Asymetria to zło! To skandal! To nie fair! Niesprawiedliwe! Takich argumentów używają Operatorzy. Wczoraj Maciej Witucki, prezesa UKE i trwająca miesiącami przepychanka o nowe stawki MTR zakończyła się na poczatku lutego br. dobrowolnym podpisaniem bilateralnych aneksów, więcej na ten temat pisaliśmy w artykule: UKE oficjalnie: Aneksy MTR podpisane. Dlaczego więc stawki spadają a ceny do Play nie, pytają klienci Orange i T-Mobile. Jak się okazuje Operatorzy w ten sposób dodatkowo zarabiają. – Nie mamy obowiązku natychmiastowo zmieniać cen. Każdy kolejny miesiąc to konkretne przychody – powiedział Telepolis Maciej Witucki, prezes Orange. W tym miejscu Marcin Gruszka przypomina aferę po wpisie na Jego blogu w sprawie MTR? Oburzony rzecznik Orange wówcza pisał:

Żaden z operatorów W3 nie zarabia na międzyoperatorskiej wymianie ruchu, a raczej walczy o minimalizację dysproporcji pomiędzy kosztami a przychodami. A swoją drogą to minuty do Play w naszych abonamentach, mimo asymetrii MTR, są rozliczane tak samo jak do Plusa i T-Mobile. Gdzie tu zarobek?” – pytał w 2011 roku Wojciech Jabczyński, rzecznik Orange Polska. I wyliczał ile to Play zarobił na asymetrii.

Wczoraj Jego Szef wytłumaczył jak to działa – Można tak to sprytnie rozegrać, że Kali kradnie, Kalemu kradną a i tak zawsze zarabia na tym Grupa. Klienci nie wiedzą co to są MTRy – zapłacą – dodaje Rzecznik Play.

Ponadto jak wiadomo powszechnie Czytelnikom Telixa, Operatorzy także promują rozmawianie we własnej sieci, a tym samym zniechęcają do rozmów z innymi, w tym z Playem. Przedstawiciele sieci Orange podkreślają, że ostateczna wysokość cen za minutę to pochodna wielu czynników, m.in. analizy tego, ile klienci są w stanie zapłacić i do których klientów operator chce dotrzeć z ofertą. Jak widać są to przychody na tyle konkretne, że nie warto z nich rezygnować w aktualnej sytuacji finansowej Grupy Orange Polska.

OK korzystaliśmy z asmetrii. Inaczej nie byłoby tego wpisu, bloga, konkurencji, formuły 4.0 itd. Zarobiliśmy miliard może więcej może mniej, ale od samego początku wszyscy, w tym Orange równoważyli sobie te stratę z nawiązką poprzez wyższe stawki do PLAY. Płacili klienci. Z każdą obniżką stawek MTR przychody dla W3 rosły ponieważ stawki do PLAY nie malały. Płacili klienci. Ile wynoszą te przychody? Miliard, więcej? Tego nikt Wam nie powie. Klienci ciągle płacą – pisze dalej Marcin Gruszka. I dodaje Kiedy przychody są małe, jak było zapewne w przypadku Cyfrowego Polsatu, Grupa bardzo szybko i łatwo obniżyła stawkę dla wszystkich swoich klientów, nie tylko nowych. Można? Można.

Na pytanie, czy Orange nie obawia się działań UOKiK związanych z ewentualnym podejrzeniem dyskryminacji Play Prezes pomarańczowej sieci odpowiada – nic takiego nie ma miejsca, bo są to zwykłe, komercyjne działania.

Ja wiem, że Pani Prezes UOKiK nie czyta blogów (…), ale może warto zająć się tym tematem o co apelujemy od kilku lat. Czego jeszcze urzędowi brakuje aby skutecznie zająć się tą osobliwą antypromocją? Pani Prezes, to nie jest fair w stosunku do konsumenta. Nie ma żadnego uzasadnienia, aby za połączenia do PLAY klienci płacili więcej. Teraz po zakończeniu asymetrii, nie ma już żadnego uzasadnienia dodaje Marcin Gruszka.

(Mobile Termination Rate) to kwota, jaką płaci operator sieci, z której jest wykonywane połączenie, operatorowi sieci, do której połączenie jest przekazywane. Od 1 stycznia do końca czerwca operatorów telekomunikacyjnych obowiązuje stawka MTR w wysokości trochę ponad 8 gr za 1 minutę połączenia głosowego. 1 lipca wszyscy operatorzy będą musieli ponownie obniżyć stawki – do 4,29 gr za 1 minutę. Niestety o obniżkach stawki za połączenia do Play jaką płacą klienci większych operatorów jak do tej pory ani widu, ani słychu.

Podejmiemy kroki prawne aby zapobiec tej niesprawiedliwej sytuacji. STOP dojeniu klientów! konkluduje Rzecznik Play.

źródło: Play, wł.

Kan


Poszukujemy redaktorki / redaktora do pomocy przy redagowaniu serwisu Telix.pl, z powodu odejścia Kamila, któremu Dziękujemy i Życzymy powodzenia na nowym stanowisku.

Wymagania kierowane do redaktorki/redaktora:

  • pisanie newsów / artykułów / testów
  • orientowanie się w technologii IT
  • znajomość języka obcego w stopniu, który pozwla na redagowanie ciekawych tematów z portali zagranicznych
  • pisanie czytelnym językiem, bez błędów ortograficznym, językowych, itd.
  • kultura osobista
  • dyspozycji czasu (2-3 godz. dziennie)

Samo redagowanie tekstów dla dużej liczby osób jest przyjemnym uczuciem, szczególnie dla osób z zamiłowaniem do tego.

Zgłoszenia proszę wysyłać na adres kandrzej@telix.pl

Redakcja