Walka o rynek nabrała tempa, gdy Play rozpoczął kampanię, w której reklamuje, że ma największą sieć 4G w Polsce. Nowych klientów dla operatorów telekomunikacyjnych już właściwie nie ma. Jak Play walczy o rynek z T-Mobile?

Dziennik Metro opisuje jak odbywa się pozyskiwanie nowych klientów dla sieci Play.

Dzień dobry. Play ma prezent dla abonentów innych sieci – praktycznie nie ma tutaj jeszcze nic szczególnego, tak postępuje praktycznie każdy operator „łowiąc” klientów. Niestety z informacji Dziennika wynika, że Play walcząc o klienta – namawia go do zrywania umów.

A ile zostało panu do końca umowy? Bo jeśli 90 dni, to może pan zerwać umowę bez żadnych konsekwencji – sugeruje konsultantka. I dodaje – może pan zapyta, ile będzie kosztowało zerwanie umowy i zadzwonię jeszcze raz.

Zmiana operatora nie jest dziś trudna. Jak się okazuje do podpisania umowy wystarczy dowód i zaświadczenie o zarobkach. Przypomnieć warto, że w ostanim felietonie na swoim blogu rzecznik Play Marcin Gruszka sam zacytował slowa, jakie w salonach konkurencji można podobno usłyszeć: „proszę uważać bo oni pogorszą Panu ofertę… ten stan darmowy zaraz wyłączą.. wiem na 100%, że po wakacjach PLUS wyłączy im nadajniki”. Czy namawianie klientów konkurencji do rozwiązania umowy jest fair?

Zdaniem Dziennika Metro w ustawie o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji jest napisane wprost, że nakłanianie klientów konkurencji do rozwiązani umowy lub niewykonania zapisów umowy dla własnej korzyści jest czynem nieuczciwej konkurencji.

Dwa lata temu była podobna sytuacja również z udziałem sieci Play – przypomina Dziennik Metro. Wówczas na billboardach można było przeczytać, że każdy może zerwać umowę, jeśli zmienił się regulamin świadczenia usług. Sieć tłumaczyła się, że jedynie „informuje” abonentów o przysługujących im prawach. Eksperci uznali, że to nieczyste zagranie.

Część konkurentów nie chce komentować tej praktyki. Oczywiście konkurenci, bojąc się odpływu klientów, będą musieli zareagować. – Jeśli potwierdzimy, że takie przypadki rzeczywiście się zdarzają, wystąpimy do operatora sieci Play, o wyjaśnienia i z żądaniem zaprzestania tej praktyki.
Potem ewentualnie rozważymy podjęcie innych środków przewidzianych prawem w celu ochrony naszych interesów
– czytamy w liście z biura prasowego PTK Centertel.

Dla Play ostatnie miesiące były bardzo dobre, choć przed tą siecią wciąż jeszcze długa droga na szczyt. Play rósł najszybciej, Orange ma dziś najwięcej użytkowników, Plus najwięcej klientów kontraktowych i najwyższą rentowność, a Era najskuteczniej ją poprawiła. – Od samego początku nasze wejście na rynek miało charakter konfrontacyjny. Był otóż sobie idylliczny wręcz system trzech gigantów i nagle wszystko staneło na głowie – podkreśla Marcin Gruszka. Między tą czwórką nadal będzie trwać ostra walka o nasze telefoniczne wybory i portfele. Na wejście piątego operatora nie ma co liczyć. Walka o klienta a działania fair play?

źródło: Dziennik Metro

Kan