nie to samo co wycena całej spółki czy grupy kapitałowej. Wartość tzw. marki dotyczy marki Play loga itp. wiec z całym szacunkiem dla P4 ale nie porównywałbym tego z Plusem. [/quote]
Bo co? Bo Plusa nie dotyczy stwierdzenie [i]Wartość tzw. marki dotyczy marki PLUS loga itp [/i]??? Plusowa marka, logo, rozpoznawalność itp. warte jest 3,1mld ( i to tylko dlatego, że zmieniono źródło informacji) a Playowe 2mld. Plus pracuje na to 20 lat a Play rapem lat 7. Kto efektywniej pracuje na wizerunek???? :lol :lol :lol :lol