Walka o rynek nabrała tempa, gdy Play rozpoczął kampanię, w której reklamuje, że ma największą sieć 4G w Polsce. Nowych klientów dla operatorów telekomunikacyjnych już właściwie nie ma. Jak Play walczy o rynek z T-Mobile?
Dziennik Metro opisuje jak odbywa się pozyskiwanie nowych klientów dla sieci Play.
– Dzień dobry. Play ma prezent dla abonentów innych sieci – praktycznie nie ma tutaj jeszcze nic szczególnego, tak postępuje praktycznie każdy operator „łowiąc” klientów. Niestety z informacji Dziennika wynika, że Play walcząc o klienta – namawia go do zrywania umów.
– A ile zostało panu do końca umowy? Bo jeśli 90 dni, to może pan zerwać umowę bez żadnych konsekwencji – sugeruje konsultantka. I dodaje – może pan zapyta, ile będzie kosztowało zerwanie umowy i zadzwonię jeszcze raz.
Zmiana operatora nie jest dziś trudna. Jak się okazuje do podpisania umowy wystarczy dowód i zaświadczenie o zarobkach. Przypomnieć warto, że w ostanim felietonie na swoim blogu rzecznik Play Marcin Gruszka sam zacytował slowa, jakie w salonach konkurencji można podobno usłyszeć: „proszę uważać bo oni pogorszą Panu ofertę… ten stan darmowy zaraz wyłączą.. wiem na 100%, że po wakacjach PLUS wyłączy im nadajniki”. Czy namawianie klientów konkurencji do rozwiązania umowy jest fair?
Zdaniem Dziennika Metro w ustawie o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji jest napisane wprost, że nakłanianie klientów konkurencji do rozwiązani umowy lub niewykonania zapisów umowy dla własnej korzyści jest czynem nieuczciwej konkurencji.
Dwa lata temu była podobna sytuacja również z udziałem sieci Play – przypomina Dziennik Metro. Wówczas na billboardach można było przeczytać, że każdy może zerwać umowę, jeśli zmienił się regulamin świadczenia usług. Sieć tłumaczyła się, że jedynie „informuje” abonentów o przysługujących im prawach. Eksperci uznali, że to nieczyste zagranie.
Część konkurentów nie chce komentować tej praktyki. Oczywiście konkurenci, bojąc się odpływu klientów, będą musieli zareagować. – Jeśli potwierdzimy, że takie przypadki rzeczywiście się zdarzają, wystąpimy do operatora sieci Play, o wyjaśnienia i z żądaniem zaprzestania tej praktyki.
Potem ewentualnie rozważymy podjęcie innych środków przewidzianych prawem w celu ochrony naszych interesów – czytamy w liście z biura prasowego PTK Centertel.
Dla Play ostatnie miesiące były bardzo dobre, choć przed tą siecią wciąż jeszcze długa droga na szczyt. Play rósł najszybciej, Orange ma dziś najwięcej użytkowników, Plus najwięcej klientów kontraktowych i najwyższą rentowność, a Era najskuteczniej ją poprawiła. – Od samego początku nasze wejście na rynek miało charakter konfrontacyjny. Był otóż sobie idylliczny wręcz system trzech gigantów i nagle wszystko staneło na głowie – podkreśla Marcin Gruszka. Między tą czwórką nadal będzie trwać ostra walka o nasze telefoniczne wybory i portfele. Na wejście piątego operatora nie ma co liczyć. Walka o klienta a działania fair play?
źródło: Dziennik Metro
Kan
A to dobre. A jeszcze niedawno UKE wydała opinię, że Play nie powinien nazywać swoich usług 4G 🙂 Ładnie wmawiają ludziom nieprawdę
Prawidłowo. Najwyższy czas potrząsnąć starymi operatorami. Niech trochę dorównają do konkurencji. aA jak nie chcą niech zwijają manatki i na zieloną trawkę.
Pamiętam głośną aferę w PL z poczynań firmy Tele2. Jej konsultanci robili podobnie z klientami tepsy jak teraz Play z abonentami konkurencji. Najpierw przekręt Play-a z windowanymi karami umownymi, zakończony wyrokiem kary, teraz namawianie innych do zrywania umowy…
Nic Playowi za to nie zrobią bo on oficjalnie nie stosuje nieuczciwych zasad. To konsultanci podpowiadają co należy zrobić by mniej płacić. Nieoficjalnie rzecz jasna. Jeśli to jest złe to ja się pytam czy nasze komentarze nie sa przypadkiem złe bo w nich tez można spotkać wszelkiej maści podpowiedzi?
Najpierw się dowiedz co robi Orange i jak przejmuje klientów z konkurencji. O pozostałych z W3 nie napiszę, bo nie wiem.
@Wiedzący, to było do mnie? Ja doskonale wiem co potrafi Orange poprzez swoich konsultantów bo znam kilku z nich i sami śmieli się ze mnie gdy przeszedłem do Play. Z czasem miny im zrzedły gdy się okazało, że Play ani nie upadł, ani nie podnosi ceny, ma doskonały zasięg i nie nawala tak często jak Orange.
Przestrzegałem tu wcześniej, żeby nikt nie korzystał z dziwnych aplikacji czy udzielał informacji ankieterom, zapisywał się na jakieś bzdurne promocje itp. Wszystkie te działania miały wyłącznie na celu jedynie obrót, przetwarzanie naszych danych, w tym sprzedanie ich innym firmom. Nie wyobrażam sobie żeby konsultanci z własnej woli wchodzili w posiadanie takich danych,bez wiedzy operatora. W kapitalizmie 18 wiecznym jaki preferują niektóre firmy nie ma moralnych zasad, liczy się tylko i wyłącznie zysk.
Mi ogolnie sie teen telefon podoba. jest wygodny 😀 ma duzo funkcji ale jego wada jest polaczenie z wifi nie moge wejsc na nie bez pobierania kasy z konta !;/ jak to mozna zrobic by nie pobieralo prose pomozcie
Prozak ma pełną rację. I jeszcze jedno, takie praktyki są nie tylko u Play’a. Inni operatorzy też je stosują. Jeśli ktoś pracował w Callcenter na marketingu to wie o co chodzi.
Do mnie, a jestem klientem sieci play, dawniej plus, zadzwoniła pani z plusa i mówiła bym do nich wrócił. grzecznie podziękowałem.więc to najlepszy przykład że każda sieć namawia w jakiś sposób
Sam zerwałem umowę przechodząc do Play. Nikt nie musiał namawiać, ale nieinformowanie, a raczej celowe zatajanie dodatkowych kosztów (nie licząc kary umownej) to już działania krzywdzące nowego klienta. Po interwencji w OK PLAY stwierdzili tylko „podpisał Pan umowę,a nasz konsultant zachował się prawidłowo”. W takim razie jest przyzwolenie na tego typu zachowania pracowników salonów Play.
Poll jeśli siedzisz w centrum dużego miasta to w pełni sie z Tobą zgadzam, że Play ma super zasięg, ale wyjedz na obrzeża miasta wejdź do budynku i wtedy wychodzi szydło z worka.
Dokładnie na odwrót. Mieszkam poza centrum małej wsi i wewnątrz ma idealny zasięg. W mieście Warszawa czasami mam gorzej.
Kazdy op stosuje triki aby pozyskać klienta konkurentów. Ważne w tym jest to, aby klient otrzymał rzetelną informację na temat skutków przejścia i tego co otrzyma wzamian.
Zrobiłam tak jest napisane poniżej,ale niestety dalej z konta ubywa mi kasa i nie mam zielonego pojęcia czemu…jak macie może jakieś sugestie,rady to byłabym bardzo wdzięczna. Pozdrawiam
Play to dno i wodorosty